Tips på frukt- och grönsaksjuice
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Tips på frukt- och grönsaksjuice

    Hejsan! I dag provade jag något nytt med min råsaftcentrifug och det blev så gott att jag vill dela med mig.

    Jag slängde i:
    2 apelsiner
    1/2 stor sötpotatis
    1 stor morot
    1 bit rot av gurkmeja

    Juicen blev härligt orange och smakade godis. Det blir en likadan i morgon!

    Är det någon annan som har juicetips?
  2. 1
    Tips på frukt- och grönsaksjuice Hejsan! I dag provade jag något nytt med min råsaftcentrifug och det blev så gott att jag vill dela med mig.

    Jag slängde i:
    2 apelsiner
    1/2 stor sötpotatis
    1 stor morot
    1 bit rot av gurkmeja

    Juicen blev härligt orange och smakade godis. Det blir en likadan i morgon!

    Är det någon annan som har juicetips?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Låter supergott! Jordärtskocka är en rätt spännande att juica, testa den med ananas eller äpplen.

    Rödbeta är ju min favvo, Ingefära och hallon är gott till

    Sen gillar jag ju en grön juice på gurka, selleri citron och ingefära, det är nog min favvo. Man kan juica groddar eller spenat med den också.
  4. 2
    Låter supergott! Jordärtskocka är en rätt spännande att juica, testa den med ananas eller äpplen.

    Rödbeta är ju min favvo, Ingefära och hallon är gott till

    Sen gillar jag ju en grön juice på gurka, selleri citron och ingefära, det är nog min favvo. Man kan juica groddar eller spenat med den också.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Sötpotatis, det var spännande!

    Jag har ingen juicare själv, men jag brukar köpa en juice på Naked Juice Bar som innehåller rödbeta, morot, äpple, citron och ingefära. Supergod!
  6. 3
    Sötpotatis, det var spännande!

    Jag har ingen juicare själv, men jag brukar köpa en juice på Naked Juice Bar som innehåller rödbeta, morot, äpple, citron och ingefära. Supergod!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Restorative handlar om återhämtning och vila. Positionerna hålls mellan 10-20 minuter, men kroppen stöttas av bolster, block, kuddar, filtar etc så att man verkligen man kan vila. Det är i princip liggande/sittande positioner. Man stimulerar det parasympatiska nervsystemet och kroppen kan stressa av och re-balanseras.

    Alltså handlar det absolut inte om att göra eller fysisk aktivitet, utan att bara vara!
  8. 4
    Restorative handlar om återhämtning och vila. Positionerna hålls mellan 10-20 minuter, men kroppen stöttas av bolster, block, kuddar, filtar etc så att man verkligen man kan vila. Det är i princip liggande/sittande positioner. Man stimulerar det parasympatiska nervsystemet och kroppen kan stressa av och re-balanseras.

    Alltså handlar det absolut inte om att göra eller fysisk aktivitet, utan att bara vara!
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Min favorit är nog en knallgrön goding med gröna äpplen, spenat, lime och ingefära. Supergod!

    Spännande med rot av gurkmeja - det har jag aldrig testat (vet inte ens om jag sett det i min annars väldyllda grönsaksdisk i affären).
  10. 5
    Min favorit är nog en knallgrön goding med gröna äpplen, spenat, lime och ingefära. Supergod!

    Spännande med rot av gurkmeja - det har jag aldrig testat (vet inte ens om jag sett det i min annars väldyllda grönsaksdisk i affären).
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    En sån grönis blev det just i dag. Och ja, det är jättegott!

    Jag har inte heller sett hel rot av gurkmeja förut, visste i ärlighetens namn inte ens att det var roten som användes. De här är ganska tunna och orange inuti. Kul att testa något nytt.
  12. 6
    En sån grönis blev det just i dag. Och ja, det är jättegott!

    Jag har inte heller sett hel rot av gurkmeja förut, visste i ärlighetens namn inte ens att det var roten som användes. De här är ganska tunna och orange inuti. Kul att testa något nytt.
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Japp, det är också gott! Ja, sötpotatis är en rolig liten sak, gjorde en gratäng med det + färs + kokosmjölk i helgen och jag tyckte det blev jättegott, medan barnen tyckte att det blev för sött.

    Nu har jag handlat hem jordärtskockor som Cat rekommenderade, det hade jag aldrig kommit på själv.
  14. 7
    Japp, det är också gott! Ja, sötpotatis är en rolig liten sak, gjorde en gratäng med det + färs + kokosmjölk i helgen och jag tyckte det blev jättegott, medan barnen tyckte att det blev för sött.

    Nu har jag handlat hem jordärtskockor som Cat rekommenderade, det hade jag aldrig kommit på själv.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Låter som något jag skulle kunna behöva...
  16. 8
    Låter som något jag skulle kunna behöva...
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Jag gillar sötpotatis, men har aldrig sett att någon juicat den förr!
  18. 9
    Jag gillar sötpotatis, men har aldrig sett att någon juicat den förr!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Jag blev varse rot av gurkmeja när jag var på Bali för massor med år sedan. Släkting till ingefäran, liksom galangal!
  20. 10
    Jag blev varse rot av gurkmeja när jag var på Bali för massor med år sedan. Släkting till ingefäran, liksom galangal!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Tror väldigt många skulle behöva det
  22. 11
    Tror väldigt många skulle behöva det
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12
    Låter närbesläktat med meditation, eller är det några grundläggande skillnader?
  24. 12
    Låter närbesläktat med meditation, eller är det några grundläggande skillnader?
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Man jobbar inte medvetet med andningen och inte heller med att hålla fokus på något, så det är inte meditation på det sättet, men däremot en djup avslappning och en stimulering av det parasympatiska nervsystemet.
  26. 13
    Man jobbar inte medvetet med andningen och inte heller med att hålla fokus på något, så det är inte meditation på det sättet, men däremot en djup avslappning och en stimulering av det parasympatiska nervsystemet.
  27. Medlem sedan
    May 2011
    #14
    spännande. låter som något jag borde pröva nu när jag försöker mig på att leva mer hälsosamt
  28. 14
    spännande. låter som något jag borde pröva nu när jag försöker mig på att leva mer hälsosamt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar