Åh, ibland blir jag galen!!!
Styvfamiljer
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Åh, ibland blir jag galen!!!

    Vi har varsin son som är 12-13 år. Hans son tål sömnbrist bättre än min. Vi har gett dom fria tyglar att somna när de vill dådetta varit ett starkt önskemål. Enda gränsen vi har är att vi väcker dom för frukost kl 10. Hans son klarar detta bra trots att han är trött. Min kom inte alls ur sängen i morse utan massa (!) tjat.

    Ikväll sätter jag en gräns för båda (dom ville nämligen sova i samma rum) att de kunde snacka en liten stund när dom lagt sig vid 2340 för att sedan få en lång god natts sömn.

    Jag kommer ner och blir inte uppbackad av sambon. Han tycker att de har ju skött det så bra iveckan. Livrädd att sätta en gräns för sonen på sommarlovet.

    Det funkar bättre för hans som sagt. Men att det är tufft för min är inte viktigt känns det som.det är bättre att inte behöva sätta en gräns och riskera vapenvilan hemma mellan honom och sonen.

    Det blev iaf tyst fort däruppe hos killarna. Jag tror båda somnade både snabbt och gott.

    Ska 12-13-åringar få bestämma allt när det gäller sovtider på sommarlovet? Hur gör ni?
  2. 1
    Åh, ibland blir jag galen!!! Vi har varsin son som är 12-13 år. Hans son tål sömnbrist bättre än min. Vi har gett dom fria tyglar att somna när de vill dådetta varit ett starkt önskemål. Enda gränsen vi har är att vi väcker dom för frukost kl 10. Hans son klarar detta bra trots att han är trött. Min kom inte alls ur sängen i morse utan massa (!) tjat.

    Ikväll sätter jag en gräns för båda (dom ville nämligen sova i samma rum) att de kunde snacka en liten stund när dom lagt sig vid 2340 för att sedan få en lång god natts sömn.

    Jag kommer ner och blir inte uppbackad av sambon. Han tycker att de har ju skött det så bra iveckan. Livrädd att sätta en gräns för sonen på sommarlovet.

    Det funkar bättre för hans som sagt. Men att det är tufft för min är inte viktigt känns det som.det är bättre att inte behöva sätta en gräns och riskera vapenvilan hemma mellan honom och sonen.

    Det blev iaf tyst fort däruppe hos killarna. Jag tror båda somnade både snabbt och gott.

    Ska 12-13-åringar få bestämma allt när det gäller sovtider på sommarlovet? Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 2013
    #2
    Min 13-åring får det i viss utsträckning, men vi ser till att han sover ut med jämna mellanrum (vilket innebär att han får gå och lägga sig tidigare, eftersom han sällan sover längre på morgonen). Vi har gjort den övernskommelsen med honom, att ska han få sköta det själv, så får han lyssna på oss när vi ser att det behövs återhämtning, märks på humöret ;-)

    Yngre bror (2 år) får inte sköta det själv. (Trots mycket gnäll.)
  4. 2
    Min 13-åring får det i viss utsträckning, men vi ser till att han sover ut med jämna mellanrum (vilket innebär att han får gå och lägga sig tidigare, eftersom han sällan sover längre på morgonen). Vi har gjort den övernskommelsen med honom, att ska han få sköta det själv, så får han lyssna på oss när vi ser att det behövs återhämtning, märks på humöret ;-)

    Yngre bror (2 år) får inte sköta det själv. (Trots mycket gnäll.)
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Ja, faktiskt.
    När sonen var liten, så fick han inte väcka sina bröder (sambons söner) före 11.
  6. 3
    Ja, faktiskt.
    När sonen var liten, så fick han inte väcka sina bröder (sambons söner) före 11.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar