Pensionssparande vid föräldraledighet
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Pensionssparande vid föräldraledighet

    Jag är den som har varit hemma mesta tiden med alla 3 barnen så jag har ju förlorat ca 3,5 års pensionssparande, hur mycket extra behöver jag spara varje månad för att inte halka efter med min pension?
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Pensionssparande vid föräldraledighet Jag är den som har varit hemma mesta tiden med alla 3 barnen så jag har ju förlorat ca 3,5 års pensionssparande, hur mycket extra behöver jag spara varje månad för att inte halka efter med min pension?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Inte nödvändigtvis något alls

    Vård av barn är pensionsgrundande, upp till 4 år maximum per barn. Kolla hur mycket det är värt innan du funderar vidare, det vet jag inte. En viss pensionsavsättning har alltså redan skett i alla fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Inte nödvändigtvis något alls Vård av barn är pensionsgrundande, upp till 4 år maximum per barn. Kolla hur mycket det är värt innan du funderar vidare, det vet jag inte. En viss pensionsavsättning har alltså redan skett i alla fall.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar