På tal om flashbacks.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    På tal om flashbacks.

    Finns det nån tråd eller diskussion från AFFs/fNs historia som ni minns lite extra för att den var så dum/rolig/hemsk/lång/tjatig eller whatever??
  2. 1
    På tal om flashbacks. Finns det nån tråd eller diskussion från AFFs/fNs historia som ni minns lite extra för att den var så dum/rolig/hemsk/lång/tjatig eller whatever??
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Kommer ihåg lite om en diskussion om hur man gör med toapappret innan man torkar sig. Som jag minns det så var det de normala som vek sitt papper och de onormala som liksom kluddade ihop pappret

    Varför pratar man ens om sådant??
  4. 2
    Kommer ihåg lite om en diskussion om hur man gör med toapappret innan man torkar sig. Som jag minns det så var det de normala som vek sitt papper och de onormala som liksom kluddade ihop pappret

    Varför pratar man ens om sådant??
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Vadå, det är ju jätteviktiga grejer. Kan en vikare leva ihop med en kluddare??
  6. 3
    Vadå, det är ju jätteviktiga grejer. Kan en vikare leva ihop med en kluddare??
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Tja, jag är vikare och min bortgångna bror var kluddare, och vi hade en förträfflig relation.
  8. 4
    Tja, jag är vikare och min bortgångna bror var kluddare, och vi hade en förträfflig relation.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Förhoppningsvis går de inte på toa ihop och förhoppningsvis är det kluddade pappret nerspolat när vikaren kommer in där
  10. 5
    Förhoppningsvis går de inte på toa ihop och förhoppningsvis är det kluddade pappret nerspolat när vikaren kommer in där
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Hur vet man ens vad en annan person är för typ?
  12. 6
    Hur vet man ens vad en annan person är för typ?
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Därför att vi redde ut denna viktiga fråga, givetvis.
  14. 7
    Därför att vi redde ut denna viktiga fråga, givetvis.
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Hehe, vet inte faktiskt! Väljer att inte fråga min man, för svarar han att han kludddar så vet jag inte vad jag gör!!
    Har du erkänt för din man?

    Egentligen skulle jag vilja prata om detta i detalj. Liksom hur håller kluddaren i pappret? Med fingertopparna eller ligger den ihopknycklade bollen mitt i handen? Svåra frågor
  16. 8
    Hehe, vet inte faktiskt! Väljer att inte fråga min man, för svarar han att han kludddar så vet jag inte vad jag gör!!
    Har du erkänt för din man?

    Egentligen skulle jag vilja prata om detta i detalj. Liksom hur håller kluddaren i pappret? Med fingertopparna eller ligger den ihopknycklade bollen mitt i handen? Svåra frågor
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja men såklart, att jag inte tänkte på det
  18. 9
    Ja men såklart, att jag inte tänkte på det
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Jag tror faktiskt att vi diskuterat ämnet på ett släktkalas nån gång och att maken vet att jag är mittemellantypen
  20. 10
    Jag tror faktiskt att vi diskuterat ämnet på ett släktkalas nån gång och att maken vet att jag är mittemellantypen
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Aaaa, då minns jag fel
    Var säker på att du var kluddaren!

    Alltså, är man över ett och ett halvt år, så viker man pappret
  22. 11
    Aaaa, då minns jag fel
    Var säker på att du var kluddaren!

    Alltså, är man över ett och ett halvt år, så viker man pappret
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Nä jag liksom rullar det några varv inte fingrarna och drar sen av det därifrån... S inte vikare, inte kluddare men kanske rullare?
  24. 12
    Nä jag liksom rullar det några varv inte fingrarna och drar sen av det därifrån... S inte vikare, inte kluddare men kanske rullare?
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Inte fingrarna = runt fingrarna.
  26. 13
    Inte fingrarna = runt fingrarna.
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Nja, från konkurrerande forum så

    En som fastnat i minnet är den som klagade efter valet 2006 på att det var orättvist: "De borgerliga är ju 4 partier, de rödgröna är bara 3. Det är inte rättvist!" av en som alltså hade rösträtt men som inte begrep hur demokrati fungerar över huvud taget. Det var så dumt att det inte har gått att förtränga.

    Om jag skall minnas saker från Aff/fN så minns jag just nu hur trevligt det vara att vara oense med Fru Marmelad.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Nja, från konkurrerande forum så En som fastnat i minnet är den som klagade efter valet 2006 på att det var orättvist: "De borgerliga är ju 4 partier, de rödgröna är bara 3. Det är inte rättvist!" av en som alltså hade rösträtt men som inte begrep hur demokrati fungerar över huvud taget. Det var så dumt att det inte har gått att förtränga.

    Om jag skall minnas saker från Aff/fN så minns jag just nu hur trevligt det vara att vara oense med Fru Marmelad.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    Visst var det så och jag är säker på att det är så hon vill att vi ska minnas henne. All hennes diskussionsiver och framför allt, att hon inte ville bli struken medhårs, hon gillade mot hugg. Åh, vad jag saknar henne, Hennes livsglädje, hennes omtanke, hennes vassa penna.
    Lite OT
  30. 15
    Visst var det så och jag är säker på att det är så hon vill att vi ska minnas henne. All hennes diskussionsiver och framför allt, att hon inte ville bli struken medhårs, hon gillade mot hugg. Åh, vad jag saknar henne, Hennes livsglädje, hennes omtanke, hennes vassa penna.
    Lite OT
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Konstigt nog så minns jag sällan vad som skrivs här.. men privat e jag en som minns det mesta om det diskuterats något.. Och vad andra har sagt eller ikke sagt..
  32. 16
    Konstigt nog så minns jag sällan vad som skrivs här.. men privat e jag en som minns det mesta om det diskuterats något.. Och vad andra har sagt eller ikke sagt..
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Nja - inte några särskilda diskussioner, mer att det gick undan så in i bänken med diskussionerna och inget annat än trådat skulle ha fungerat

    Flashbacks får jag mest vad gäller formuleringar och det gäller ju förstås både dem som har varit här i alla tider med samma nick och de som återkommit (fast jag vet aldrig vilka de "var" - så bra koll har jag inte)...
  34. 17
    Nja - inte några särskilda diskussioner, mer att det gick undan så in i bänken med diskussionerna och inget annat än trådat skulle ha fungerat

    Flashbacks får jag mest vad gäller formuleringar och det gäller ju förstås både dem som har varit här i alla tider med samma nick och de som återkommit (fast jag vet aldrig vilka de "var" - så bra koll har jag inte)...
  35. Salander
    #18
    Jag minns en del av de där fredagsdiskussionerna som gärna hamnade lite under bältet. Flappa flappa och lite nakna fallskärmshoppare har etsat sig fast. (vad nu det säger om mig)
    Plus en del där jag fått mig rejäla åthutningar som jag tog åt mig av.
    Men mest kanske den hårda men hjärtliga tonen som rådde.
  36. 18
    Jag minns en del av de där fredagsdiskussionerna som gärna hamnade lite under bältet. Flappa flappa och lite nakna fallskärmshoppare har etsat sig fast. (vad nu det säger om mig)
    Plus en del där jag fått mig rejäla åthutningar som jag tog åt mig av.
    Men mest kanske den hårda men hjärtliga tonen som rådde.
  37. Salander
    #19
    Sen minns jag hur sjukt trött man blev på kräksjukediskussionerna här
  38. 19
    Sen minns jag hur sjukt trött man blev på kräksjukediskussionerna här
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    #20
    *asg*...vad fasen!! Tur att jag missade den diskussionen!
  40. 20
    *asg*...vad fasen!! Tur att jag missade den diskussionen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar