men oj, vad jag helst skulle ha velat stanna kvar i sängen idag ! Igår var jag på Decathlon, King Jouet (hemsk affär med flick- eller pojkleksaker - lego är pojkdito), ikea, hos en elev, på biblioteket, på dansföreställning (fyra - bra ! - uppträdande, de minsta gick i Moyenne Section, de äldsta på universitetet), körde F till en kompis, hämtade S vid capoeiran, körde henne till och hämtade henne vid dansen, hängde tvätt, lagade mat, röjde köket, vek torr tvätt, körde hem en kompis till F,... ibland skulle det vara lättare att bara ha ett jobb att gå till, tänker jag... Dagen gick liksom åt till att göra saker åt andra, hela tiden. Idag vill jag inte göra någonting, men jag borde handla, och framför allt förbereda inför nästa vecka. F äter hemma. Två elever, en vid 15h, en vid 17h30, S ska hämtas vid collèget, hon har solfège och fiol, F får vara hos en kompis, för på "Cyber Commun" dit hon brukar gå på torsdagar strejkas det, och gubben tar tåget till Paris under dagen, för att kunna gå på möte kl.9 imorgon.
God morgon !