Jahaja då har vi fredag
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Jahaja då har vi fredag

    och eftersom jag inte handlat någon Stilton så får det bli en kaffe med "dammsugare".

    Äter ni något extra gott så här på fredagen ?

    Några speciella planer i helgen ?

    Har veckan varit bra ?
  2. 1
    Jahaja då har vi fredag och eftersom jag inte handlat någon Stilton så får det bli en kaffe med "dammsugare".

    Äter ni något extra gott så här på fredagen ?

    Några speciella planer i helgen ?

    Har veckan varit bra ?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Fyllda köttfärsbiffar, potatismos och gräddsåss. Tar lite längre tid än vanliga vardag, men snart får vi mat

    Veckan har varit bra, förutom att dottern , återigen, är sjuk. Få se vad läkartesterna säger.

    annars är det lugnt, hoppas på vackert väder.
  4. 2
    Fyllda köttfärsbiffar, potatismos och gräddsåss. Tar lite längre tid än vanliga vardag, men snart får vi mat

    Veckan har varit bra, förutom att dottern , återigen, är sjuk. Få se vad läkartesterna säger.

    annars är det lugnt, hoppas på vackert väder.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Kaffe med dammsugare är helt OK, men oftast föredrar jag chokladbiskvi, chokladboll, äppelpaj med vaniljsås, fransk våffla eller något liknande.

    Har just blivit inbjuden till min brorsa och den unika menyn räkor med vin.

    I morgon skall jag ha årsmöte i min förening. Kan dessvärre bli turbulent.

    Veckan har varit en aning stressig - som vanligt det senaste året. :P
  6. 3
    Kaffe med dammsugare är helt OK, men oftast föredrar jag chokladbiskvi, chokladboll, äppelpaj med vaniljsås, fransk våffla eller något liknande.

    Har just blivit inbjuden till min brorsa och den unika menyn räkor med vin.

    I morgon skall jag ha årsmöte i min förening. Kan dessvärre bli turbulent.

    Veckan har varit en aning stressig - som vanligt det senaste året. :P
  7. Salander
    #4
    Å vilken god mat du får Här blir det tjocka revbensspjäll med pommes. Hoppas dottern snart mår bättre!
  8. 4
    Å vilken god mat du får Här blir det tjocka revbensspjäll med pommes. Hoppas dottern snart mår bättre!
  9. Salander
    #5
    Trevligt att få bjudmat. Hoppas mötet blir någorlunda lugnt!
  10. 5
    Trevligt att få bjudmat. Hoppas mötet blir någorlunda lugnt!
  11. Gretah
    #6
    Har du smakat sån lattedammsugare? Såg att det fanns och de såg så goda ut.

    Vi har INTE fredagsmys varken med mat el nåt annat slabb. Men just idag fick vi faktiskt en fiskgryta av min mamma. Så den ska vi ta lite senare.

    Enda planen utöver vanliga göromål är att åka till en kille som håller på med recond av bilar så han ska få ge oss ett pris för jobb på våran bil.

    Ja veckan har varit bra.
  12. 6
    Har du smakat sån lattedammsugare? Såg att det fanns och de såg så goda ut.

    Vi har INTE fredagsmys varken med mat el nåt annat slabb. Men just idag fick vi faktiskt en fiskgryta av min mamma. Så den ska vi ta lite senare.

    Enda planen utöver vanliga göromål är att åka till en kille som håller på med recond av bilar så han ska få ge oss ett pris för jobb på våran bil.

    Ja veckan har varit bra.
  13. Salander
    #7
    Näe, den har jag inte provat, har du?
    Jag var egentligen akut hungrig när jag kom hem och d slank det ner lite slabb
  14. 7
    Näe, den har jag inte provat, har du?
    Jag var egentligen akut hungrig när jag kom hem och d slank det ner lite slabb
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Pannbiff med lök och så ska vi leta efter en saknad nyckelknippa
  16. 8
    Pannbiff med lök och så ska vi leta efter en saknad nyckelknippa
  17. Salander
    #9
    Ajdå. Jobbigt att bli av med nycklar. Lycka till i jakten!
  18. 9
    Ajdå. Jobbigt att bli av med nycklar. Lycka till i jakten!
  19. Gretah
    #10
    Nej jag har inte provat men jag tror jag måste! Slabb är gott tyvärr
  20. 10
    Nej jag har inte provat men jag tror jag måste! Slabb är gott tyvärr
  21. Salander
    #11
    Svarar själv också. Jag kommer att måla dörrfoder och vattenledningar i källaren om det är fulväder. Har vi finväder blir det att skotta lite jord.
    Veckan har varit lite stressig men OK.
  22. 11
    Svarar själv också. Jag kommer att måla dörrfoder och vattenledningar i källaren om det är fulväder. Har vi finväder blir det att skotta lite jord.
    Veckan har varit lite stressig men OK.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Den är fruktansvärt söt. FÖR söt i min smak.
  24. 12
    Den är fruktansvärt söt. FÖR söt i min smak.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Idag tänkte vi äta toast med röra (majonnäs, skinka, bostongurka) emellan.
    Imorgon ska vi ha kalas för 21-åringen och också hinna byta till sommardäck.
    Veckan har varit bra, men jag är galet trött. Det funkar liksom inte att lägga sig elva-halv tovl när man ska gå upp strax före halv fem. Så jag misstänker att jag kommer att krascha i soffan ikväll efter maten
  26. 13
    Idag tänkte vi äta toast med röra (majonnäs, skinka, bostongurka) emellan.
    Imorgon ska vi ha kalas för 21-åringen och också hinna byta till sommardäck.
    Veckan har varit bra, men jag är galet trött. Det funkar liksom inte att lägga sig elva-halv tovl när man ska gå upp strax före halv fem. Så jag misstänker att jag kommer att krascha i soffan ikväll efter maten
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Åh biskvier är ruskigt goda Jag bakar såna ibland, men det tar lite tid och är ju några olika steg med vilotid emellan så det blir inte så ofta.
  28. 14
    Åh biskvier är ruskigt goda Jag bakar såna ibland, men det tar lite tid och är ju några olika steg med vilotid emellan så det blir inte så ofta.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Jag läste "saknad nyckelpiga" och tänkte ja lycka till
    Hoppas ni hittar nycklarna.
  30. 15
    Jag läste "saknad nyckelpiga" och tänkte ja lycka till
    Hoppas ni hittar nycklarna.
  31. Gretah
    #16
    Synd Den såg ljuvlig ut
  32. 16
    Synd Den såg ljuvlig ut
  33. Salander
    #17
    Visst är det svårt att komma i säng i tid nu på våren? Så mycket man vill göra. Ja ett halvt glas vin till maten och sen kommer jag också somna i soffan. Därför jag provar att grunda med starkt kaffe nu
  34. 17
    Visst är det svårt att komma i säng i tid nu på våren? Så mycket man vill göra. Ja ett halvt glas vin till maten och sen kommer jag också somna i soffan. Därför jag provar att grunda med starkt kaffe nu
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Jag är alltid hopplös på att komma i säng. Jag kommer ofta hem sent och sen finns det lite att göra och så vill jag sitta och umgås lite med affare och plugga lite och vips är klockan för mycket.
    Jag har egentligen som mål att lägga mig kl 22 och släcka 22.30. Att hinna läsa en stund där på kvällen (nöjesläsa alltså), men som det har varit på sistone så lägger jag mig vid 23 och då blir det inget läsa.
  36. 18
    Jag är alltid hopplös på att komma i säng. Jag kommer ofta hem sent och sen finns det lite att göra och så vill jag sitta och umgås lite med affare och plugga lite och vips är klockan för mycket.
    Jag har egentligen som mål att lägga mig kl 22 och släcka 22.30. Att hinna läsa en stund där på kvällen (nöjesläsa alltså), men som det har varit på sistone så lägger jag mig vid 23 och då blir det inget läsa.
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    Jag och femåringen ska äta mannagrynsgröt och bananasplit

    Imorgon ska jag springa orientering.

    Har haft en ibtressant vecka, jobbat på fem skolor på fyra dagar. Funderar på att bli skolkonsult som föräldrar anlitar för att välja skola.
  38. 19
    Jag och femåringen ska äta mannagrynsgröt och bananasplit

    Imorgon ska jag springa orientering.

    Har haft en ibtressant vecka, jobbat på fem skolor på fyra dagar. Funderar på att bli skolkonsult som föräldrar anlitar för att välja skola.
  39. mandelblomma
    #20
    japp efter en intressant, kul (och med inslag av lite jobbigheter oxå), krävande och utvecklande vecka, äntligen fredag.
    Min man har stått för matlagningen i dag och vi ska grilla korv....inga mer kommentarer om mat
    Jag har i alla fall fått ett glas mycket gott vin, lyssnar på skön musik och barnen pillrar ihop grillen med maken och leker med vattenpistoler ute.
    Jag dammsuger och dammar lite, men tog en liten...affpaus
    Vi ska mest göra ingenting i helgen, har gäster över på middag och ska planera sommarsemester med dem DET ska bli kul !! Tänker inte jobba en minut i helgen!
  40. 20
    japp efter en intressant, kul (och med inslag av lite jobbigheter oxå), krävande och utvecklande vecka, äntligen fredag.
    Min man har stått för matlagningen i dag och vi ska grilla korv....inga mer kommentarer om mat
    Jag har i alla fall fått ett glas mycket gott vin, lyssnar på skön musik och barnen pillrar ihop grillen med maken och leker med vattenpistoler ute.
    Jag dammsuger och dammar lite, men tog en liten...affpaus
    Vi ska mest göra ingenting i helgen, har gäster över på middag och ska planera sommarsemester med dem DET ska bli kul !! Tänker inte jobba en minut i helgen!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar