Ridning.. bu eller bä?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2013
    #1

    Ridning.. bu eller bä?

    Hej! vet inte om detta hör hit eller inte.. Men jag undrar lite ang ridning av hästar. Jo jag fick nyligen veta att jag är gravid (yeay) och min första tanke var om det finns någon risk med ridningen? Rider dock bara på ridskola 1 gång i veckan men ändå.. Jag har försökt läsa mig till lite och vissa säger att det inte gör nåt och vissa säger att man inte borde det och så vidare. Någon som har erfarenheter ect att dela med sig av.
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  2. 1
    Ridning.. bu eller bä? Hej! vet inte om detta hör hit eller inte.. Men jag undrar lite ang ridning av hästar. Jo jag fick nyligen veta att jag är gravid (yeay) och min första tanke var om det finns någon risk med ridningen? Rider dock bara på ridskola 1 gång i veckan men ändå.. Jag har försökt läsa mig till lite och vissa säger att det inte gör nåt och vissa säger att man inte borde det och så vidare. Någon som har erfarenheter ect att dela med sig av.
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Ridningen i sig är en trevlig motionsform som du absolut kan fortsätta med så länge det känns ok för dig. Huvudsaken är att du känner dig trygg - det är ju inte så bra att trilla av... Men lektionshästar är ju generellt trygga - du kan ju undvika at rida "busarna". Min förra graviditet så slutade jag rida efter någon månad -för jag mådde jätteilla när jag använde magmusklerna. Så länge det känns ok för dig är det bara att fortsätta.
  4. 2
    Ridningen i sig är en trevlig motionsform som du absolut kan fortsätta med så länge det känns ok för dig. Huvudsaken är att du känner dig trygg - det är ju inte så bra att trilla av... Men lektionshästar är ju generellt trygga - du kan ju undvika at rida "busarna". Min förra graviditet så slutade jag rida efter någon månad -för jag mådde jätteilla när jag använde magmusklerna. Så länge det känns ok för dig är det bara att fortsätta.
  5. Medlem sedan
    Jun 2013
    #3
    Okej,jag fick veta förra veckan av barnmorskan att efter v 20 så var det ingen bra idé att rida längre.
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  6. 3
    Okej,jag fick veta förra veckan av barnmorskan att efter v 20 så var det ingen bra idé att rida längre.
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Jag har två egna hästar som jag min förra graviditet red tills dagen före jag födde. Gick hur bra som helst. Red mest på ridbanan på gården för att inte utsätta mig för onödiga risker. Vid hård ridning kunde jag få lite sammandragningar men då vilade jag bara lite och fortsatte sen. Min BM tyckte bara att det var bra att jag var igång.
  8. 4
    Jag har två egna hästar som jag min förra graviditet red tills dagen före jag födde. Gick hur bra som helst. Red mest på ridbanan på gården för att inte utsätta mig för onödiga risker. Vid hård ridning kunde jag få lite sammandragningar men då vilade jag bara lite och fortsatte sen. Min BM tyckte bara att det var bra att jag var igång.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar