Lillebror

Visa resultat för omröstning: Vad ska Augusts lillebror heta?

Antal röster 9. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Nils

    3 33.33%
  • Oscar

    1 11.11%
  • Ludvig

    5 55.56%
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Lillebror

    Nu är lillebror här. Vi har tre alternativ: Nils, Oscar eller Ludvig. Vilket är finast? August heter storebror.
  2. 1
    Lillebror Nu är lillebror här. Vi har tre alternativ: Nils, Oscar eller Ludvig. Vilket är finast? August heter storebror.
  3. Medlem sedan
    Apr 2014
    #2
    Alla namnen är rejäla och värdiga, och passar bra med August eftersom de var moderna förra gången vid samma tid (runt sekelskiftet 1900). Ingen kan ha några negativa fördomar emot dem, så att säga. Samtidigt är inget av namnen mitt favvisnamn ändå, på grund av att jag bara inte tycker att de är särskilt vackra. Men DET är ju en smaksak!

    Skulle nog ta Ludvig av dom tre.

    Pssst..! Har du tänkt på namnen Sigurd, Sigvard, Axel, Vilhelm, Valdemar, Hilding, Henning, Ian och Filip någonting..?
  4. 2
    Alla namnen är rejäla och värdiga, och passar bra med August eftersom de var moderna förra gången vid samma tid (runt sekelskiftet 1900). Ingen kan ha några negativa fördomar emot dem, så att säga. Samtidigt är inget av namnen mitt favvisnamn ändå, på grund av att jag bara inte tycker att de är särskilt vackra. Men DET är ju en smaksak!

    Skulle nog ta Ludvig av dom tre.

    Pssst..! Har du tänkt på namnen Sigurd, Sigvard, Axel, Vilhelm, Valdemar, Hilding, Henning, Ian och Filip någonting..?
  5. Namnfia
    #3
    Oscar eller Ludvig, om du frågar mig... Eller kanske främst Oscar, det klingar fint på flera språk.
  6. 3
    Oscar eller Ludvig, om du frågar mig... Eller kanske främst Oscar, det klingar fint på flera språk.
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Jag hade också valt Oscar eller Ludvig. Nils känns lite för kort jämfört med August.
  8. 4
    Jag hade också valt Oscar eller Ludvig. Nils känns lite för kort jämfört med August.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar