Bara av att titta på björken
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Bara av att titta på björken

    börjar jag nysa. Om med solskenet blir det nog värre, det skulle vara mycket pollen i år.
    Nåja, med tabletterna är det oftast hanterbart, och det går ju över.

    Men är det någon som "vaccinerat" sej mot allergi? funkar det, var det länge sedan, hur illa var det innan, var det jobbigt, svårt att få?
  2. 1
    Bara av att titta på björken börjar jag nysa. Om med solskenet blir det nog värre, det skulle vara mycket pollen i år.
    Nåja, med tabletterna är det oftast hanterbart, och det går ju över.

    Men är det någon som "vaccinerat" sej mot allergi? funkar det, var det länge sedan, hur illa var det innan, var det jobbigt, svårt att få?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag blir också allergisk när jag ser Björk -
    Lund, Jan i förnamn.
  4. 2
    Jag blir också allergisk när jag ser Björk -
    Lund, Jan i förnamn.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Ja, det är en otrevlig nationalbjörk. Vad heter den nu? Ogräsbjörk?
  6. 3
    Ja, det är en otrevlig nationalbjörk. Vad heter den nu? Ogräsbjörk?
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Hm, nej det finns glasbjörk, vårtbjörk, dvärgbjörk, ornäsbjörk (ingen egen art ) och Janpopulistbjörklund
  8. 4
    Hm, nej det finns glasbjörk, vårtbjörk, dvärgbjörk, ornäsbjörk (ingen egen art ) och Janpopulistbjörklund
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Jaja, det var den där sista jag var ute efter. Den har väl sina rötter i 1800-talet?
  10. 5
    Jaja, det var den där sista jag var ute efter. Den har väl sina rötter i 1800-talet?
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    De flesta björkar har rötter i jorden. Janpopulistbjörklund har väldigt dålig förankring, speciellt i lärarrum och på skolgårdar. Nyligen fick arten betyget F i en nationell översikt men det anses bara positivt för betyg är utvecklande.
  12. 6
    De flesta björkar har rötter i jorden. Janpopulistbjörklund har väldigt dålig förankring, speciellt i lärarrum och på skolgårdar. Nyligen fick arten betyget F i en nationell översikt men det anses bara positivt för betyg är utvecklande.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Vi får väl hoppas att den dåligt förankrade populistbjörken blir en rotvälta i en höststorm i september.
  14. 7
    Vi får väl hoppas att den dåligt förankrade populistbjörken blir en rotvälta i en höststorm i september.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar