Knöl i bröstet, hjälp !!
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Knöl i bröstet, hjälp !!

    Ser att det är dålig aktivitet i detta forumet men jag hoppas någon läser och vill svara. Jag har precis varit på vc efter att ha hittat en liten hård knöl i mitt ena bröst, som en liten ärta ungefär, ganska nära vårtgården. Remiss är skickad till mammografi, men jag är naturligtvis jättenojig och orolig att det är bröstcancer jag fått. Finns det NÅGON som haft en liknande knöl som INTE varit farlig?

    (även skrivit i andra forum)
  2. 1
    Knöl i bröstet, hjälp !! Ser att det är dålig aktivitet i detta forumet men jag hoppas någon läser och vill svara. Jag har precis varit på vc efter att ha hittat en liten hård knöl i mitt ena bröst, som en liten ärta ungefär, ganska nära vårtgården. Remiss är skickad till mammografi, men jag är naturligtvis jättenojig och orolig att det är bröstcancer jag fått. Finns det NÅGON som haft en liknande knöl som INTE varit farlig?

    (även skrivit i andra forum)
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Jag, ganska nyligen. Precis som du beskriver men det var absolut ingenting. Oftast är det ju inte det.
  4. 2
    Jag, ganska nyligen. Precis som du beskriver men det var absolut ingenting. Oftast är det ju inte det.
  5. Anonym
    #3
    Men vad var det? Om man känner en liten "ärta" så ÄR det ju nått (om du förstår vad jag menar). Vad finns det för Ofarliga saker? Kram
  6. 3
    Men vad var det? Om man känner en liten "ärta" så ÄR det ju nått (om du förstår vad jag menar). Vad finns det för Ofarliga saker? Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Jag har bara "knöliga" bröst. Det är ganska vanligt, speciellt om man är yngre. Det är bindväv och fett, mjölkkörtlar. Min var också en ärta.
  8. 4
    Jag har bara "knöliga" bröst. Det är ganska vanligt, speciellt om man är yngre. Det är bindväv och fett, mjölkkörtlar. Min var också en ärta.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5

    Dottern hade när hon var 16

    en rejäl knöl- operererades bort. Bara bindväv som fått spader.
    Bara måste...... allt....
  10. 5
    Dottern hade när hon var 16 en rejäl knöl- operererades bort. Bara bindväv som fått spader.
  11. Anonym
    #6
    Jippi, ingen cancer !! Vill tacka för era svar, och samtidigt berätta att jag varit på mammografi och ultraljud nu. Det visade sig vara en liten "oljecysta" som han kallade det. Läkaren stack hål på den med en nål och jag kunde själv se på ultraljudsskärmen hur den försvann. Så nu är knölen ett minne blott, och läkaren var 100% på att det var helt ofarligt, så nu kan jag verkligen pusta ut
  12. 6
    Jippi, ingen cancer !! Vill tacka för era svar, och samtidigt berätta att jag varit på mammografi och ultraljud nu. Det visade sig vara en liten "oljecysta" som han kallade det. Läkaren stack hål på den med en nål och jag kunde själv se på ultraljudsskärmen hur den försvann. Så nu är knölen ett minne blott, och läkaren var 100% på att det var helt ofarligt, så nu kan jag verkligen pusta ut
  13. Medlem sedan
    Apr 2012
    #7
    Vad skönt! Och kul med återkoppling. Ha det så bra!
  14. 7
    Vad skönt! Och kul med återkoppling. Ha det så bra!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar