Kerstimärta
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Kerstimärta

    Har du svårt att fatta vad jag skriver? JAG har inte påstått att du tar droger. Detta är det jag tidigare har skrivit till dig, detta och inget annat:
    *Att du ofta skriver konstiga saker sent på kvällarna.
    *Att du tidigare fått detta påtalat för dig från medlemmar här på att och då fått frågan (från andra medlemmar) om du har druckit eller tagit droger.

    Så, that's it.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Kerstimärta Har du svårt att fatta vad jag skriver? JAG har inte påstått att du tar droger. Detta är det jag tidigare har skrivit till dig, detta och inget annat:
    *Att du ofta skriver konstiga saker sent på kvällarna.
    *Att du tidigare fått detta påtalat för dig från medlemmar här på att och då fått frågan (från andra medlemmar) om du har druckit eller tagit droger.

    Så, that's it.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Då och då får jag liksom flashbacks från svunna tider när jag läser här. Nu är ett sådant tillfälle, för jag har själv upplevt samma fenomen. Att det liksom bara tas vissa delar av meningar och de lyfts ut och görs till sanning. "Jag hörde någon säga att han är homosexuell" --> "Hur kan du säga att han är bög, det vet väl inte du?", "jag vet att redax frågat dig om du är intresserad av att vara värd" --> "Du påstår att jag är intresserad av att vara värd, du ljuger!", eller min egna personliga favorit, i samband med prat om upplösningar, olika skärmar och små bilder, "på vår andra dator ser det ut som om du har blåtiror på fotot" --> "S-J sprider ut att jag har blåtiror!"... Lite fascinerande på ett sätt, men inte kul om andra som inte själva läst ursprungsinläggen, ser det just som en sanning...
  4. 2
    Då och då får jag liksom flashbacks från svunna tider när jag läser här. Nu är ett sådant tillfälle, för jag har själv upplevt samma fenomen. Att det liksom bara tas vissa delar av meningar och de lyfts ut och görs till sanning. "Jag hörde någon säga att han är homosexuell" --> "Hur kan du säga att han är bög, det vet väl inte du?", "jag vet att redax frågat dig om du är intresserad av att vara värd" --> "Du påstår att jag är intresserad av att vara värd, du ljuger!", eller min egna personliga favorit, i samband med prat om upplösningar, olika skärmar och små bilder, "på vår andra dator ser det ut som om du har blåtiror på fotot" --> "S-J sprider ut att jag har blåtiror!"... Lite fascinerande på ett sätt, men inte kul om andra som inte själva läst ursprungsinläggen, ser det just som en sanning...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Hehe alla de där sakerna du beskriver minns inte jag, antar att det var då det rullade riktigt fort på OÄF och jag hängde mest på andra snack, Men visst, fenomenet känns igen, helt klart.
    Ja det är lite synd när folk som läser inte har koll på ursprunget och sen blir det till en sanning att man sagt når man faktiskt aldrig ens varit i närheten av att säga.
  6. 3
    Hehe alla de där sakerna du beskriver minns inte jag, antar att det var då det rullade riktigt fort på OÄF och jag hängde mest på andra snack, Men visst, fenomenet känns igen, helt klart.
    Ja det är lite synd när folk som läser inte har koll på ursprunget och sen blir det till en sanning att man sagt når man faktiskt aldrig ens varit i närheten av att säga.
  7. Kerstimärta
    #4
    Ja, hehe. Så kul jag hade när jag sa att det var fakta att en människa här tog droger. Det var kul! Fast koll hade jag inte.

    Allvarligt Valerina. Fattar du att jag är en riktig människa? Som finns i verkligheten?

    Om du fattar det och ändå kvarstår med dina googlesökningar som fakta vad gäller vilka droger jag använder så kan jag känna att jag orkar inte ens prata med dig. Du visar inget annat.

    Jag önskar vi kunde diskutera. Men, du dömer ut mig och vet en massa.

    Jag var med om dylikt i skolan också. I tio år. Sen blev jag befriad från gymnastiken.

    Jag saknar något som gäller för lagsporter. Jag vet inte vad. Trodde nog jag kunde köra här utan hänsyn till det. Men tydligen inte.
  8. 4
    Ja, hehe. Så kul jag hade när jag sa att det var fakta att en människa här tog droger. Det var kul! Fast koll hade jag inte.

    Allvarligt Valerina. Fattar du att jag är en riktig människa? Som finns i verkligheten?

    Om du fattar det och ändå kvarstår med dina googlesökningar som fakta vad gäller vilka droger jag använder så kan jag känna att jag orkar inte ens prata med dig. Du visar inget annat.

    Jag önskar vi kunde diskutera. Men, du dömer ut mig och vet en massa.

    Jag var med om dylikt i skolan också. I tio år. Sen blev jag befriad från gymnastiken.

    Jag saknar något som gäller för lagsporter. Jag vet inte vad. Trodde nog jag kunde köra här utan hänsyn till det. Men tydligen inte.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Läs min trådstart igen. Läs den och se vad jag skrivit och inget annat. Om du fortsätter att påstå att jag skrivit saker som jag inte har skrivit så är det mest synd om dig.
  10. 5
    Läs min trådstart igen. Läs den och se vad jag skrivit och inget annat. Om du fortsätter att påstå att jag skrivit saker som jag inte har skrivit så är det mest synd om dig.
  11. Kerstimärta
    #6
    okej, ja. Jag säger nog inget om det. Jag anser det är riktigt tråkigt att vi hamnar på sån kollisionskurs.
  12. 6
    okej, ja. Jag säger nog inget om det. Jag anser det är riktigt tråkigt att vi hamnar på sån kollisionskurs.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Det gör vi ju bara för att du påstår saker som inte är sanna.
  14. 7
    Det gör vi ju bara för att du påstår saker som inte är sanna.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Och eftersom du nu har ignorerat mig så kanske du kan ha vänligheten att hålla dig borta från mina trådar också.
  16. 8
    Och eftersom du nu har ignorerat mig så kanske du kan ha vänligheten att hålla dig borta från mina trådar också.
  17. Kerstimärta
    #9
    Hmm, det torde ju vara fiffigt om du inte ropar mitt namn i din TS då.?

    Fast, rent regelmässigt så kan jag banna dig helt från mina TS. Men, det är inget problem att jag svarar i dina TS. Det vet du väl och du är väl inte den som tycker ignorerafunktionen är felformad?
  18. 9
    Hmm, det torde ju vara fiffigt om du inte ropar mitt namn i din TS då.?

    Fast, rent regelmässigt så kan jag banna dig helt från mina TS. Men, det är inget problem att jag svarar i dina TS. Det vet du väl och du är väl inte den som tycker ignorerafunktionen är felformad?
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Jag vet att du kan det, men jag tycker inte att det är rätt sätt att använda den. Så jo jag tycker att det är fel utformad.
  20. 10
    Jag vet att du kan det, men jag tycker inte att det är rätt sätt att använda den. Så jo jag tycker att det är fel utformad.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Modern variant av viskningsleken

    Den ser jag i media också så det är inte bara här.

    Exempel: Reinfeldt: "Det är i någon mån förståeligt att Ryssland agerar på en rysk minoritets oro på Krim och i östra Ukraina, men inte på det sätt man agerar" förvandlades snabbt till "Avgå! Reinfeldt stöder Putin" av diverse som inte hade läst den andra delen av det citerade.

    Finns massor av andra exempel, det där var bara det mest tydliga på senare tid.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Modern variant av viskningsleken Den ser jag i media också så det är inte bara här.

    Exempel: Reinfeldt: "Det är i någon mån förståeligt att Ryssland agerar på en rysk minoritets oro på Krim och i östra Ukraina, men inte på det sätt man agerar" förvandlades snabbt till "Avgå! Reinfeldt stöder Putin" av diverse som inte hade läst den andra delen av det citerade.

    Finns massor av andra exempel, det där var bara det mest tydliga på senare tid.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    fast att Reinfeldt borde avgå är ju enbart sanning...
  24. 12
    fast att Reinfeldt borde avgå är ju enbart sanning...
  25. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #13

    Nåja

    Det kunde jag väl i och för sig tänka mig att någon skulle tycka, fast just den här situationen var inget skäl till det. Däremot var det en illustration till hur media kan vrida till något så att det blir oigenkänneligt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  26. 13
    Nåja Det kunde jag väl i och för sig tänka mig att någon skulle tycka, fast just den här situationen var inget skäl till det. Däremot var det en illustration till hur media kan vrida till något så att det blir oigenkänneligt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar