Hjärtat i halsgropen i 10 sekunder!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Hjärtat i halsgropen i 10 sekunder!

    Karlstad kommun har en app där de skickar ut push-meddelande om något händer - typ vattenläcka, olycka eller så. Nyss fick jag ett meddelande om gasläcka på skolan där min son går. Innan jag hade läst så långt som att 10 elever har förts till sjukhus och ALLA föräldrar till dem är underrättade hinner många tankar snurra i huvudet!

    Maken var snabbt i kontakt med sonen som är OK. Ingen vet än vad som hänt utan de undersöker saken och får se vad som händer om de får åka hem eller om de får fortsätta skoldagen.
  2. 1
    Hjärtat i halsgropen i 10 sekunder! Karlstad kommun har en app där de skickar ut push-meddelande om något händer - typ vattenläcka, olycka eller så. Nyss fick jag ett meddelande om gasläcka på skolan där min son går. Innan jag hade läst så långt som att 10 elever har förts till sjukhus och ALLA föräldrar till dem är underrättade hinner många tankar snurra i huvudet!

    Maken var snabbt i kontakt med sonen som är OK. Ingen vet än vad som hänt utan de undersöker saken och får se vad som händer om de får åka hem eller om de får fortsätta skoldagen.
  3. Salander
    #2
    Läskigt! Hoppas detinte är något allvarligt!
  4. 2
    Läskigt! Hoppas detinte är något allvarligt!
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Hu så läskigt... Hoppas att det gått bra för dem som fördes till sjukhus!
    Vad var det för gasläcka? Berätta gärna mer när du får veta...
  6. 3
    Hu så läskigt... Hoppas att det gått bra för dem som fördes till sjukhus!
    Vad var det för gasläcka? Berätta gärna mer när du får veta...
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Usch, ja då hinner man bli både iskall inombords och rädd innan man hinner sortera informationen.
    Hoppas att det mest är försiktighetsåtgärd och att även de elever som fått åka in mår bra.
  8. 4
    Usch, ja då hinner man bli både iskall inombords och rädd innan man hinner sortera informationen.
    Hoppas att det mest är försiktighetsåtgärd och att även de elever som fått åka in mår bra.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    De vet inget mer än. Barnen är i en aula i skolan bredvid. Mellanstadieeleverna har fått mat och högstadieeleverna har fått macka och frukt. Kl 14 ska de ha en presskonferens. Få se vad de säger då. Antagligen har de jackor och väskor kvar i skolan och de har inte sagt något om när de kan hämta sina saker än.
  10. 5
    De vet inget mer än. Barnen är i en aula i skolan bredvid. Mellanstadieeleverna har fått mat och högstadieeleverna har fått macka och frukt. Kl 14 ska de ha en presskonferens. Få se vad de säger då. Antagligen har de jackor och väskor kvar i skolan och de har inte sagt något om när de kan hämta sina saker än.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    De elever som mådde dåligt skulle få kortison i halsen och sedan få någon sorts saneringsdusch. Ja rädd blir man verkligen!
  12. 6
    De elever som mådde dåligt skulle få kortison i halsen och sedan få någon sorts saneringsdusch. Ja rädd blir man verkligen!
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Det borde det ju inte, men vi får väl se. När jag gick på den skolan för en massa år sedan höll vi på att spränga den i luften med en brinnande gasoltub.
  14. 7
    Det borde det ju inte, men vi får väl se. När jag gick på den skolan för en massa år sedan höll vi på att spränga den i luften med en brinnande gasoltub.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    De vet fortfarande inte vad som hänt, men eleverna får nu gå hem (läser på kommunens hemsida). De får inte gå in i skolan så jag ska försöka få reda på ifall sonen fick med sig jackan ut. De får inte heller gå till skolan i morgon och nästa vecka är det påsklov.
  16. 8
    De vet fortfarande inte vad som hänt, men eleverna får nu gå hem (läser på kommunens hemsida). De får inte gå in i skolan så jag ska försöka få reda på ifall sonen fick med sig jackan ut. De får inte heller gå till skolan i morgon och nästa vecka är det påsklov.
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9
    Nu har jag pratat med en frusen son som är hemma. De vet fortfarande inte vad som hänt.
  18. 9
    Nu har jag pratat med en frusen son som är hemma. De vet fortfarande inte vad som hänt.
  19. Medlem sedan
    Apr 2013
    #10
  20. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11
    Sonen ska hämta sina saker nu på förmiddagen. Det ska bli intressant att höra vad de släppte ut!
  21. 11
    Sonen ska hämta sina saker nu på förmiddagen. Det ska bli intressant att höra vad de släppte ut!
  22. Medlem sedan
    Oct 2000
    #12
    Det hände på mina barns skola för något år sedan, gasledningar som passerade skolan men inte användes längre hade börjat läcka.
    Ingen fick gå tillbaka in pga att gasen var explosiv så alla väskor och jackor blev kvar inne och nåt vaktbolag vaktade hela natten tills barnen kunde hämta sina saker dagen efter
  23. 12
    Det hände på mina barns skola för något år sedan, gasledningar som passerade skolan men inte användes längre hade börjat läcka.
    Ingen fick gå tillbaka in pga att gasen var explosiv så alla väskor och jackor blev kvar inne och nåt vaktbolag vaktade hela natten tills barnen kunde hämta sina saker dagen efter
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar