Varför är cykelhjälmar så fula
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Varför är cykelhjälmar så fula

    Alltså, jag använder hjälm. Men jag gillar det inte. Varför kan man inte göra snygga cykelhjälmar, skulle vilja ha en cykelhjälm som ser ut som en snygg hatt. Vad kul det skulle kännas att cykla till arbetet på morgonen med en tjusig hatt på huvudet. Eller varför inte en hjälm som ser ut som de gamla bilhjälmarna i rutigt tyg, coolt som sjutton.
    Nix, nu ser de flesta hjälmarna ut som ödlehuvuden och man gillar det inte
  2. 1
    Varför är cykelhjälmar så fula Alltså, jag använder hjälm. Men jag gillar det inte. Varför kan man inte göra snygga cykelhjälmar, skulle vilja ha en cykelhjälm som ser ut som en snygg hatt. Vad kul det skulle kännas att cykla till arbetet på morgonen med en tjusig hatt på huvudet. Eller varför inte en hjälm som ser ut som de gamla bilhjälmarna i rutigt tyg, coolt som sjutton.
    Nix, nu ser de flesta hjälmarna ut som ödlehuvuden och man gillar det inte
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    En sån här kanske?

    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  4. 2
    En sån här kanske?
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Här har du en länk!
    http://www.yakkay.com/
  6. 3
    Här har du en länk!
    http://www.yakkay.com/
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Det ska finnas hattliknande hjälmar! Vet att jag kollade på sådana för flera år sedan.
    Annars kanske en Hövding ( googla på det ) hade varit bra?
  8. 4
    Det ska finnas hattliknande hjälmar! Vet att jag kollade på sådana för flera år sedan.
    Annars kanske en Hövding ( googla på det ) hade varit bra?
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Fniss, lite andra färger kanske, men mer i min stil
  10. 5
    Fniss, lite andra färger kanske, men mer i min stil
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Tackar, lite dyr, men värd att vänta på. Ungefär den stilen, men ännu häftigare om man kunde hitta en snygga breda brätten, skulle passa utmärkt till den min ungefär 60 år gamla cykel
  12. 6
    Tackar, lite dyr, men värd att vänta på. Ungefär den stilen, men ännu häftigare om man kunde hitta en snygga breda brätten, skulle passa utmärkt till den min ungefär 60 år gamla cykel
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Bättre att ge....

    fn i hjälm. hehe. Håller med de är inte snygga, tur man aldrig har hjälm.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Bättre att ge.... fn i hjälm. hehe. Håller med de är inte snygga, tur man aldrig har hjälm.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Det finns en sorts airbag för cyklister. Man har den som en krage om halsen och så ska den blåsa upp sig om man faller. Då kan du cykla med valfri hatt på huvudet och ändå vara skyddad.
    http://www.designtorget.se/designtor...lm_Hovding.dcp
  16. 8
    Det finns en sorts airbag för cyklister. Man har den som en krage om halsen och så ska den blåsa upp sig om man faller. Då kan du cykla med valfri hatt på huvudet och ändå vara skyddad.
    http://www.designtorget.se/designtor...lm_Hovding.dcp
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    För att man ska skilja de smarta, som använder dem fast de är fula, från de dumma, som låter bli för att de är fula
  18. 9
    För att man ska skilja de smarta, som använder dem fast de är fula, från de dumma, som låter bli för att de är fula
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    1. Det finns en miljon olika utseenden på cykelhjälmar, men då får man payya upp lite mer än de ordinarie 400-600 kr som folk brukar vilja lägga.

    2. Man kan sy ett hjälmöverdrag, det har jag sett många.

    3. Man har hjälmen för att avsevärt minska risken för att dö om man kraschar med cykeln. Det är en icke-diskussion i stil med om bilbältet är fult eller ej.

    4. Jag har 4 väldigt olika cykelhjälmar och jag älskar dem alla. Spreciellt min nyaste.
  20. 10
    1. Det finns en miljon olika utseenden på cykelhjälmar, men då får man payya upp lite mer än de ordinarie 400-600 kr som folk brukar vilja lägga.

    2. Man kan sy ett hjälmöverdrag, det har jag sett många.

    3. Man har hjälmen för att avsevärt minska risken för att dö om man kraschar med cykeln. Det är en icke-diskussion i stil med om bilbältet är fult eller ej.

    4. Jag har 4 väldigt olika cykelhjälmar och jag älskar dem alla. Spreciellt min nyaste.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    *tummen upp för S-JJ*
  22. 11
    *tummen upp för S-JJ*
  23. Medlem sedan
    Apr 2014
    #12
    ...tänk att det kan gå fashion och status till och med i en så prosaisk pryl som cykelhjälmen..!
  24. 12
    ...tänk att det kan gå fashion och status till och med i en så prosaisk pryl som cykelhjälmen..!
  25. Medlem sedan
    Apr 2014
    #13
    Apropå hjälmar, så noterade jag en sak i kortégen när Prinsessan Madeleine gifte sig. De ridande militärerna hade riktiga ridhjälmar under de ceremoniella huvudbonaderna! Det har jag nog aldrig sett förr (eller så har jag inte tänkt på det).
  26. 13
    Apropå hjälmar, så noterade jag en sak i kortégen när Prinsessan Madeleine gifte sig. De ridande militärerna hade riktiga ridhjälmar under de ceremoniella huvudbonaderna! Det har jag nog aldrig sett förr (eller så har jag inte tänkt på det).
  27. Medlem sedan
    Apr 2014
    #14
    ..."kavallerister" heter det förstås, och inte "ridande militärer"
  28. 14
    ..."kavallerister" heter det förstås, och inte "ridande militärer"
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15
    Mina hjälmar har iof olika användningsområden, därav att se ser olika ut.
  30. 15
    Mina hjälmar har iof olika användningsområden, därav att se ser olika ut.
  31. Medlem sedan
    Oct 2000
    #16
    nä, har man inget värt att skydda så
    (den bjöd du på!) :P
  32. 16
    nä, har man inget värt att skydda så
    (den bjöd du på!) :P
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar