barn leka ensam på gården
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2011
    #1

    barn leka ensam på gården

    När är det ok att lämna sitt barn ensam och leka på gården ?
    Min dotter är 6 och vi har precist börjat att hun går leka på gården (vi bor på bv med v rum fönstret mot gården) men är det för tidligt eller va tycker min experter ?
  2. 1
    barn leka ensam på gården När är det ok att lämna sitt barn ensam och leka på gården ?
    Min dotter är 6 och vi har precist börjat att hun går leka på gården (vi bor på bv med v rum fönstret mot gården) men är det för tidligt eller va tycker min experter ?
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Nej, jag tycker inte det är för tidigt, du känner ditt barn bäst :-) Och att vara på gården när ni bor på bottenplan med fönster mot gården är ju bara ett plus. Mina barn är ute på gården och har varit sedan 6-7 årsåldern.
  4. 2
    Nej, jag tycker inte det är för tidigt, du känner ditt barn bäst :-) Och att vara på gården när ni bor på bottenplan med fönster mot gården är ju bara ett plus. Mina barn är ute på gården och har varit sedan 6-7 årsåldern.
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Jag tror jag var ute själv tidigare än så av det minnesbilder jag har men det beror ju lite på barnet, hur gården ser ut osv. Mitt enda råd är släpp inte ut barnet för tidigt på dagen, barn vet inte alltid hur mycket de låter och folk som har sovmorgon på helgen brukar uppskatta att inte bli väckta av andras barn.
  6. 3
    Jag tror jag var ute själv tidigare än så av det minnesbilder jag har men det beror ju lite på barnet, hur gården ser ut osv. Mitt enda råd är släpp inte ut barnet för tidigt på dagen, barn vet inte alltid hur mycket de låter och folk som har sovmorgon på helgen brukar uppskatta att inte bli väckta av andras barn.
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Så länge du själv har koll tycker jag det är Ok,..alltås att du ser henne.

    Jag hade aldrig kunnat släppa iväg min dotter själv ute på gården om jag INTe hade uppsyn. men det där vet du bäst själv =)
    Isabelle, Mamma till Elysia & Adrian

    Bloggar på:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/eladria/

    Ambassadör för Alltförföräldrar.se !
  8. 4
    Så länge du själv har koll tycker jag det är Ok,..alltås att du ser henne.

    Jag hade aldrig kunnat släppa iväg min dotter själv ute på gården om jag INTe hade uppsyn. men det där vet du bäst själv =)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar