Självriskförsäkring
Ordet är fritt
  1. Misell
    #1

    Självriskförsäkring

    Är det någon som vet något om det? Jag fick tips om att det fanns och eftersom jag har rätt hög vagnskade-självrisk just nu så tänkte jag att det kanske kunde vara en idé. Googlade lite och hittade detta.... http://www.självriskförsäkring.se/ (nej, jag försöker inte göra reklam) Någon med erfarenheter? Funderar främst på om det är ett seriöst företag. Det är lätt att anmäla sig och så, men när jag ringde stod jag som nummer 1 i kö jättelänge innan jag gav upp. Vad är er spontana känsla när ni läser om detta?
  2. 1
    Självriskförsäkring Är det någon som vet något om det? Jag fick tips om att det fanns och eftersom jag har rätt hög vagnskade-självrisk just nu så tänkte jag att det kanske kunde vara en idé. Googlade lite och hittade detta.... http://www.självriskförsäkring.se/ (nej, jag försöker inte göra reklam) Någon med erfarenheter? Funderar främst på om det är ett seriöst företag. Det är lätt att anmäla sig och så, men när jag ringde stod jag som nummer 1 i kö jättelänge innan jag gav upp. Vad är er spontana känsla när ni läser om detta?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    De vill ju tjäna pengar, och detta att de använder sej av ett annat , liknade, märke (Skania) i loggan bådar ju inte gott. alltså , hur hög är din självrisk? Hur många månader behöver du betala in denna självriskförsäkring för att vinna på det, och innan de går med vinst?

    så jag är skepptisk, tror det är något lurt ändå. Men jag är ju en misstänksam typ, kanske helt i onödan denna gång ?
  4. 2
    De vill ju tjäna pengar, och detta att de använder sej av ett annat , liknade, märke (Skania) i loggan bådar ju inte gott. alltså , hur hög är din självrisk? Hur många månader behöver du betala in denna självriskförsäkring för att vinna på det, och innan de går med vinst?

    så jag är skepptisk, tror det är något lurt ändå. Men jag är ju en misstänksam typ, kanske helt i onödan denna gång ?
  5. Misell
    #3
    Som jag fattat det så betalar man ett år i taget och man kan använda sig av försäkringen tidigast 30 dagar efter att den är betald tror jag det var.
    Jag har 7000 i självrisk på vagnskadan eftersom bilen var ny när jag köpte den och det medföljde vagnskadegaranti. Jag behöver således bara ha den halvförsäkrad de tre första åren men självrisken på vagnskadan är i gengäld mycket högre.
  6. 3
    Som jag fattat det så betalar man ett år i taget och man kan använda sig av försäkringen tidigast 30 dagar efter att den är betald tror jag det var.
    Jag har 7000 i självrisk på vagnskadan eftersom bilen var ny när jag köpte den och det medföljde vagnskadegaranti. Jag behöver således bara ha den halvförsäkrad de tre första åren men självrisken på vagnskadan är i gengäld mycket högre.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Det är ju inga stora pengar att betala varje månad, så varför inte prova? Man vet ju egenligen inte hur bra försäkringen är innan något händer, är det så lätt att få ut pengarna, eller inte?


    rent allmänt är det ju stor skillnad på olika bilföräkringar. Själv hade jag en väldigt billig märkesförsäkring när bilen var ny, men efter ett år gick priset upp väldigt mycket,s å då letade jag runt, och hamnade på TryggHansa i alla fall
  8. 4
    Det är ju inga stora pengar att betala varje månad, så varför inte prova? Man vet ju egenligen inte hur bra försäkringen är innan något händer, är det så lätt att få ut pengarna, eller inte?


    rent allmänt är det ju stor skillnad på olika bilföräkringar. Själv hade jag en väldigt billig märkesförsäkring när bilen var ny, men efter ett år gick priset upp väldigt mycket,s å då letade jag runt, och hamnade på TryggHansa i alla fall
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Vad har du för självrisk idag?

    Om man har en självrisk på 1500:- så behöver du råka ut för en olycka där du begär pengar av försäkringsbolaget vart 3:e år för att det skall löna sig att betala dem 39:-/månad.

    Gör du det? Jag gör det inte och därmed framstår det som en dålig affär.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Vad har du för självrisk idag? Om man har en självrisk på 1500:- så behöver du råka ut för en olycka där du begär pengar av försäkringsbolaget vart 3:e år för att det skall löna sig att betala dem 39:-/månad.

    Gör du det? Jag gör det inte och därmed framstår det som en dålig affär.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Måste erkänna att även hos mig ger loggan mig lite "fejk"-vibbar. Varumärkessnyltning kanske? Även om jag tror att skandia-koncernen inte längre använder sin logga och det finns vissa skillnader i den så är det ruskigt likt vid en snabbtitt.

    Facebooksidan är tom i det närmaste och lanserades förra året. Det är alltså minst runt 4 månader utan aktivitet på FB. Där är det dessutom prick 200 som gillar sidan - men på hemsidan finns det en "facebookgillarknapp" som uppger att det ska finnas 1,100 gillare...
    Har de köpt 200 gillare kanske, och använder en fejk-knapp?

    På bolagsverket står det att Självrisk försäkring Sverige Handelsbolag är avregistrerad pga verksamheten upphört.

    Du... Skippa dom!
  12. 6
    Måste erkänna att även hos mig ger loggan mig lite "fejk"-vibbar. Varumärkessnyltning kanske? Även om jag tror att skandia-koncernen inte längre använder sin logga och det finns vissa skillnader i den så är det ruskigt likt vid en snabbtitt.

    Facebooksidan är tom i det närmaste och lanserades förra året. Det är alltså minst runt 4 månader utan aktivitet på FB. Där är det dessutom prick 200 som gillar sidan - men på hemsidan finns det en "facebookgillarknapp" som uppger att det ska finnas 1,100 gillare...
    Har de köpt 200 gillare kanske, och använder en fejk-knapp?

    På bolagsverket står det att Självrisk försäkring Sverige Handelsbolag är avregistrerad pga verksamheten upphört.

    Du... Skippa dom!
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Nej, du ska inte köpa självriskeliminering av dem. De finns inte.
  14. 7
    Nej, du ska inte köpa självriskeliminering av dem. De finns inte.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Ännu sämre affär med tanke på att de inte existerar som företag...
  16. 8
    Ännu sämre affär med tanke på att de inte existerar som företag...
  17. Misell
    #9
    Nä, men jag har 7000 i självrisk på vagnskadan i o m att bilen var ny när jag köpte den. Vagnskadeförsäkringen ingår i tre år men i gengäld är självrisken stor.
  18. 9
    Nä, men jag har 7000 i självrisk på vagnskadan i o m att bilen var ny när jag köpte den. Vagnskadeförsäkringen ingår i tre år men i gengäld är självrisken stor.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Just det här vet jag inte så mycket om, men tidigare liknande företag har varit buffel och båg. Jag tror att det är som en variant på Ponzi-bedrägerier.
  20. 10
    Just det här vet jag inte så mycket om, men tidigare liknande företag har varit buffel och båg. Jag tror att det är som en variant på Ponzi-bedrägerier.
  21. Misell
    #11
    Ok, bra att veta! tack för infon
  22. 11
    Ok, bra att veta! tack för infon
  23. Misell
    #12
    Vad är ponzi-bedrägerier?
  24. 12
    Vad är ponzi-bedrägerier?
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
  26. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Är tveksam till idén och företagets seriositet. Hur ofta behöver man nyttja sina försäkringar egentligen och vilka villkor finns hos denna aktör? Nja, jag hade kollat upp och lusläst innan jag tecknade något avtal.
  27. 14
    Är tveksam till idén och företagets seriositet. Hur ofta behöver man nyttja sina försäkringar egentligen och vilka villkor finns hos denna aktör? Nja, jag hade kollat upp och lusläst innan jag tecknade något avtal.
  28. Misell
    #15
    Villkoren har jag läst och kolla upp är ju vad jag försöker göra nu
    Tack för alla svar i tråden - de har varit till hjälp.
  29. 15
    Villkoren har jag läst och kolla upp är ju vad jag försöker göra nu
    Tack för alla svar i tråden - de har varit till hjälp.
  30. Medlem sedan
    Apr 2014
    #16
    Jag har varit i kontakt med dem! och fick otroligt bra service,jag har 7000 i självrisk idag. och köpte en tilläggsförsäkring av dem! klockrent 59:- /mån. Min mans företag tog alla deras bilar där också! Det är ju fantastiskt att det gäller även för företagare! (gjorde inte Balder) Varför betala självrisk? när man kan slippa. Vill också påpeka att vi använt oss av dem! inga problem alls.Jag vet också att dom har ett starkt bolag bakom sig. Det ni skriver om att tidigare har funnits ett liknande bolag. Har jag för mig hette Balder självriskeleminering,som vi hade förra året men dom finns inte länge och fick lägga ner. sen om att det inte finns registrerat kollade jag också upp. Och förtagets namn är Scandinavian insurance Services AB står även på hemsidan. Sen du ovan som skrev att loggan va lik Scanias......tror tror inte dom kör lastbilar. Jag är iallfall supernöjd....och tror att fler och fler kommer att ta försäkringen. Synd att skriva skit om ett nystartat bolag som ni inte har prövat... MVH en glad sol
  31. 16
    Jag har varit i kontakt med dem! och fick otroligt bra service,jag har 7000 i självrisk idag. och köpte en tilläggsförsäkring av dem! klockrent 59:- /mån. Min mans företag tog alla deras bilar där också! Det är ju fantastiskt att det gäller även för företagare! (gjorde inte Balder) Varför betala självrisk? när man kan slippa. Vill också påpeka att vi använt oss av dem! inga problem alls.Jag vet också att dom har ett starkt bolag bakom sig. Det ni skriver om att tidigare har funnits ett liknande bolag. Har jag för mig hette Balder självriskeleminering,som vi hade förra året men dom finns inte länge och fick lägga ner. sen om att det inte finns registrerat kollade jag också upp. Och förtagets namn är Scandinavian insurance Services AB står även på hemsidan. Sen du ovan som skrev att loggan va lik Scanias......tror tror inte dom kör lastbilar. Jag är iallfall supernöjd....och tror att fler och fler kommer att ta försäkringen. Synd att skriva skit om ett nystartat bolag som ni inte har prövat... MVH en glad sol
  32. Medlem sedan
    Apr 2014
    #17
    jag köpte av dem !! helt suveränt bra produkt...
  33. 17
    jag köpte av dem !! helt suveränt bra produkt...
  34. Medlem sedan
    Nov 2014
    #18
    Köp inte denna försäkring. Jag gjorde tyvärr det och råkade ut för en skada. Nu svarar de varken på mail eller telefon.
    Jag har gjort en polisanmälan, inte för att det handlar om mycket pengar utan för att stoppa bankgirot så inte fler betalar in.
  35. 18
    Köp inte denna försäkring. Jag gjorde tyvärr det och råkade ut för en skada. Nu svarar de varken på mail eller telefon.
    Jag har gjort en polisanmälan, inte för att det handlar om mycket pengar utan för att stoppa bankgirot så inte fler betalar in.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar