Rapsen blommar!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Rapsen blommar!

    Det känns tidigt? OK, än så länge är det gula prickar i ett grönt hav men snart nog lär det bli gula hav man far förbi!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Rapsen blommar! Det känns tidigt? OK, än så länge är det gula prickar i ett grönt hav men snart nog lär det bli gula hav man far förbi!
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    HÄr blommar asfalten!

    Nej men det är atora mängder blåsippor ute i skogen och en och annan vitsippa också. Vårfloden passerade tidigt i år kan jag upplysa om även om det kom en senare topp med den snö vi fick i mitten av mars. Jag mäter ju vattenstånd (eller vattentryck) var tionde sekund dygnet runt.

    Fast sen får jag syn på en polares bilder från Gällivare och inser att där är det knappt vår alls.
  4. 2
    HÄr blommar asfalten!

    Nej men det är atora mängder blåsippor ute i skogen och en och annan vitsippa också. Vårfloden passerade tidigt i år kan jag upplysa om även om det kom en senare topp med den snö vi fick i mitten av mars. Jag mäter ju vattenstånd (eller vattentryck) var tionde sekund dygnet runt.

    Fast sen får jag syn på en polares bilder från Gällivare och inser att där är det knappt vår alls.
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Jag och lillsonen tog en cykeltur på Skånska landsbygden idag och jag såg också detta och kände att det nog var i tidigaste laget.
    Vet iofs inte när det brukar slå ut.
  6. 3
    Jag och lillsonen tog en cykeltur på Skånska landsbygden idag och jag såg också detta och kände att det nog var i tidigaste laget.
    Vet iofs inte när det brukar slå ut.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Det är väl olika

    Det var en ovanligt mild vinter i år. Annars tycker jag att fälten brukar vara på topp runt Kristi Himmelfärdsdag, fast det är ett rörligt mått det också, som dessutom kommer ovanligt sent i år.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Det är väl olika Det var en ovanligt mild vinter i år. Annars tycker jag att fälten brukar vara på topp runt Kristi Himmelfärdsdag, fast det är ett rörligt mått det också, som dessutom kommer ovanligt sent i år.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Ingen aning om det är så mycket tidigare än vanligt eller om man upplever det så eftersom påsken är så himla sen i år.

    Jag har jobbat i trädgården i T-shirt idag utan att frysa - tjohoo!
  10. 5
    Ingen aning om det är så mycket tidigare än vanligt eller om man upplever det så eftersom påsken är så himla sen i år.

    Jag har jobbat i trädgården i T-shirt idag utan att frysa - tjohoo!
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6
    Extremt tidigt, ja. Och jag har aldrig sett så stora knoppar så tidigt, som när jag kollade idag. Det blir mycket rapsolja, margarin, mm.
  12. 6
    Extremt tidigt, ja. Och jag har aldrig sett så stora knoppar så tidigt, som när jag kollade idag. Det blir mycket rapsolja, margarin, mm.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar