om-att-vara-uppkopplad-enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    om-att-vara-uppkopplad-enkät

    * har du tillgång till jobbmail hemma?

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
  2. 1
    om-att-vara-uppkopplad-enkät * har du tillgång till jobbmail hemma?

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Ja, jag har tillgång till dem, men kollar nästan aldrig.

    Nej, ingen förväntar det. Det är inte mycket jag kan göra åt det som står i dem eftersom alla filer jag jobbar med finns i jobbets server som jag inte kommer åt hemifrån.

    Inga problem att inte kolla.

    Jag har inte ett jobb där jag kan "jobba undan" mejl hemma.
  4. 2
    Ja, jag har tillgång till dem, men kollar nästan aldrig.

    Nej, ingen förväntar det. Det är inte mycket jag kan göra åt det som står i dem eftersom alla filer jag jobbar med finns i jobbets server som jag inte kommer åt hemifrån.

    Inga problem att inte kolla.

    Jag har inte ett jobb där jag kan "jobba undan" mejl hemma.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Egna svar:
    * ja, jag har tillgång till jobbmail hemma och har haft så i många år, nästan hela mitt arbetsliv

    * har väl inte känt att det förväntas, utan tror att det oftast är mer något man lägger på sig själv

    * nja, emellanåt inte så lätt som jag kanske borde ha att koppla bort jobbet/mailen; min man däremot känner noll behov av att kolla sin telefon trots att den ilsket blinkar om sms, mail osv Han är verkligen att föredöme på det området ;-)

    * ja, jag har tyckt att det är en stor fördel att kunna jobba undan mail när det passar mig, att kunna hantera akuta saker vid VAB eller när man själv inte varit helt frisk, när man hämtat barn tidigt osv
  6. 3
    Egna svar:
    * ja, jag har tillgång till jobbmail hemma och har haft så i många år, nästan hela mitt arbetsliv

    * har väl inte känt att det förväntas, utan tror att det oftast är mer något man lägger på sig själv

    * nja, emellanåt inte så lätt som jag kanske borde ha att koppla bort jobbet/mailen; min man däremot känner noll behov av att kolla sin telefon trots att den ilsket blinkar om sms, mail osv Han är verkligen att föredöme på det området ;-)

    * ja, jag har tyckt att det är en stor fördel att kunna jobba undan mail när det passar mig, att kunna hantera akuta saker vid VAB eller när man själv inte varit helt frisk, när man hämtat barn tidigt osv
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Nej på mitt nuvarande jobb har jag inte tillgång till mailen hemma.

    På mitt förra jobb så hade jag det OM jag tog hem datorn. Och det gjorde jag inte vanliga kvällar och helger. Det gjorde jag bara om jag skulle direkt på kundbesök dagen efter eller om jag skulle jobba hemifrån.
  8. 4
    Nej på mitt nuvarande jobb har jag inte tillgång till mailen hemma.

    På mitt förra jobb så hade jag det OM jag tog hem datorn. Och det gjorde jag inte vanliga kvällar och helger. Det gjorde jag bara om jag skulle direkt på kundbesök dagen efter eller om jag skulle jobba hemifrån.
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Ja, jag har tillgång till jobbmail hemma.

    Nej, det förväntas inte att jag kollar och svarar utanför arbetstid.

    Oftast kan jag låta bli att kolla. Jag väntar nästan alltid med att svara tills det är kontorstid igen - jag vill inte bidra till att öka förväntningarna på snabba svar utanför arbetstid.

    Jag kollar inte jobbmail för att jobba undan dem, utan för att bevaka om det kommer något viktigt. Då känner jag mig bättre förberedd för nästa arbetsdag.
  10. 5
    Ja, jag har tillgång till jobbmail hemma.

    Nej, det förväntas inte att jag kollar och svarar utanför arbetstid.

    Oftast kan jag låta bli att kolla. Jag väntar nästan alltid med att svara tills det är kontorstid igen - jag vill inte bidra till att öka förväntningarna på snabba svar utanför arbetstid.

    Jag kollar inte jobbmail för att jobba undan dem, utan för att bevaka om det kommer något viktigt. Då känner jag mig bättre förberedd för nästa arbetsdag.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    * har du tillgång till jobbmail hemma? Japp

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid? Om det är något speciellt på gång ja.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen? Om det är lugnt så låter jag bli utan problem, men om det är något på gång vill jag ha koll

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail? Det är en stor fördel
    I much prefer whining to counting my blessings!
  12. 6
    * har du tillgång till jobbmail hemma? Japp

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid? Om det är något speciellt på gång ja.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen? Om det är lugnt så låter jag bli utan problem, men om det är något på gång vill jag ha koll

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail? Det är en stor fördel
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Jag har ingen jobbmail. Jag har aldrig fått ett jobbrelaterat mail! Helt på sant!
  14. 7
    Jag har ingen jobbmail. Jag har aldrig fått ett jobbrelaterat mail! Helt på sant!
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    Samma här
  16. 8
    Samma här
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Ja, jag har mail i telefonen och kan dessutom koppla upp mig och läsa dem på datorn om jag vill (vilket jag aldrig gör eftersom jag har dem på mobilen).

    Känner inga krav alls på att besvara mail efter arbetstid gör jag det är det för att jag tycker att det passar.

    Har inga problem med att låta bli mina mail om jag nu bestämmer mig för det.

    Och ja det kan vara skönt att rensa bort lite mail fast i den tjänst jag har nu behövs inte det jag hinner med mitt jobb på min arbetstid.
  18. 9
    Ja, jag har mail i telefonen och kan dessutom koppla upp mig och läsa dem på datorn om jag vill (vilket jag aldrig gör eftersom jag har dem på mobilen).

    Känner inga krav alls på att besvara mail efter arbetstid gör jag det är det för att jag tycker att det passar.

    Har inga problem med att låta bli mina mail om jag nu bestämmer mig för det.

    Och ja det kan vara skönt att rensa bort lite mail fast i den tjänst jag har nu behövs inte det jag hinner med mitt jobb på min arbetstid.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja, i telefonen och iPaden.

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Nej, inte förväntas men uppskattas!

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Nej, jag kollar ständigt... är för nyfiken för att låta bli!

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Ja, det gör jag! Snabba grejor kan jag svara på direkt, men om det är något längre så får det vänta till dagen därpå!
  20. 10
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja, i telefonen och iPaden.

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Nej, inte förväntas men uppskattas!

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Nej, jag kollar ständigt... är för nyfiken för att låta bli!

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Ja, det gör jag! Snabba grejor kan jag svara på direkt, men om det är något längre så får det vänta till dagen därpå!
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Mia, måste bara fråga - ska jag cykla VR med din man? Satt och funderade och fick för mig att det är han som ska leda "min" klunga med Ride of Hope i Vätternrundan. Men jag kan ju ha helt fel också!
  22. 11
    Mia, måste bara fråga - ska jag cykla VR med din man? Satt och funderade och fick för mig att det är han som ska leda "min" klunga med Ride of Hope i Vätternrundan. Men jag kan ju ha helt fel också!
  23. Kerstimärta
    #12
    Ja, jag har jobbmail i mobilen och även via dator hemma.

    Japp, jag vet att de förväntar sig svar, men det är inget krav.

    Jag kollar mailen hela tiden. Kvällar som helger som semester.

    Vad gäller att jobba undan mail, nej, mer att kunna agera om det behövs.
  24. 12
    Ja, jag har jobbmail i mobilen och även via dator hemma.

    Japp, jag vet att de förväntar sig svar, men det är inget krav.

    Jag kollar mailen hela tiden. Kvällar som helger som semester.

    Vad gäller att jobba undan mail, nej, mer att kunna agera om det behövs.
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Nä, det tror jag inte!

    Han skall i och för sig cykla, men har inte mig veterligen någon koppling till Ride of Hope och är ganska individualistiskt lagd så det skulle förvåna mig...

    Men - undrens tid är inte förbi och han kan fortfarande förvåna mig ibland! Frågar honom ikväll...
  26. 13
    Nä, det tror jag inte!

    Han skall i och för sig cykla, men har inte mig veterligen någon koppling till Ride of Hope och är ganska individualistiskt lagd så det skulle förvåna mig...

    Men - undrens tid är inte förbi och han kan fortfarande förvåna mig ibland! Frågar honom ikväll...
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14
    Nej, då är det inte han för då hade du ju vetat det. Mannen vi ska köra med är starkt involverad i RoH, så då är det inte han utan någon annan. Vet inte hur jag fick för mig det...
  28. 14
    Nej, då är det inte han för då hade du ju vetat det. Mannen vi ska köra med är starkt involverad i RoH, så då är det inte han utan någon annan. Vet inte hur jag fick för mig det...
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #15
    Har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja, jag har tillgång till jobbmail via mobilen och även via webmail.

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Eftersom jag har tillgång till jobbmail via mobilen så ja, jag känner lite grann att det förväntas att jag kollar o svarar utanför arbetstid. Det är ju så extremt lättillgängligt när man har det via mobilen, man kan liksom inte låtsas att man inte har sett det. Men sen om jag svarar upp mot förväntningarna är en annan sak . Jag svarar sällan på jobbmail utanför arbetstid, dvs jag lever inte upp till de outtalade förväntningarna. Jag läser, men väntar oftast med att svara till arbetstid. Jag kan tycka att man har ett eget ansvar för att markera till sin arbetsgivare vad som är ok och vad man inte ställer upp på.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Ja, det kan ticka upp många mail (jag ser ju antal olästa mail) utan att jag känner mig det minsta stressad.

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Jag tycker att det är en fördel att ha den möjligheten och periodvis utnyttjar jag den men oftast inte.
  30. 15
    Har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja, jag har tillgång till jobbmail via mobilen och även via webmail.

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Eftersom jag har tillgång till jobbmail via mobilen så ja, jag känner lite grann att det förväntas att jag kollar o svarar utanför arbetstid. Det är ju så extremt lättillgängligt när man har det via mobilen, man kan liksom inte låtsas att man inte har sett det. Men sen om jag svarar upp mot förväntningarna är en annan sak . Jag svarar sällan på jobbmail utanför arbetstid, dvs jag lever inte upp till de outtalade förväntningarna. Jag läser, men väntar oftast med att svara till arbetstid. Jag kan tycka att man har ett eget ansvar för att markera till sin arbetsgivare vad som är ok och vad man inte ställer upp på.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Ja, det kan ticka upp många mail (jag ser ju antal olästa mail) utan att jag känner mig det minsta stressad.

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Jag tycker att det är en fördel att ha den möjligheten och periodvis utnyttjar jag den men oftast inte.
  31. Misell
    #16
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Nej inte att det förväntas, men jag jobbar rätt flexibelt som det är.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Ja det tycker jag

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Har inte så mycket mail så det blir en icke-fråga för min del.
  32. 16
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Nej inte att det förväntas, men jag jobbar rätt flexibelt som det är.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Ja det tycker jag

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Har inte så mycket mail så det blir en icke-fråga för min del.
  33. Franka68
    #17
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja.

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Vissa tider på året; när det är "högsäsong" för oss, annars inte.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Ja.

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Ja.
  34. 17
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    Ja.

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    Vissa tider på året; när det är "högsäsong" för oss, annars inte.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    Ja.

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    Ja.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    *Ja, jag har jobbmail hemma
    *Jag räknar med att folk smsar eller ringer om det är bråttom
    *Jag har mailen till mobilen, så ja
    *Aldrig tänkt på det faktiskt
  36. 18
    *Ja, jag har jobbmail hemma
    *Jag räknar med att folk smsar eller ringer om det är bråttom
    *Jag har mailen till mobilen, så ja
    *Aldrig tänkt på det faktiskt
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    S: ja, om jag tar med mig jobbdatorn hem, vilket jag oftast gör

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    S: nej, oftast inte. När det är någon större dead-line som närmar sig så kan det nog finnas en förväntan om att läsa mail ett par gånger under helgen.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    S: Ja, jag kollar sällan jobbmail på vanliga kvällar och helger. Det händer ganska ofta att jag jobbar med något på jobbdatorn på helgen, men ändå inte har mailen på.

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    S: Nja, nej det är sällan jag tycker jag behöver just jobba undan mail. Men det är bra att kunna hålla kontakten om jag VAB:ar eller är sjuk, eller om det är något särskilt brådskande på jobbet.
  38. 19
    * har du tillgång till jobbmail hemma?
    S: ja, om jag tar med mig jobbdatorn hem, vilket jag oftast gör

    * om ja:
    * känner du att det förväntas av dig att du kollar/svarar på mail utanför arbetstid?
    S: nej, oftast inte. När det är någon större dead-line som närmar sig så kan det nog finnas en förväntan om att läsa mail ett par gånger under helgen.

    * har du lätt för att låta bli att kolla mailen?
    S: Ja, jag kollar sällan jobbmail på vanliga kvällar och helger. Det händer ganska ofta att jag jobbar med något på jobbdatorn på helgen, men ändå inte har mailen på.

    * tycker du att det är en fördel att kunna jobba undan mail?
    S: Nja, nej det är sällan jag tycker jag behöver just jobba undan mail. Men det är bra att kunna hålla kontakten om jag VAB:ar eller är sjuk, eller om det är något särskilt brådskande på jobbet.
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    ja, nej, ja, nej
  40. 20
    ja, nej, ja, nej
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar