men hörni, har ni aldrig på er något
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    men hörni, har ni aldrig på er något

    på era kappor som någon pinnål med något budskap. Majblommor, rädda barnen, rosa bandet,mot kärnkraft eller vad det nu är för något ni står för.
    Jag blir lite fundersam över svaren nedan att " nej aldrig på jobbet", tar ni av såna saker när ni jobbar eller?
  2. 1
    men hörni, har ni aldrig på er något på era kappor som någon pinnål med något budskap. Majblommor, rädda barnen, rosa bandet,mot kärnkraft eller vad det nu är för något ni står för.
    Jag blir lite fundersam över svaren nedan att " nej aldrig på jobbet", tar ni av såna saker när ni jobbar eller?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Det är klart att det är skillnad mellan att visa sina åsikter privat och att göra det i sin tjänsteroll, mandelblomma. I den rollen representerar man nämligen inte sig själv, utan arbetsplatsen och arbetsgivaren. Det bör man nog hålla i minnet.
  4. 2
    Det är klart att det är skillnad mellan att visa sina åsikter privat och att göra det i sin tjänsteroll, mandelblomma. I den rollen representerar man nämligen inte sig själv, utan arbetsplatsen och arbetsgivaren. Det bör man nog hålla i minnet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jopp. Jag bär alltid kors t ex. Det kan förvisso även icketroende och ickekristna göra men för mig är det en symbol för min trostillhörighet. (Alltså inte trosa utan tro). Kan även ha kläder och smycken som visar att jag gillar rockmusik eller en viss artist.
  6. 3
    Jopp. Jag bär alltid kors t ex. Det kan förvisso även icketroende och ickekristna göra men för mig är det en symbol för min trostillhörighet. (Alltså inte trosa utan tro). Kan även ha kläder och smycken som visar att jag gillar rockmusik eller en viss artist.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Privat ib men aldrig i jobbet, skulle...

    jag ha det så skulle jag få en varning alternativt få sparken.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Privat ib men aldrig i jobbet, skulle... jag ha det så skulle jag få en varning alternativt få sparken.
  9. Kerstimärta
    #5
    Har aldrig på dylikt.

    Men skulle ej ta av den på jobbet. På min jeansjacka har jag Iofs en pin med hundklubbens emblem och några till i samma kaliber.
  10. 5
    Har aldrig på dylikt.

    Men skulle ej ta av den på jobbet. På min jeansjacka har jag Iofs en pin med hundklubbens emblem och några till i samma kaliber.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Fnn...det brann av...

    för snabbt. Privat ibland...skulle det stått i rubriken.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Fnn...det brann av... för snabbt. Privat ibland...skulle det stått i rubriken.
  13. mandelblomma
    #7
    så om du har en politiskt tillhörighet säg ex KD eller M så tar du av den knappen om du bär den till vardags när du går till jobbet?
  14. 7
    så om du har en politiskt tillhörighet säg ex KD eller M så tar du av den knappen om du bär den till vardags när du går till jobbet?
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    På jobbet håller jag mig inom arbetsgivarens ramar. Det har i princip alla skrivit på ett avtal om. Jag har inte jobbat på ett enda ställe där politiska eller religiösa saker har varit något man ansett att vi ska vädra inför kunderna. Precis tvärtom.
  16. 8
    På jobbet håller jag mig inom arbetsgivarens ramar. Det har i princip alla skrivit på ett avtal om. Jag har inte jobbat på ett enda ställe där politiska eller religiösa saker har varit något man ansett att vi ska vädra inför kunderna. Precis tvärtom.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Det är inte kul, när det brinner av för snabbt..
  18. 9
    Det är inte kul, när det brinner av för snabbt..
  19. mandelblomma
    #10
    För övrigt så står det i landstingets värdegrund att vi ska agera och utgå i från alla människors lika villkor, s jag bär helt enkelt en knapp med det budskapet sjukhuset själva skrivit.
  20. 10
    För övrigt så står det i landstingets värdegrund att vi ska agera och utgå i från alla människors lika villkor, s jag bär helt enkelt en knapp med det budskapet sjukhuset själva skrivit.
  21. mandelblomma
    #11
    Precis, bra liknelse. Som att du skulle ta av den dig om något muslimskt barn skulle ta illa upp.
  22. 11
    Precis, bra liknelse. Som att du skulle ta av den dig om något muslimskt barn skulle ta illa upp.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Precis, det var till och...

    med en ofrivillig
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Precis, det var till och... med en ofrivillig
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Till och från jobbet är naturligtvis en annan sak, men väl på jobbet skulle jag inte ha knappar av det slaget. Det skulle jag f.ö. inte ens FÅ ha i mitt jobb.
  26. 13
    Till och från jobbet är naturligtvis en annan sak, men väl på jobbet skulle jag inte ha knappar av det slaget. Det skulle jag f.ö. inte ens FÅ ha i mitt jobb.
  27. Medlem sedan
    Jul 2006
    #14
    Jag har inte kappan på mig på arbetstid.
  28. 14
    Jag har inte kappan på mig på arbetstid.
  29. mandelblomma
    #15
    Inte jag heller mer än ex Rosa bandet och Rädda barnen på min namnskyltsbricka när jag jobbar som sjuksköterska. men OM jag hade dem på min kapa så skulle jag ju inte ta av mig den inför någons besök.
  30. 15
    Inte jag heller mer än ex Rosa bandet och Rädda barnen på min namnskyltsbricka när jag jobbar som sjuksköterska. men OM jag hade dem på min kapa så skulle jag ju inte ta av mig den inför någons besök.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    På jobbet, nej

    Aldrig.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  32. 16
    På jobbet, nej Aldrig.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    En helt annan sak, om man bär ett budskap som sjukhuset självt har producerat - om nu inte även detta budskap strider mot den neutralitet en offentlig verksamhet skall visa.
  34. 17
    En helt annan sak, om man bär ett budskap som sjukhuset självt har producerat - om nu inte även detta budskap strider mot den neutralitet en offentlig verksamhet skall visa.
  35. mandelblomma
    #18
    om jag skulle möta upp Jimmy utomhus ( jo jag har såna situationer med politiker på mitt jobb) skulle jag inte ta av mig en sån pin eller knapp. D
  36. 18
    om jag skulle möta upp Jimmy utomhus ( jo jag har såna situationer med politiker på mitt jobb) skulle jag inte ta av mig en sån pin eller knapp. D
  37. mandelblomma
    #19
    Alla sjukhus har såna värdegrunder så jag ser inte hur ledning där kan agera som de gör faktiskt
  38. 19
    Alla sjukhus har såna värdegrunder så jag ser inte hur ledning där kan agera som de gör faktiskt
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Jobbar man i offentlig verksamhet är det klart tveksamt att gå med kors på sig. Det må väl gå an, om det i första hand uppfattas som ett rent smycke och inget annat.
  40. 20
    Jobbar man i offentlig verksamhet är det klart tveksamt att gå med kors på sig. Det må väl gå an, om det i första hand uppfattas som ett rent smycke och inget annat.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar