Avstå socker!?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2013
    #1

    Avstå socker!?

    Detta vita Socker! Undviker ni socker? Äter ni lite? Frossar ni i godis för det går inte att låta bli? Hur gör/tänker du?
  2. 1
    Avstå socker!? Detta vita Socker! Undviker ni socker? Äter ni lite? Frossar ni i godis för det går inte att låta bli? Hur gör/tänker du?
  3. Anonym
    #2
    Jag frossar inte men äter socker ibland. Kakor och ibland saft och sånt. Men inte i några större mängder än innan jag blev gravid.

    Ibland har har jag ätit ostbågar någon kväll. Typ en hel påse. Haha!

    Jag äter mer av vanlig mat istället när jag är hungrig.

    Jag undviker bara alkohol och tobak/nikotin.
    Sen äter jag allt som jag hungrar efter. Äter alla ostar, chark, sushi mm. Min bebis är frisk (22+2) och utvecklas bra och jag mår bra. funkar väl bra för mig tänker jag.

    Hur gör du?
  4. 2
    Jag frossar inte men äter socker ibland. Kakor och ibland saft och sånt. Men inte i några större mängder än innan jag blev gravid.

    Ibland har har jag ätit ostbågar någon kväll. Typ en hel påse. Haha!

    Jag äter mer av vanlig mat istället när jag är hungrig.

    Jag undviker bara alkohol och tobak/nikotin.
    Sen äter jag allt som jag hungrar efter. Äter alla ostar, chark, sushi mm. Min bebis är frisk (22+2) och utvecklas bra och jag mår bra. funkar väl bra för mig tänker jag.

    Hur gör du?
  5. Medlem sedan
    Nov 2013
    #3
    Jag vill avstå socker, trodde att det skulle vara"lätt" nu med pyret i magen, men det bara går inte ibland även om jag försöker begränsa mig och äta nötter och frukt istället. Det är inga stora eller ovanliga mängder vi pratar om men men snacka om att tex lösgodis egentligen är totalt onödigt, utöver allt gömt socker vi får i oss, och kan ge lite ångest i form av att det var väl onödigt (kan jag inte anstränga mig mer med första barnet? ) Hur gör andra? Kanelbullar och fika är väldigt mycket mer intressant nu än innan då jag inte var så intresserad av det. Är i slutet av v 27 och har gått upp 5kg så vikt är inget problem i detta sammanhanget, mer den hälsosamma tanken kanske som spökar. Man hör alla säga: passa på nu när du ändå ska bli rund
  6. 3
    Jag vill avstå socker, trodde att det skulle vara"lätt" nu med pyret i magen, men det bara går inte ibland även om jag försöker begränsa mig och äta nötter och frukt istället. Det är inga stora eller ovanliga mängder vi pratar om men men snacka om att tex lösgodis egentligen är totalt onödigt, utöver allt gömt socker vi får i oss, och kan ge lite ångest i form av att det var väl onödigt (kan jag inte anstränga mig mer med första barnet? ) Hur gör andra? Kanelbullar och fika är väldigt mycket mer intressant nu än innan då jag inte var så intresserad av det. Är i slutet av v 27 och har gått upp 5kg så vikt är inget problem i detta sammanhanget, mer den hälsosamma tanken kanske som spökar. Man hör alla säga: passa på nu när du ändå ska bli rund
  7. Medlem sedan
    Jan 2014
    #4
    Jag äter precis vad jag vill ha för stunden :-)...
    Och det brukar vara en hel del slisk och socker.
    Är i v30 och frisk som en nötkärna.
  8. 4
    Jag äter precis vad jag vill ha för stunden :-)...
    Och det brukar vara en hel del slisk och socker.
    Är i v30 och frisk som en nötkärna.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar