ÖL
Mat & dryck
  1. frivarvet
    #1

    ÖL

    Någon här inne som dricker öl? =) Jag har sett mycket om Per Morbergs öl på senaste och det verkar ju passande att prova sig på den nu när det är fredag och sol! Någon som har hunnit testa den ännu?

    Vad dricker ni för öl annars om ni ska dricka det? =)
  2. 1
    ÖL Någon här inne som dricker öl? =) Jag har sett mycket om Per Morbergs öl på senaste och det verkar ju passande att prova sig på den nu när det är fredag och sol! Någon som har hunnit testa den ännu?

    Vad dricker ni för öl annars om ni ska dricka det? =)
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Dricker någon annat?

    Ja, vatten möjligen. Vin ibland men standarddryck är givetvis öl. Till vardags blir det blasköl men skall man ha något gott så gillar jag öl med rejäl beska som Jever eller Einbecker Pils (beställningsvara). Till julbordet gärna en Samuel Adams Winter Lager.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Dricker någon annat? Ja, vatten möjligen. Vin ibland men standarddryck är givetvis öl. Till vardags blir det blasköl men skall man ha något gott så gillar jag öl med rejäl beska som Jever eller Einbecker Pils (beställningsvara). Till julbordet gärna en Samuel Adams Winter Lager.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Jodå, vi dricker öl här hemma, men inga kopiösa mängder. Maken och jag delar på en flaska till maten då och då.
    Oftast blir det sorter som Wisby Klosteröl, Innis&Gunn, Speckled Hen, Bishops Finger och lite olika sorter från Nynäshamns Ångbryggeri (Landsort Lager är en favorit).
    Just Mobergs öl har jag inte sett. Inte heller känner jag någon omåttlig längtan att prova det, fast han kanske inte har droppat svett i det som han gör i köttgrytorna...
  6. 3
    Jodå, vi dricker öl här hemma, men inga kopiösa mängder. Maken och jag delar på en flaska till maten då och då.
    Oftast blir det sorter som Wisby Klosteröl, Innis&Gunn, Speckled Hen, Bishops Finger och lite olika sorter från Nynäshamns Ångbryggeri (Landsort Lager är en favorit).
    Just Mobergs öl har jag inte sett. Inte heller känner jag någon omåttlig längtan att prova det, fast han kanske inte har droppat svett i det som han gör i köttgrytorna...
  7. Medlem sedan
    Jan 2014
    #4
    Citat Ursprungligen postat av frivarvet Visa inlägg
    Någon här inne som dricker öl? =) Jag har sett mycket om Per Morbergs öl på senaste och det verkar ju passande att prova sig på den nu när det är fredag och sol! Någon som har hunnit testa den ännu?

    Vad dricker ni för öl annars om ni ska dricka det? =)
    Har inte hunnit testa den ännu, men ska försöka hitta den nu till helgen, jag tycker om hans viner.
  8. 4
    Citat Ursprungligen postat av frivarvet Visa inlägg
    Någon här inne som dricker öl? =) Jag har sett mycket om Per Morbergs öl på senaste och det verkar ju passande att prova sig på den nu när det är fredag och sol! Någon som har hunnit testa den ännu?

    Vad dricker ni för öl annars om ni ska dricka det? =)
    Har inte hunnit testa den ännu, men ska försöka hitta den nu till helgen, jag tycker om hans viner.
  9. Anonym
    #5
    Kommer Pers öl som starköl?
  10. 5
    Kommer Pers öl som starköl?
  11. Medlem sedan
    Feb 2014
    #6
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Kommer Pers öl som starköl?
    Jag hittade det här på Systembolaget nu, men det verkar inte ha kommit in än som det ser ut =( http://www.systembolaget.se/89279
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Kommer Pers öl som starköl?
    Jag hittade det här på Systembolaget nu, men det verkar inte ha kommit in än som det ser ut =( http://www.systembolaget.se/89279
  13. Anonym
    #7
    Jag såg på hans Facebook att han har en tävling nu där man kan vinna hans nya Grillsåser? Hoppas de är goda, älskar bbq sås till grillat! https://www.facebook.com/permorberg/...&stream_ref=10
  14. 7
    Jag såg på hans Facebook att han har en tävling nu där man kan vinna hans nya Grillsåser? Hoppas de är goda, älskar bbq sås till grillat! https://www.facebook.com/permorberg/...&stream_ref=10
  15. Medlem sedan
    Apr 2014
    #8
    Supergod öl, finns på de flesta systembolag nu faktiskt! Bara att köpa en och testa.
  16. 8
    Supergod öl, finns på de flesta systembolag nu faktiskt! Bara att köpa en och testa.
  17. Medlem sedan
    Jan 2014
    #9

    Nu har han släppt den som en stor sån här tunna också. På 5 liter! Aldrig sett det innan Coolt!
  18. 9

    Nu har han släppt den som en stor sån här tunna också. På 5 liter! Aldrig sett det innan Coolt!
  19. Anonym
    #10
    En sådan har jag beställt faktiskt! Tar dock några dagar innan man får den, usla systembolaget som inte bara plockar in den direkt. Men ska bli perfekt att ha nu när jag snart går på semester!
  20. 10
    En sådan har jag beställt faktiskt! Tar dock några dagar innan man får den, usla systembolaget som inte bara plockar in den direkt. Men ska bli perfekt att ha nu när jag snart går på semester!
  21. Medlem sedan
    Jan 2014
    #11
    Hur gick det att dricka den där stora öltunnan? De små vanliga flaskorna passade mig bättre
  22. 11
    Hur gick det att dricka den där stora öltunnan? De små vanliga flaskorna passade mig bättre
  23. Anonym
    #12
    Dags för öltips igen! Vad har ni på lager?
  24. 12
    Dags för öltips igen! Vad har ni på lager?
  25. Medlem sedan
    Jan 2014
    #13
    Vad har ni på Lager var ju fyndigt! Jag har några av Morbergs öl kvar hemma som jag sparar till helgen, annars så har jag inte så mycekt att tipsa om tyvärr, men någon annan kanske har
  26. 13
    Vad har ni på Lager var ju fyndigt! Jag har några av Morbergs öl kvar hemma som jag sparar till helgen, annars så har jag inte så mycekt att tipsa om tyvärr, men någon annan kanske har
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar