Vad händer i kroppen ?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Vad händer i kroppen ?

    Jag har senaste tiden reagerat på att jag får snabbt övergående klåda i underlivet. Har frågat om detta tidigare och då fått till svar att det säkert är svamp, men jag tror inte att det är så. Jag tror att det sker i samband med förändringarna som blir i olika skeden i cykeln; kan det vara så ? Det brukar vara dagen/dagarna innan mens, ca 1 v efter mens när flytningarna ökar och nog någon gång till. Vad är det som stiger, vilket hormon ? Och kan det vara det som gör att man känner dessa förändringar ?
  2. 1
    Vad händer i kroppen ? Jag har senaste tiden reagerat på att jag får snabbt övergående klåda i underlivet. Har frågat om detta tidigare och då fått till svar att det säkert är svamp, men jag tror inte att det är så. Jag tror att det sker i samband med förändringarna som blir i olika skeden i cykeln; kan det vara så ? Det brukar vara dagen/dagarna innan mens, ca 1 v efter mens när flytningarna ökar och nog någon gång till. Vad är det som stiger, vilket hormon ? Och kan det vara det som gör att man känner dessa förändringar ?
  3. tigerlillja
    #2
    Jag får samma problem precis innan min mens. Ibland en hel vecka innan. Min gynekolog sa att det va normalt men fick inget konkret svar på varför det blev så :/
  4. 2
    Jag får samma problem precis innan min mens. Ibland en hel vecka innan. Min gynekolog sa att det va normalt men fick inget konkret svar på varför det blev så :/
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Jag hade alltid så förut, men det var en ordentlig klåda som inte gick över så lätt, alltså svamp. Gick till gynekologen som sa att jag hade burit på svampen i kroppen under hela tiden och att jag behövde starkare medel än de som fanns receptfritt. Gick över på en gång och har inte haft det sedan dess.
    Men annars så är det väl så att hormonerna i kroppen (vet ej vilket hormon) stiger i kroppen och gör slemhinnorna skörare, även immunförsvaret därnere.
  6. 3
    Jag hade alltid så förut, men det var en ordentlig klåda som inte gick över så lätt, alltså svamp. Gick till gynekologen som sa att jag hade burit på svampen i kroppen under hela tiden och att jag behövde starkare medel än de som fanns receptfritt. Gick över på en gång och har inte haft det sedan dess.
    Men annars så är det väl så att hormonerna i kroppen (vet ej vilket hormon) stiger i kroppen och gör slemhinnorna skörare, även immunförsvaret därnere.
  7. Medlem sedan
    May 2014
    #4

    Vad händer i kroppen ?

    Jag har också så, testat massa svamp produkter (efter gyn och läkares order) men utan framgång :-( sedan sa en att det va någon hudreaktion så fick någon annan salva som är lugnande och den hjälper för tillfället men kommer sedan tillbaka samma tillfällen. innan mens, någon vecka efter mens och så vidare. Jag och partnern har funderat på om de kan va kondylom då han har fått vårtor och vi tror att de kan ha kommit från mig. Någon mer som har samma?
  8. 4
    Vad händer i kroppen ? Jag har också så, testat massa svamp produkter (efter gyn och läkares order) men utan framgång :-( sedan sa en att det va någon hudreaktion så fick någon annan salva som är lugnande och den hjälper för tillfället men kommer sedan tillbaka samma tillfällen. innan mens, någon vecka efter mens och så vidare. Jag och partnern har funderat på om de kan va kondylom då han har fått vårtor och vi tror att de kan ha kommit från mig. Någon mer som har samma?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar