Det här är något helfel
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Det här är något helfel

    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article18680544.ab

    Varför är det så, hur blev det så?

    Att unga flickor ska lära sig hur de är till lags endast? Är det för att hantera att kvinnorna utbildar dig numer?
  2. 1
    Det här är något helfel http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article18680544.ab

    Varför är det så, hur blev det så?

    Att unga flickor ska lära sig hur de är till lags endast? Är det för att hantera att kvinnorna utbildar dig numer?
  3. Medlem sedan
    Apr 2014
    #2
    Men hur menar du nu..? Det är ju inte MÄNNEN som ställer upp de där kraven på tjejerna. Det är kvinnorna. Kolla själv på de där tjejtidningarnas redaktioner - det är enbart kvinnor som arbetar där! (Och nu har jag inte kollat just den tidningen som de nämner i artikeln, men jag vet av erfarenhet att det BRUKAR vara så.)

    Min dotter har i alla fall inte dragits med än, och jag skulle bli väldigt förvånad om hon skulle göra det.
  4. 2
    Men hur menar du nu..? Det är ju inte MÄNNEN som ställer upp de där kraven på tjejerna. Det är kvinnorna. Kolla själv på de där tjejtidningarnas redaktioner - det är enbart kvinnor som arbetar där! (Och nu har jag inte kollat just den tidningen som de nämner i artikeln, men jag vet av erfarenhet att det BRUKAR vara så.)

    Min dotter har i alla fall inte dragits med än, och jag skulle bli väldigt förvånad om hon skulle göra det.
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Lyssna på de dessa bloggerskor som vet hur det ska vara o vara ung kvinna i stockholm idag så får du se vilka som förstör dagens unga tjejer. Inte alla bloggerskor då men många av de mest "kända".
  6. 3
    Lyssna på de dessa bloggerskor som vet hur det ska vara o vara ung kvinna i stockholm idag så får du se vilka som förstör dagens unga tjejer. Inte alla bloggerskor då men många av de mest "kända".
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Är det? Blev det?

    Det enda helfel jag kan hitta här är premissen för hela artikeln. Även unga kvinnor måste väl ändå kunna tänka själva och ha en egen integritet? Varför skulle de allesammans bryta ihop av inbillade förväntningar och varför sker i så fall inte samma sak med unga män, som har sina förväntningar?

    Nej, det är rätt mycket soppa på en spik. Att göra läsare upprörda säljer lösnummer helt enkelt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Är det? Blev det? Det enda helfel jag kan hitta här är premissen för hela artikeln. Även unga kvinnor måste väl ändå kunna tänka själva och ha en egen integritet? Varför skulle de allesammans bryta ihop av inbillade förväntningar och varför sker i så fall inte samma sak med unga män, som har sina förväntningar?

    Nej, det är rätt mycket soppa på en spik. Att göra läsare upprörda säljer lösnummer helt enkelt.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Så har det väl alltid varit?
    Skillnaden nu är att även killar drabbas, inte de heller duger som de är, utan måste göra om sej, om de vill leva upp till idealen.

    Fast utbildnng? nu skummade jag , men vad stod det om utbilding? Rent allmänt, utbildning är något bra, tro inte att du kan leva på ditt utseende och charm. Gäler både killar och tjejjer
  10. 5
    Så har det väl alltid varit?
    Skillnaden nu är att även killar drabbas, inte de heller duger som de är, utan måste göra om sej, om de vill leva upp till idealen.

    Fast utbildnng? nu skummade jag , men vad stod det om utbilding? Rent allmänt, utbildning är något bra, tro inte att du kan leva på ditt utseende och charm. Gäler både killar och tjejjer
  11. Kerstimärta
    #6

    Det här är något helfel

    Oj, jag hinner inte svara förrän tidigast ikväll inser jag. Tack för era tankar. Jo, kvinnor är skitbra på att analysera och ställa krav på sitt kön.

    Såg idag en reklam för vackra armhålor. Liksom borde vi bry oss?

    Nå niin, utbildningsnivån lär väl ge fler krav var gäller utseende tänkte jag. Typ WT duger inte?
  12. 6
    Det här är något helfel Oj, jag hinner inte svara förrän tidigast ikväll inser jag. Tack för era tankar. Jo, kvinnor är skitbra på att analysera och ställa krav på sitt kön.

    Såg idag en reklam för vackra armhålor. Liksom borde vi bry oss?

    Nå niin, utbildningsnivån lär väl ge fler krav var gäller utseende tänkte jag. Typ WT duger inte?
  13. Medlem sedan
    Apr 2014
    #7
    Nu fattar jag nog inget av din sista mening. "WT duger inte?" Nej, det får man hoppas! WT borde inte duga åt NÅGON! Dock är min erfarenhet att lågutbildade kvinnor lägger ner MER tid och pengar på sitt utseende än vad högutbildade gör. Men de gör det på fel sätt, eftersom de ofta saknar smak och stil. Det blir tatueringar, piercingar, ankläppar, silikonbröst och vulgära kläder och skor för hela slanten.
  14. 7
    Nu fattar jag nog inget av din sista mening. "WT duger inte?" Nej, det får man hoppas! WT borde inte duga åt NÅGON! Dock är min erfarenhet att lågutbildade kvinnor lägger ner MER tid och pengar på sitt utseende än vad högutbildade gör. Men de gör det på fel sätt, eftersom de ofta saknar smak och stil. Det blir tatueringar, piercingar, ankläppar, silikonbröst och vulgära kläder och skor för hela slanten.
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8
    "lågutbildade... saknar smak och stil"???
    Du generaliserar lika friskt som vanligt!
  16. 8
    "lågutbildade... saknar smak och stil"???
    Du generaliserar lika friskt som vanligt!
  17. Medlem sedan
    Apr 2014
    #9
    Fast så här då: hur ofta har du träffat en kvinnlig läkare eller jurist med ankläppar, enorma bröst som står rakt ut, och platinablonderat hår..?
  18. 9
    Fast så här då: hur ofta har du träffat en kvinnlig läkare eller jurist med ankläppar, enorma bröst som står rakt ut, och platinablonderat hår..?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar