När jag sprang i spåret igår...
Träning
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    När jag sprang i spåret igår...

    flög fan i mig och jag bestämde mig för att springa en mil... Sagt och gjort - istället för att springa ett och ett halvt varv i spåret + dit och hem, som innebär nästan på metern när 5 km, så sprang jag istället 4 varv i spåret + dit och hem, vilket blev 10,5 km. Det var första gången sedan jag sprang Tjejmilen för två år sedan som jag verkligen sprang en hel mil, så det kändes bra. Miltiden var 1:03:35 och totaltiden på löpningen var 1:06:58... Lite ont i vänster höft och baksidan av låret nu, men det går ju över!
    Toda mi esperanza, eres tú, eres tú.
    Como lluvia fresca en mis manos
    como fuerte brisa, eres tú, eres tú.
    Así, así, eres tú.
  2. 1
    När jag sprang i spåret igår... flög fan i mig och jag bestämde mig för att springa en mil... Sagt och gjort - istället för att springa ett och ett halvt varv i spåret + dit och hem, som innebär nästan på metern när 5 km, så sprang jag istället 4 varv i spåret + dit och hem, vilket blev 10,5 km. Det var första gången sedan jag sprang Tjejmilen för två år sedan som jag verkligen sprang en hel mil, så det kändes bra. Miltiden var 1:03:35 och totaltiden på löpningen var 1:06:58... Lite ont i vänster höft och baksidan av låret nu, men det går ju över!
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Kul! Nån gång ska jag också springa en mil, det är ett mål jag har fast just nu jobbar jag inte alls aktivt för att komma dit. Har lite problem med skador och prioriterar annat än löpning. Hoppas att ontet i höften och låret har gått över nu!
  4. 2
    Kul! Nån gång ska jag också springa en mil, det är ett mål jag har fast just nu jobbar jag inte alls aktivt för att komma dit. Har lite problem med skador och prioriterar annat än löpning. Hoppas att ontet i höften och låret har gått över nu!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Bra jobbat! Och på bra tid dessutom! Har du något mål du tränar till eller springer ändå? (om du förstår vad jag menar )
    Själv måste jag nog börja med något rehab/träningsprogram så jag kan springa milen påTjejlidingö jag är anmäld till i september. Har aldrig sprungit längre än 6 km och nu det senaste har jag skadat/överansträngt knät så jag inte kunnat springa på 7 veckor...
  6. 3
    Bra jobbat! Och på bra tid dessutom! Har du något mål du tränar till eller springer ändå? (om du förstår vad jag menar )
    Själv måste jag nog börja med något rehab/träningsprogram så jag kan springa milen påTjejlidingö jag är anmäld till i september. Har aldrig sprungit längre än 6 km och nu det senaste har jag skadat/överansträngt knät så jag inte kunnat springa på 7 veckor...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag springer för att jag faktiskt - nu när jag passerat 40 - börjat tycka att det är kul. Det är väldigt kravlöst att springa och det är skönt att känna att orken inte tryter (om jag inte springer allt för fort) om jag lägger till lite extra...

    Jag hoppar över Tjejmilen i år för jag tycker i ärlighetens namn att det blir lite dyrt med bussresa/hotell/lopp (och shopping)
  8. 4
    Jag springer för att jag faktiskt - nu när jag passerat 40 - börjat tycka att det är kul. Det är väldigt kravlöst att springa och det är skönt att känna att orken inte tryter (om jag inte springer allt för fort) om jag lägger till lite extra...

    Jag hoppar över Tjejmilen i år för jag tycker i ärlighetens namn att det blir lite dyrt med bussresa/hotell/lopp (och shopping)
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Se där ja, kul! Härlig känsla när man fixar det.. Den där "fan" e ikke alltid så dum..
  10. 5
    Se där ja, kul! Härlig känsla när man fixar det.. Den där "fan" e ikke alltid så dum..
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Härligt! Jag skulle vilja komma till det kravlösa och härliga jag med. Är en bit på väg, men för att inte tappa fokus på varför jag springer tittar jag ibland på en liten kort videosnutt där Pasi Salonen förklarar att: Man ska springa så kort och så sakta att man vill springa i morgon igen.
    Länkar till bloggninlägg som innehåller videon: http://lanttolife.se/2011/01/pasis-loptips/
  12. 6
    Härligt! Jag skulle vilja komma till det kravlösa och härliga jag med. Är en bit på väg, men för att inte tappa fokus på varför jag springer tittar jag ibland på en liten kort videosnutt där Pasi Salonen förklarar att: Man ska springa så kort och så sakta att man vill springa i morgon igen.
    Länkar till bloggninlägg som innehåller videon: http://lanttolife.se/2011/01/pasis-loptips/
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Jag var och lyssnade på Pasi Salonen i höstas och han är grymt inspirerande...
  14. 7
    Jag var och lyssnade på Pasi Salonen i höstas och han är grymt inspirerande...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar