Hälsosommar!
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Hälsosommar!

    Nu är sommaren officiellt här (i dag mulet väder, 13 grader och regn i Stockholm), så nu tycker jag att vi delar med oss av våra bästa tips för en hälsosam sommar! Vad mår DU bra av på sommaren?
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Hälsosommar! Nu är sommaren officiellt här (i dag mulet väder, 13 grader och regn i Stockholm), så nu tycker jag att vi delar med oss av våra bästa tips för en hälsosam sommar! Vad mår DU bra av på sommaren?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Svarar det jag kommer på i stunden:
    * Mitt liv är vanligen väldigt inrutat, så det kan vara skönt när jag är ledig att ta dagen lite mer som den kommer. Samtidigt mår jag bra av struktur (och det gör pojkarna också), så det är en avvägning.
    * Tidiga korta morgonjoggingturer under varma dagar, och sedan frukost med familjen.
    * Resa! Jag älskar att resa och besöka olika ställen och får massor av energi och glädje av det. Jag skulle resa mycket mer om jag hade de ekonomiska förutsättningarna.
    * Färsk frukt och grönsaker i säsong. Say no more!
  4. 2
    Svarar det jag kommer på i stunden:
    * Mitt liv är vanligen väldigt inrutat, så det kan vara skönt när jag är ledig att ta dagen lite mer som den kommer. Samtidigt mår jag bra av struktur (och det gör pojkarna också), så det är en avvägning.
    * Tidiga korta morgonjoggingturer under varma dagar, och sedan frukost med familjen.
    * Resa! Jag älskar att resa och besöka olika ställen och får massor av energi och glädje av det. Jag skulle resa mycket mer om jag hade de ekonomiska förutsättningarna.
    * Färsk frukt och grönsaker i säsong. Say no more!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Massor av frukt, bär och grönsaker. Jag frossar. Häromdagen köpte jag typ 3 kg bigarråer till ett mycket bra pris, dom var slut på 2 dagar Jag skulle egentligen behöva 2 kylskåp har jag kommit på för att kunna förvara allt.

    SOL och värme. Jag kan inte få nog av värme. Jag älskar värme!

    Passa på att njuta extra av naturen. Allt är så vackert!

    Vara här och nu!

    Träning! Där jag får bara träna för min egen skull, inte leda. Jag älskar att leda pass, men man ger väldigt mycket och det kan vara skönt att få med tid för egen träning. Det blir löprundor, yoga och styrka denna sommar hade jag tänkt.

    Resa för mig också. Jag behöver miljöombyte, se nya saker. Ger energi och inspiration!
  6. 3
    Massor av frukt, bär och grönsaker. Jag frossar. Häromdagen köpte jag typ 3 kg bigarråer till ett mycket bra pris, dom var slut på 2 dagar Jag skulle egentligen behöva 2 kylskåp har jag kommit på för att kunna förvara allt.

    SOL och värme. Jag kan inte få nog av värme. Jag älskar värme!

    Passa på att njuta extra av naturen. Allt är så vackert!

    Vara här och nu!

    Träning! Där jag får bara träna för min egen skull, inte leda. Jag älskar att leda pass, men man ger väldigt mycket och det kan vara skönt att få med tid för egen träning. Det blir löprundor, yoga och styrka denna sommar hade jag tänkt.

    Resa för mig också. Jag behöver miljöombyte, se nya saker. Ger energi och inspiration!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Precis som du så gillar jag struktur i mitt liv, men samtidigt så blir det att jag tänjer lite på det eftersom det är "enklare" att träna tidiga mornar el senare kvällar pga av ljuset.
    Sen så värmen o solen i sig gör att jag mår bättre och lever mer hälsosamt.
    Och att jag umgås med vänner mer under sommarmånaderna gör att jag mår bättre.
    Alla goda frukter/bär som finns färska.
  8. 4
    Precis som du så gillar jag struktur i mitt liv, men samtidigt så blir det att jag tänjer lite på det eftersom det är "enklare" att träna tidiga mornar el senare kvällar pga av ljuset.
    Sen så värmen o solen i sig gör att jag mår bättre och lever mer hälsosamt.
    Och att jag umgås med vänner mer under sommarmånaderna gör att jag mår bättre.
    Alla goda frukter/bär som finns färska.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Ljuset - allt blir så lättsamt! Att äta enkelt, lite grönsaker o en ostbit:-) att vara utomhus hur lätt som helst och allra helst barfota:-) Håller med gillar rutiner - men behöver så det där ostrukturerade ett slag. sova lite för länge, äta frulle ute på altanen (mycket liten - men ändå:-) träna lite ostrukturerat! (Sen längtar jag tillbaks till det strukturerade - men det är nog för att jag fått vara just ostrukturerade ett slag!
  10. 5
    Ljuset - allt blir så lättsamt! Att äta enkelt, lite grönsaker o en ostbit:-) att vara utomhus hur lätt som helst och allra helst barfota:-) Håller med gillar rutiner - men behöver så det där ostrukturerade ett slag. sova lite för länge, äta frulle ute på altanen (mycket liten - men ändå:-) träna lite ostrukturerat! (Sen längtar jag tillbaks till det strukturerade - men det är nog för att jag fått vara just ostrukturerade ett slag!
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Jag mår bra av...

    * att vara utomhus så mycket som det bara går
    * att äta vegetariskt och efter säsong (gärna egenodlat!)
    * att undvika gluten, mjölkprodukter och socker
    * att styrketräna 4-5 gånger i veckan
    * att vara mer social än vad jag orkar/hinner när jag inte har semester
    * men att också BARA vara med familjen, dvs. med mannen och barnen, och göra kortare utflykter, längre resor, eller bara vara hemma
  12. 6
    Jag mår bra av...

    * att vara utomhus så mycket som det bara går
    * att äta vegetariskt och efter säsong (gärna egenodlat!)
    * att undvika gluten, mjölkprodukter och socker
    * att styrketräna 4-5 gånger i veckan
    * att vara mer social än vad jag orkar/hinner när jag inte har semester
    * men att också BARA vara med familjen, dvs. med mannen och barnen, och göra kortare utflykter, längre resor, eller bara vara hemma
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Jag mår bra av kombinationen av hälsosamma saker och onyttiga. Sallad och glass. Träning och rensa rabatten men sedan ligga på soffan med en god bok. Långa promenader, frukt och sedan ett par drinkar med goda vänner i kvällssolen. Njutning! :-)
    Ha det gott!
  14. 7
    Jag mår bra av kombinationen av hälsosamma saker och onyttiga. Sallad och glass. Träning och rensa rabatten men sedan ligga på soffan med en god bok. Långa promenader, frukt och sedan ett par drinkar med goda vänner i kvällssolen. Njutning! :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar