Finland får nya frimärken
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Finland får nya frimärken

    http://www.dn.se/kultur-noje/tom-of-...blir-frimarke/
    det är så att man vill åka till Finland, och skicka en massa brev till Ryssland. Till Putin och hans vänner, bara för att
  2. 1
    Finland får nya frimärken http://www.dn.se/kultur-noje/tom-of-...blir-frimarke/
    det är så att man vill åka till Finland, och skicka en massa brev till Ryssland. Till Putin och hans vänner, bara för att
  3. Medlem sedan
    Apr 2014
    #2
    Usch då...

    Då föredrar jag till och med det finsk-ryska (ockupationstiden) frimärket med den ryska örnen, som finländarna själva kallade "kråkan"... Har ett ex av det i bankfacket, och det bör vara värdefullt idag.
  4. 2
    Usch då...

    Då föredrar jag till och med det finsk-ryska (ockupationstiden) frimärket med den ryska örnen, som finländarna själva kallade "kråkan"... Har ett ex av det i bankfacket, och det bör vara värdefullt idag.
  5. Medlem sedan
    Apr 2014
    #3
    Kollade på bilden igen nu, och det där var ju inte ens "bara" homosexualitet, utan verkar handla om något slags dominanslekar. Ännu värre...
  6. 3
    Kollade på bilden igen nu, och det där var ju inte ens "bara" homosexualitet, utan verkar handla om något slags dominanslekar. Ännu värre...
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Jo, såg det också

    Det vore intressant att veta om det saudiska eller iranska postverket kommer att acceptera brev med de frimärkena? De har ju betydligt strängare lagar mot homosexualitet än Ryssland.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Jo, såg det också Det vore intressant att veta om det saudiska eller iranska postverket kommer att acceptera brev med de frimärkena? De har ju betydligt strängare lagar mot homosexualitet än Ryssland.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Nja jag gillade inte det där frimärket. Hade inte gillat det om det hade varit man-kvinna på det heller ska jag väl tillägga, tycker inte att ett sånt motiv hör hemma på ett frimärke.
  10. 5
    Nja jag gillade inte det där frimärket. Hade inte gillat det om det hade varit man-kvinna på det heller ska jag väl tillägga, tycker inte att ett sånt motiv hör hemma på ett frimärke.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Öppenhet och acceptans i all ära, och ikongrejen, men detta känns mest... provocerande på ett lite fjantigt sätt, eller hur jag ska säga. Men jag är inte finne heller, och känner inte alls till den så kallade gay-ikonen. Han kanske är jättestor och jätteviktig?
  12. 6
    Öppenhet och acceptans i all ära, och ikongrejen, men detta känns mest... provocerande på ett lite fjantigt sätt, eller hur jag ska säga. Men jag är inte finne heller, och känner inte alls till den så kallade gay-ikonen. Han kanske är jättestor och jätteviktig?
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Konst som konst, så mig rör det inte i ryggen.
    Bögar är ju i regel inte läderbögar så jag ser det bara som konst.
    Skulle kunna sätta ett på ett brev till min morbror t.ex. som kanske tar illa vid sig men hey, det är ju _bara ett frimärke_.
  14. 7
    Konst som konst, så mig rör det inte i ryggen.
    Bögar är ju i regel inte läderbögar så jag ser det bara som konst.
    Skulle kunna sätta ett på ett brev till min morbror t.ex. som kanske tar illa vid sig men hey, det är ju _bara ett frimärke_.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Dets skulle inte förvåna mej om dessa blev väldigt värdefulle frammåt i tiden, just pga människors ovillja att köpa dem. Så det kanske är värt att investera i några häften?
  16. 8
    Dets skulle inte förvåna mej om dessa blev väldigt värdefulle frammåt i tiden, just pga människors ovillja att köpa dem. Så det kanske är värt att investera i några häften?
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Du menar att de inte delar ut dem? Fast jag tror postverken är internationellt rätt välordnade, att inte dela tror jag inte på. Däremot att de klistrar över någon censurlapp eller liknade, det är inte omöjligt.

    Men det är ju det som är det roliga, just då blir det extra intressant. Och jag tror ju det går mer brev till Ryssland från Finland, än till Saudiarabien, få höra vad som händer då, om breven kommer fram. Fast jag skulle ju inte använda det till vänner, bara när man ska skicka brev till myndigheter och liknade
  18. 9
    Du menar att de inte delar ut dem? Fast jag tror postverken är internationellt rätt välordnade, att inte dela tror jag inte på. Däremot att de klistrar över någon censurlapp eller liknade, det är inte omöjligt.

    Men det är ju det som är det roliga, just då blir det extra intressant. Och jag tror ju det går mer brev till Ryssland från Finland, än till Saudiarabien, få höra vad som händer då, om breven kommer fram. Fast jag skulle ju inte använda det till vänner, bara när man ska skicka brev till myndigheter och liknade
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Som barn samlade faktisk lite på frimärken. sovjetiska var de vackraste, många färger, fina motiv. Men då ville jag ha fina djur, inga gubbar
  20. 10
    Som barn samlade faktisk lite på frimärken. sovjetiska var de vackraste, många färger, fina motiv. Men då ville jag ha fina djur, inga gubbar
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Ja, och det finns ju andra. Man måste inte köpa de där just.
    Men det kommer säkert bli rabalder.. För frimärken..
  22. 11
    Ja, och det finns ju andra. Man måste inte köpa de där just.
    Men det kommer säkert bli rabalder.. För frimärken..
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12
    Jag tycker också det var lite provocerande. Måste man vara så extrem?!
  24. 12
    Jag tycker också det var lite provocerande. Måste man vara så extrem?!
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Min gissning är att de måste köpas på ett välsorterat postkontor, de lär inte vara de som finns i vanliga pressbyråer, typ.

    Eller så är det just där de finns, i turisttäta områden, alla som vill skicka brev hem till bög-kompisar
  26. 13
    Min gissning är att de måste köpas på ett välsorterat postkontor, de lär inte vara de som finns i vanliga pressbyråer, typ.

    Eller så är det just där de finns, i turisttäta områden, alla som vill skicka brev hem till bög-kompisar
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Låter väl troligt

    Ja, att de sätter på någon censurlapp alltså, som du säger så kan de nog inte vägra distribuera dem.

    Motivet var inget jag hade valt att köpa.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Låter väl troligt Ja, att de sätter på någon censurlapp alltså, som du säger så kan de nog inte vägra distribuera dem.

    Motivet var inget jag hade valt att köpa.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Åker jag dit i sommar måste jag kolla upp det
  30. 15
    Åker jag dit i sommar måste jag kolla upp det
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Fast ska inte kulturen tänja gränser? Utmana konventioner (inte ett måste men inte heller ett hinder).

    Mig veterligen lever vi inte under någon Ayatollah.

    Jag tycker det vore skillnad om den var pervers typ piss i filmjölk eller hade grafiskt sexuella scener t.ex.

    Jag fattar inte varför det provocerar er, eftersom det kommer finnas frimärken med sjöar, blommor och rådjur precis som i vanliga fall.
    På riktigt, förstår inte att man kan bli provocerad av det som vanlig svennebanan. Att typ Åke Green eller någon Imam blir det, begriper jag.
  32. 16
    Fast ska inte kulturen tänja gränser? Utmana konventioner (inte ett måste men inte heller ett hinder).

    Mig veterligen lever vi inte under någon Ayatollah.

    Jag tycker det vore skillnad om den var pervers typ piss i filmjölk eller hade grafiskt sexuella scener t.ex.

    Jag fattar inte varför det provocerar er, eftersom det kommer finnas frimärken med sjöar, blommor och rådjur precis som i vanliga fall.
    På riktigt, förstår inte att man kan bli provocerad av det som vanlig svennebanan. Att typ Åke Green eller någon Imam blir det, begriper jag.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Provocerande är okej. Det extrema också, i sig. Men här känns provokationen lite... jag vet inte... för uppenbar och infantil nästan. Men som sagt, jag känner inte till snubben eller hans storhet.
  34. 17
    Provocerande är okej. Det extrema också, i sig. Men här känns provokationen lite... jag vet inte... för uppenbar och infantil nästan. Men som sagt, jag känner inte till snubben eller hans storhet.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Inte jag heller, känner till något om honom alltså.
    Aldrig sett, förrän nu på fb överallt..

    Det känns 80-tal, såna där dyra seriemagasin vad de nu hette.
    Men tja, jag nöjer mig med att inte affischera med honom hemma
    Så jag blir varken eller, varken vill ha eller upprörd. Bara "Jaha"..
  36. 18
    Inte jag heller, känner till något om honom alltså.
    Aldrig sett, förrän nu på fb överallt..

    Det känns 80-tal, såna där dyra seriemagasin vad de nu hette.
    Men tja, jag nöjer mig med att inte affischera med honom hemma
    Så jag blir varken eller, varken vill ha eller upprörd. Bara "Jaha"..
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Oh ja, jag har ju lästa alla ..Ranxerox kommer jag ju ihåg namnet på , det var ju fler, europeiska, Spanien och Italien, om jag mins rätt.

    Håller med dej, vad är problemet, liksom? Samtidigt, jag flinar ju lite åt det, så visst blir jag berörd, ett frimärke på kungen är ju inte lika spännande. Trots att jag i sak tycker feodalism är mer upprörande än homosexualitet.
  38. 19
    Oh ja, jag har ju lästa alla ..Ranxerox kommer jag ju ihåg namnet på , det var ju fler, europeiska, Spanien och Italien, om jag mins rätt.

    Håller med dej, vad är problemet, liksom? Samtidigt, jag flinar ju lite åt det, så visst blir jag berörd, ett frimärke på kungen är ju inte lika spännande. Trots att jag i sak tycker feodalism är mer upprörande än homosexualitet.
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    Jag är lite förtjust i frimärken, och köper gärna motiv som jag tror passar till olika människor. Så jo, om jag hamnar i Finland i sommar, så har jag 2-3 stycken som skulle få vykort, men de frimärkena.
  40. 20
    Jag är lite förtjust i frimärken, och köper gärna motiv som jag tror passar till olika människor. Så jo, om jag hamnar i Finland i sommar, så har jag 2-3 stycken som skulle få vykort, men de frimärkena.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar