Vet ni hur tråkigt det är att..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Vet ni hur tråkigt det är att..

    laga mat till sig själv?? Jag vet.. Fruktansvärt tråkigt och helt oinspirerande..
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Vet ni hur tråkigt det är att.. laga mat till sig själv?? Jag vet.. Fruktansvärt tråkigt och helt oinspirerande..
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tja jag tycker alltid..

    det är tråkigt att laga mat oavsett. Slöseri med tid, jag äter gärna gott men bara då om andra lagar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Tja jag tycker alltid.. det är tråkigt att laga mat oavsett. Slöseri med tid, jag äter gärna gott men bara då om andra lagar.
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3
    Japp, det vet jag!
    Men, då och då tycker jag att det är skönt också! Kraven och rutinerna är borta! Och maträtterna som ungarna ratar kan man äta så mycket man vill!
  6. 3
    Japp, det vet jag!
    Men, då och då tycker jag att det är skönt också! Kraven och rutinerna är borta! Och maträtterna som ungarna ratar kan man äta så mycket man vill!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Ja tänk om man hade en egen kock Jag kan tycka det är rätt kul att fixa om man lagar tillsammans med någon.
  8. 4
    Ja tänk om man hade en egen kock Jag kan tycka det är rätt kul att fixa om man lagar tillsammans med någon.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Ja fast jag brukar äta det jag vill och drar ifrån/lägger till till ungarna i stället..
    Men det är väl så med allt att man uppskattar vissa saker när det är ett eget val.. ikke när det är ett "måste"
  10. 5
    Ja fast jag brukar äta det jag vill och drar ifrån/lägger till till ungarna i stället..
    Men det är väl så med allt att man uppskattar vissa saker när det är ett eget val.. ikke när det är ett "måste"
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    En egen kock hade...

    varit underbart. Helt perfekt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    En egen kock hade... varit underbart. Helt perfekt.
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Ja, jag vet, bodde helt själv i 12 år (de första åren bodde jag på korridor).
    Men däremot så tycket jag det var roligt att laga mat när jag hade gäster. Numera kräks jag åt vardagsmatlagningen.
    När jag pluggade så var ju alla i samma situation, så man delade recept på den billigaste pastarätten, när jag började arbeta så åt jag riktig lunch och på kvällen blev det te och mackor
  14. 7
    Ja, jag vet, bodde helt själv i 12 år (de första åren bodde jag på korridor).
    Men däremot så tycket jag det var roligt att laga mat när jag hade gäster. Numera kräks jag åt vardagsmatlagningen.
    När jag pluggade så var ju alla i samma situation, så man delade recept på den billigaste pastarätten, när jag började arbeta så åt jag riktig lunch och på kvällen blev det te och mackor
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Jag gör så att de rätterna jag är ensam att tycka om, gör jag till matlådor.
  16. 8
    Jag gör så att de rätterna jag är ensam att tycka om, gör jag till matlådor.
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Ja vardagsmatlagning e den värsta och ännu värre om det er bara till mig själv.. Men äta måste jag och mackor tillhör ikke favoriten. Så mat fick jag laga till mig själv.. Men kommer säkert fuska ibland o käka gröt
  18. 9
    Ja vardagsmatlagning e den värsta och ännu värre om det er bara till mig själv.. Men äta måste jag och mackor tillhör ikke favoriten. Så mat fick jag laga till mig själv.. Men kommer säkert fuska ibland o käka gröt
  19. mandelblomma
    #10
    jag är konstig där med, har aldrig haft problem med matlagningen ens när jag är själv. Tvärtom, då får jag ju äta precis vad jag vill
    Här kommer lite inspiration i värmen:
    Sill, rökt lax och potatissallad, kall gurksoppa, gaspazzo, grekisk sallad, laxsallad med kokt potatis, eller bara en tallrik med jordgubbar och lite mjölk.
  20. 10
    jag är konstig där med, har aldrig haft problem med matlagningen ens när jag är själv. Tvärtom, då får jag ju äta precis vad jag vill
    Här kommer lite inspiration i värmen:
    Sill, rökt lax och potatissallad, kall gurksoppa, gaspazzo, grekisk sallad, laxsallad med kokt potatis, eller bara en tallrik med jordgubbar och lite mjölk.
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Tack för dina tips! Alltid bra med nya idéer
  22. 11
    Tack för dina tips! Alltid bra med nya idéer
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Ja, det är urtråkigt!

    När jag är själv fuskar jag med en del färdigmat som typ något grillat med litet grönsaker att mikra till, färdig pyttipanna eller liknande. Totalt oinspirerande.

    Att laga mat kan vara kul, men bara om det finns någon att laga till som kan uppskatta det!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Ja, det är urtråkigt! När jag är själv fuskar jag med en del färdigmat som typ något grillat med litet grönsaker att mikra till, färdig pyttipanna eller liknande. Totalt oinspirerande.

    Att laga mat kan vara kul, men bara om det finns någon att laga till som kan uppskatta det!
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Ja precis, skillnad om man e två.
  26. 13
    Ja precis, skillnad om man e två.
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Det tycker jag också. Skulle jag vara ensam så vete fåglarna hur mycket mat jag skulle laga. Fast jag har ett matintresse och gillar verkligen att laga mat, helst vardagsmat faktiskt, så kanske hade jag ändå tyckt om det om jag var ensam för det mesta.
    De få ggr jag är ensam så finns det inte att jag lagar mat. Micrar en potatis kanske eller steker bacon, men inget mer.
  28. 14
    Det tycker jag också. Skulle jag vara ensam så vete fåglarna hur mycket mat jag skulle laga. Fast jag har ett matintresse och gillar verkligen att laga mat, helst vardagsmat faktiskt, så kanske hade jag ändå tyckt om det om jag var ensam för det mesta.
    De få ggr jag är ensam så finns det inte att jag lagar mat. Micrar en potatis kanske eller steker bacon, men inget mer.
  29. Salander
    #15
    Måste man det då? När jag bodde ensam levde jag på smörgåsar. Man kan göra dem smaskiga med skinka och mimosasallad och annan sallad, eller rostbiff och potatissallad eller ägg eller..
  30. 15
    Måste man det då? När jag bodde ensam levde jag på smörgåsar. Man kan göra dem smaskiga med skinka och mimosasallad och annan sallad, eller rostbiff och potatissallad eller ägg eller..
  31. Salander
    #16
    Såg nu att du inte gillar mackor, sorry.
  32. 16
    Såg nu att du inte gillar mackor, sorry.
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    Grejen e ju den att jag e ju så hungrig så jag vill ju ha mat.. Det e bara det att de e tråkigt
  34. 17
    Grejen e ju den att jag e ju så hungrig så jag vill ju ha mat.. Det e bara det att de e tråkigt
  35. Medlem sedan
    Jun 2002
    #18
    Ja jag "måste" ha lagad mat.. Är så pass hungrig så jag vill ha lagad mat. E ikke så förtjust i mackor..
  36. 18
    Ja jag "måste" ha lagad mat.. Är så pass hungrig så jag vill ha lagad mat. E ikke så förtjust i mackor..
  37. Salander
    #19
    Då skulle jag försöka laga många portioner och frysa ner, när jag väl lagar. Skönt att kunna ta fram de dagar det känns extra trist att laga.
  38. 19
    Då skulle jag försöka laga många portioner och frysa ner, när jag väl lagar. Skönt att kunna ta fram de dagar det känns extra trist att laga.
  39. Medlem sedan
    Aug 2005
    #20
    Du kan ju göra många portioner när du väl lagar något, och frysa in och sedan bara ta fram vid tillfälle.
  40. 20
    Du kan ju göra många portioner när du väl lagar något, och frysa in och sedan bara ta fram vid tillfälle.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar