Om din granne kom
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Om din granne kom

    Om din granne kom nu under kvällen (från typ klockan nu till ca kl 22) och sa:
    "Vi har problem med vår toalett. Rörmokare är på väg, men jag är så kissnödig så jag bara måste fråga om jag får låna din toa", hur känner du då? Känns det helt bekvämt med att grannen kommer in och lånar toan? Eller skulle du känna dig obekväm med det? I så fall av vilken anledning? Att du är ensam hemma? Att du har ostädat? Att du är halvt om halvt avklädd och på väg till sängs? Annan anledning?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Om din granne kom Om din granne kom nu under kvällen (från typ klockan nu till ca kl 22) och sa:
    "Vi har problem med vår toalett. Rörmokare är på väg, men jag är så kissnödig så jag bara måste fråga om jag får låna din toa", hur känner du då? Känns det helt bekvämt med att grannen kommer in och lånar toan? Eller skulle du känna dig obekväm med det? I så fall av vilken anledning? Att du är ensam hemma? Att du har ostädat? Att du är halvt om halvt avklädd och på väg till sängs? Annan anledning?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Nu e jag ju helt nyinflyttad så jag har ingen aning om vad jag har för grannar.. Så hade jag varit själv hemma hade jag nog ikke öppnat. Men annars så hade jag låtit dom använda min toalett,
  4. 2
    Nu e jag ju helt nyinflyttad så jag har ingen aning om vad jag har för grannar.. Så hade jag varit själv hemma hade jag nog ikke öppnat. Men annars så hade jag låtit dom använda min toalett,
  5. Salander
    #3
    Skulle inte vara något problem alls, men jag skulle nog hinna tänka, undrar om det ser schysst ut/städat ? Vi har bara snälla pensionärer till grannar.
  6. 3
    Skulle inte vara något problem alls, men jag skulle nog hinna tänka, undrar om det ser schysst ut/städat ? Vi har bara snälla pensionärer till grannar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja det är ju en orsak så god som någon. Man vill ju faktiskt ha lite koll på vem man släpper in.
  8. 4
    Ja det är ju en orsak så god som någon. Man vill ju faktiskt ha lite koll på vem man släpper in.
  9. Kerstimärta
    #5
    Jag skulle bli väldigt förvånad och lite obekväm. Iaf om grannen uttryckte sig så som du skriver.

    Skulle hen säga att "fan vår toa är trasig och jag behöver låna er toa för rörmokaren dröjer", då skulle det kännas något mindre knepigt.

    Men, nej. Helt bekvämt känns det inte. För att jag gärna har min egen sfär.
  10. 5
    Jag skulle bli väldigt förvånad och lite obekväm. Iaf om grannen uttryckte sig så som du skriver.

    Skulle hen säga att "fan vår toa är trasig och jag behöver låna er toa för rörmokaren dröjer", då skulle det kännas något mindre knepigt.

    Men, nej. Helt bekvämt känns det inte. För att jag gärna har min egen sfär.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Jag skulle inte tycka att det var minsta problem. Vi har bara en granne (plus hans särbo), han (och hon också) är världens bästa grannar och hur trevliga som helst. Såklart får de låna toan om det så är mitt i natten . Jag ser inget som helst obekvämt med det. Här går vi i nattsärk inför varandra helt ogenerat .
  12. 6
    Jag skulle inte tycka att det var minsta problem. Vi har bara en granne (plus hans särbo), han (och hon också) är världens bästa grannar och hur trevliga som helst. Såklart får de låna toan om det så är mitt i natten . Jag ser inget som helst obekvämt med det. Här går vi i nattsärk inför varandra helt ogenerat .
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Bra att ha snälla grannar
  14. 7
    Bra att ha snälla grannar
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    SKulle inte vara några problem, har bra relationer med grannarna.
  16. 8
    SKulle inte vara några problem, har bra relationer med grannarna.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Ser inga som helst...

    problem, de får lägga värdens mök med om de vill. Spelar ingen roll om det är ostädat eller om jag står i kalsongerna, självklart får de låna toan, när som, när som.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Ser inga som helst... problem, de får lägga värdens mök med om de vill. Spelar ingen roll om det är ostädat eller om jag står i kalsongerna, självklart får de låna toan, när som, när som.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Skulle det kännas mindre knepigt om grannen uttryckte sig lite mer,,,,ja burdust eller hur man ska säga? Varför det? Är grannen en sån typ av person eller
  20. 10
    Skulle det kännas mindre knepigt om grannen uttryckte sig lite mer,,,,ja burdust eller hur man ska säga? Varför det? Är grannen en sån typ av person eller
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Låter avslappnat och trevligt
  22. 11
    Låter avslappnat och trevligt
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Det är skönt att ha.
  24. 12
    Det är skönt att ha.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Skön inställning
  26. 13
    Skön inställning
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Egna svar:
    Jag skulle tycka det var ok att de lånade toan, men jag skulle nog som Salander hinna tänka tanken "ser det ok ut".
    Men mest av allt skulle jag nog bli förvånad över att de kom till oss och ville låna toan för att kissa när vi bor i skogen och de bara kan gå runt knuten på sitt eget hus och slå en drill
  28. 14
    Egna svar:
    Jag skulle tycka det var ok att de lånade toan, men jag skulle nog som Salander hinna tänka tanken "ser det ok ut".
    Men mest av allt skulle jag nog bli förvånad över att de kom till oss och ville låna toan för att kissa när vi bor i skogen och de bara kan gå runt knuten på sitt eget hus och slå en drill
  29. Salander
    #15
    Jaa fast en gång knackade de på en nyårsafton klockan två på natten och frågade om deras gäster fick ställa sin bil på vår parkering (bilen hade blivit vandaliserad när den stod på vägen utanför deras hus). Det kändes lite udda..
  30. 15
    Jaa fast en gång knackade de på en nyårsafton klockan två på natten och frågade om deras gäster fick ställa sin bil på vår parkering (bilen hade blivit vandaliserad när den stod på vägen utanför deras hus). Det kändes lite udda..
  31. Kerstimärta
    #16
    Ja, för att jag tycker det är konstigt med folk som pratar uppstyltat privat. De grannar som skulle tänka sig komma till oss är vanliga trevliga människor som inte pratar konstigt.
  32. 16
    Ja, för att jag tycker det är konstigt med folk som pratar uppstyltat privat. De grannar som skulle tänka sig komma till oss är vanliga trevliga människor som inte pratar konstigt.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Tur att ni var vakna då (om ni var det?). Men vad trist att få bilen vandaliserad,,,,,men var det nån idé att ens flytta den då?
  34. 17
    Tur att ni var vakna då (om ni var det?). Men vad trist att få bilen vandaliserad,,,,,men var det nån idé att ens flytta den då?
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Hehe ja nu var väl inte min tanke att man skulle tolka grannens fras riktigt så bokstavligt. Det var mer grannens budskap jag ville illustrera
  36. 18
    Hehe ja nu var väl inte min tanke att man skulle tolka grannens fras riktigt så bokstavligt. Det var mer grannens budskap jag ville illustrera
  37. Salander
    #19
    Njae det var väl lite försent men den står lite mer skyddat hos oss. Vi hade precis hoppat i nattsärken
  38. 19
    Njae det var väl lite försent men den står lite mer skyddat hos oss. Vi hade precis hoppat i nattsärken
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Ja att stå på en riktig parkering så att säga ger nog lite mer skydd.
  40. 20
    Ja att stå på en riktig parkering så att säga ger nog lite mer skydd.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar