Rot/rut..
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    Rot/rut..

    Kollade skattekontot och inser att jag får tillbaka något mindre än vad jag brukar. kan det bero på att jag utnyttjat rotavdrag vilket jag inte gjort tidigare? Hur mycket påverkar det i så fall om jag gjort rotavdrag för 40000?
  2. 1
    Rot/rut.. Kollade skattekontot och inser att jag får tillbaka något mindre än vad jag brukar. kan det bero på att jag utnyttjat rotavdrag vilket jag inte gjort tidigare? Hur mycket påverkar det i så fall om jag gjort rotavdrag för 40000?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Det kan göra det, allt beror på hur mycket du tjänar. Om det är så att du ligger under gränsen för fullt rotavdrag så kan det påverka.
  4. 2
    Det kan göra det, allt beror på hur mycket du tjänar. Om det är så att du ligger under gränsen för fullt rotavdrag så kan det påverka.
  5. Anonym
    #3
    Fast här låg jag inte under gränsen och då borde det väl inte påverka, eller? jag är pinsamt okunnig om detta och orkar inte tänka.
  6. 3
    Fast här låg jag inte under gränsen och då borde det väl inte påverka, eller? jag är pinsamt okunnig om detta och orkar inte tänka.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Om du tjänar tillräckligt för fullt rut/rotavdrag så kan det inte vara det. Andra saker är kanske höjd fastighetsavgift (om du äger hus), lägre ränteavdrag, eller att kommunal- eller landstingsskatten är höjd, men du ligger kvar i samma skattetabell.
  8. 4
    Om du tjänar tillräckligt för fullt rut/rotavdrag så kan det inte vara det. Andra saker är kanske höjd fastighetsavgift (om du äger hus), lägre ränteavdrag, eller att kommunal- eller landstingsskatten är höjd, men du ligger kvar i samma skattetabell.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar