Ta cellprov eller ej?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Ta cellprov eller ej?

    I helgen fick jag min första ägglossning efter MF (fick stegring på äl-test i lördags) och vi har gosat flitigt under hela veckan så jag hoppas så klart att det lyckas. Saken är den att jag planerat att ta cellprov (för första gången) i eftermiddag och är sjukt nojjig över att det ska påverka en eventuell graviditet negativt. Har googlat ihjäl mig om detta och har fått fram att det ska vara riskfritt och helt okej att ta cellprov innan vecka 15. Rent logiskt känns det som att det borde stämma eftersom provet inte tas ända inne i livmodern, men samtidigt känns det på ett sätt onödigt att vara där och röra runt när jag hoppas så innerligt på plus!

    Vad skulle ni gjort?
  2. 1
    Ta cellprov eller ej? I helgen fick jag min första ägglossning efter MF (fick stegring på äl-test i lördags) och vi har gosat flitigt under hela veckan så jag hoppas så klart att det lyckas. Saken är den att jag planerat att ta cellprov (för första gången) i eftermiddag och är sjukt nojjig över att det ska påverka en eventuell graviditet negativt. Har googlat ihjäl mig om detta och har fått fram att det ska vara riskfritt och helt okej att ta cellprov innan vecka 15. Rent logiskt känns det som att det borde stämma eftersom provet inte tas ända inne i livmodern, men samtidigt känns det på ett sätt onödigt att vara där och röra runt när jag hoppas så innerligt på plus!

    Vad skulle ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Jag struntade i det får bli nån annan gång!
  4. 2
    Jag struntade i det får bli nån annan gång!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar