Sluta med blöja ?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Sluta med blöja ?

    Behöver lite råd och erfarenheter från er här. Agnes som blir 3 år i augusti var på god väg att bli blöjfri i alla fall dagtid. Vet inte vad som hände, men blöjan kom på lite "smygande" på dagis och när vi hämtade så hade hon blöja på. Innan det så fick vi hem kissiga trosor varje dag och ibland bajs. Så länge vi stod ut med att tvätta så var det okej sa personalen då. Nu när jag ifrågasätter varför Agnes har blöja varenda em så får jag till svar att ingen har tid att gå in med henne när de är ute. Jag har fått höra att det är deras jobb att göra detta dagtid eftersom vi inte är hemma med vårt barn. Kvällar och helger är Agnes utan blöja, men har nattetid. Hon sover tom middag utan blöja. Något som aldrig sker på dagis. För några månader sedan var hon nästan torr nattetid också, men nu när hon vaknar är blöjan jättefull på morgonen. Inte lätt för Agnes heller som just nu inte vet om hon skall göra sina behov i blöjan eller pottan.
  2. 1
    Sluta med blöja ? Behöver lite råd och erfarenheter från er här. Agnes som blir 3 år i augusti var på god väg att bli blöjfri i alla fall dagtid. Vet inte vad som hände, men blöjan kom på lite "smygande" på dagis och när vi hämtade så hade hon blöja på. Innan det så fick vi hem kissiga trosor varje dag och ibland bajs. Så länge vi stod ut med att tvätta så var det okej sa personalen då. Nu när jag ifrågasätter varför Agnes har blöja varenda em så får jag till svar att ingen har tid att gå in med henne när de är ute. Jag har fått höra att det är deras jobb att göra detta dagtid eftersom vi inte är hemma med vårt barn. Kvällar och helger är Agnes utan blöja, men har nattetid. Hon sover tom middag utan blöja. Något som aldrig sker på dagis. För några månader sedan var hon nästan torr nattetid också, men nu när hon vaknar är blöjan jättefull på morgonen. Inte lätt för Agnes heller som just nu inte vet om hon skall göra sina behov i blöjan eller pottan.
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Oj!

    I denna tid så borde de vvara stöttande och tillgodese hennes behov och utveckling. Det är fel utav förskolan att säga att de INTE har tid...? Hur jobbigt kan det vara att gå in med en liten flicka och låta henne kissa/bajsa? alla andra barn som är äldre gör ju det, med sällskap! ...de behöver ju hjälp med att torka sig...

    tycker att du borde snacka med rektorn
    Isabelle, Mamma till Elysia & Adrian

    Bloggar på:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/eladria/

    Ambassadör för Alltförföräldrar.se !
  4. 2
    Oj!

    I denna tid så borde de vvara stöttande och tillgodese hennes behov och utveckling. Det är fel utav förskolan att säga att de INTE har tid...? Hur jobbigt kan det vara att gå in med en liten flicka och låta henne kissa/bajsa? alla andra barn som är äldre gör ju det, med sällskap! ...de behöver ju hjälp med att torka sig...

    tycker att du borde snacka med rektorn
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Håller helt med om att fsk gör fel. Min dotter är yngre än din och har börjat visa intresse för att gå på pottan och så fort hon började säga till på fsk att hon ville kissa så har de hjälpt henne och uppmuntrat henne. Nu har hon ju fortfarande blöja hela tiden men hon får använda pottan och får den hjälp hon behöver.

    Om fsk inte hjälper till med att få henne torr hur ska hon då bli det? Det räcker ju inte med att ni jobbar med detta på kvällar och helger och det är definitivt inget som händer magiskt över en natt. Nej det måste definitivt vara en del av deras ansvar och det tycker jag du tydligt ska göra klart för dem.
  6. 3
    Håller helt med om att fsk gör fel. Min dotter är yngre än din och har börjat visa intresse för att gå på pottan och så fort hon började säga till på fsk att hon ville kissa så har de hjälpt henne och uppmuntrat henne. Nu har hon ju fortfarande blöja hela tiden men hon får använda pottan och får den hjälp hon behöver.

    Om fsk inte hjälper till med att få henne torr hur ska hon då bli det? Det räcker ju inte med att ni jobbar med detta på kvällar och helger och det är definitivt inget som händer magiskt över en natt. Nej det måste definitivt vara en del av deras ansvar och det tycker jag du tydligt ska göra klart för dem.
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Lycka till.
  8. 4
    Lycka till.
  9. Medlem sedan
    May 2011
    #5
    Men det låter ju hemskt att förskolepersonalen säger att de inte har tid att låta ditt barn gå in och kissa.. Byt yrke för Guds skull.
  10. 5
    Men det låter ju hemskt att förskolepersonalen säger att de inte har tid att låta ditt barn gå in och kissa.. Byt yrke för Guds skull.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar