Vet inte om någon skriver här längre men
Vikt
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Vet inte om någon skriver här längre men

    Jag vill ändå rapportera från en av de bästa och minst matfixerade påskarna någonsin! Vi träffades dagen innan för att förbereda tillsammans, lagade mat och pysslade, målade utblåsta äggskal och vek blommor och klädde påskriset. På själva påskafton började vi med att koka ägg och måla och gömma i trädgården för att alla skulle få leta efter varandras. Sen åt vi lunch, och jag åt väldigt måttligt, en tallrik med sill, lax, potatis och minimala bitar av paj och och silltårta, en miniomelett och ett ägg med rom och anjovisröra, och en öl till det. Sen ägnade vi eftermiddagen åt skattjakt efter påskägg med godis, jag hade ett med några bitar hemgjort godis och marsipanfigurer, vi vuxna gjorde skattjakt åt barnen de gjorde åt oss, och det var ju själva skattjakten som var fokuset snarare än godiset, i alla fall för mig! Så när vi som bäst satt och gnällde om att det inte finns påskmusik på samma sätt som julmusik så kom vi på att det finns det visst det, så vi satte på Jesus Christ Superstar och satt och myste i solen. Till kvällsmat åt jag litet sill och potatis och pacha (färskosttårta) och sen drack vi en äggtoddy och spelade spel och tittade på film. I morse gick vi till kyrkan och efteråt var det kyrkkaffe och jag tog en bit ost men ingen tårta. Sparade mig så jag kunde ta en liten bit pacha efter sillunchen hemma istället. Jag var ute och sprang i det fina vädret också. Ursäkta att det är ett rörigt inlägg men enter-knappen funkar inte på det här forumet för mig så jag kan inte dela upp i stycken. Är det någon som vet vad det beror på?
  2. 1
    Vet inte om någon skriver här längre men Jag vill ändå rapportera från en av de bästa och minst matfixerade påskarna någonsin! Vi träffades dagen innan för att förbereda tillsammans, lagade mat och pysslade, målade utblåsta äggskal och vek blommor och klädde påskriset. På själva påskafton började vi med att koka ägg och måla och gömma i trädgården för att alla skulle få leta efter varandras. Sen åt vi lunch, och jag åt väldigt måttligt, en tallrik med sill, lax, potatis och minimala bitar av paj och och silltårta, en miniomelett och ett ägg med rom och anjovisröra, och en öl till det. Sen ägnade vi eftermiddagen åt skattjakt efter påskägg med godis, jag hade ett med några bitar hemgjort godis och marsipanfigurer, vi vuxna gjorde skattjakt åt barnen de gjorde åt oss, och det var ju själva skattjakten som var fokuset snarare än godiset, i alla fall för mig! Så när vi som bäst satt och gnällde om att det inte finns påskmusik på samma sätt som julmusik så kom vi på att det finns det visst det, så vi satte på Jesus Christ Superstar och satt och myste i solen. Till kvällsmat åt jag litet sill och potatis och pacha (färskosttårta) och sen drack vi en äggtoddy och spelade spel och tittade på film. I morse gick vi till kyrkan och efteråt var det kyrkkaffe och jag tog en bit ost men ingen tårta. Sparade mig så jag kunde ta en liten bit pacha efter sillunchen hemma istället. Jag var ute och sprang i det fina vädret också. Ursäkta att det är ett rörigt inlägg men enter-knappen funkar inte på det här forumet för mig så jag kan inte dela upp i stycken. Är det någon som vet vad det beror på?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Låter som en väldigt lagom påsk

    Ja Enterknappen krånglar ibland när man gör trådstarter. Om du trycker på A/A-knappen uppe i vänstra hörnet (på skrivrutan) så funkar radbrytningen igen
  4. 2
    Låter som en väldigt lagom påsk

    Ja Enterknappen krånglar ibland när man gör trådstarter. Om du trycker på A/A-knappen uppe i vänstra hörnet (på skrivrutan) så funkar radbrytningen igen
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Låter toppen! Kul att du är så nöjd!

    Jag har också haft en härlig påsk. Först en mini-semester med mina två pojkar till Uppsala, där vi var på dinosaurie-museum, sov över i en stuga och var på äventyrsbad. I går var jag på konstmuséet Artipelag med två goda vänner och åt härlig påskbrunch. Jag har varit ute en hel del i det fina vädret och tränat en hel del, men också haft två vilodagar på raken för första gången på länge.
  6. 3
    Låter toppen! Kul att du är så nöjd!

    Jag har också haft en härlig påsk. Först en mini-semester med mina två pojkar till Uppsala, där vi var på dinosaurie-museum, sov över i en stuga och var på äventyrsbad. I går var jag på konstmuséet Artipelag med två goda vänner och åt härlig påskbrunch. Jag har varit ute en hel del i det fina vädret och tränat en hel del, men också haft två vilodagar på raken för första gången på länge.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Ah, du har besökt min vackra stad! Dinosauriemuseet är en av mina barns favoriter också, den andra är Biotopia, men Fyrishov är litet sådär som äventyrsbad betraktat.

    Valerina, jag skall testa knappen nästa gång och se om det löser styckesproblemet. Nu funkar det ju ändå uppenbarligen.
  8. 4
    Ah, du har besökt min vackra stad! Dinosauriemuseet är en av mina barns favoriter också, den andra är Biotopia, men Fyrishov är litet sådär som äventyrsbad betraktat.

    Valerina, jag skall testa knappen nästa gång och se om det löser styckesproblemet. Nu funkar det ju ändå uppenbarligen.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Biotopia har vi aldrig varit på. Men vi tyckte Fyrishov var toppen! Härligt varmt i luften så man slapp frysa, och riktigt bra fart på vattenrutschkanorna!
  10. 5
    Biotopia har vi aldrig varit på. Men vi tyckte Fyrishov var toppen! Härligt varmt i luften så man slapp frysa, och riktigt bra fart på vattenrutschkanorna!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    De kanske precis har avkalkat dem? Uppsalavattnet är ju inte optimalt för vattenrutschbanor, det blir kalkavlagringar som bromsar. Kul att ni gillade det!
  12. 6
    De kanske precis har avkalkat dem? Uppsalavattnet är ju inte optimalt för vattenrutschbanor, det blir kalkavlagringar som bromsar. Kul att ni gillade det!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar