Helt galet. ....
Vikt
  1. Ännu en tjockis
    #1

    Helt galet. ....

    1,3 kg ner denna veckan. Ett komma tre Nu har jag gått ner mer än 10% av ursprungsvikten! På Viktväktarna har jag för mig att man "firar" det på något *vis, och får en liten belöning. Så jag ger mig själv en belöning också - nya tränigskläder!


    Sen har jag även kommit på framtida belöningar, att sträva efter.

    Nästa mål är att vara nere på normal-BMI och då ska jag köpa mig ett exklusivt, lite dyrare nagellack i cool färg.

    Sen är målet att komma ner på nästa 10-tal och när jag är där ska jag köpa mig ett armband som jag gått och spanat på ett tag.

    När jag sedan varit nere på det 10-talet i ett år kommer den STORA belöningen, en tautering som betyder mycket för mig.


    Sen lägger jag ju fortfarande *undan en 100-lapp per kilo jag går ner, så när jag tycker jag är klar (har inget definitivt slutmål) ska jag shoppa


    Oftast är jag riktigt stolt över att ha gått ner mina kilon, och känner mig ganska smal, men sen påminner jag *mig själv om att det jag väger nu fortfarande klassas som övervikt i BMI-skalan (och jag vet, den kan man ha synpunkter på men det är MIN måttstock) och att jag bara väger lite mindre än jag gjorde första gången jag började på VV och tyckte jag var JÄTTEtjock.*


    Jag är inte klar, jag måste påminna mig om det ibland, men jag är på god väg. Och idag tänker jag njuta av att vara "nästan-normalviktig".


    För er som har Instagram vill jag också tipsa om att följa jagtogbeslutet, där kommer upp många bra inspirationsbilder.
  2. 1
    Helt galet. .... 1,3 kg ner denna veckan. Ett komma tre Nu har jag gått ner mer än 10% av ursprungsvikten! På Viktväktarna har jag för mig att man "firar" det på något *vis, och får en liten belöning. Så jag ger mig själv en belöning också - nya tränigskläder!


    Sen har jag även kommit på framtida belöningar, att sträva efter.

    Nästa mål är att vara nere på normal-BMI och då ska jag köpa mig ett exklusivt, lite dyrare nagellack i cool färg.

    Sen är målet att komma ner på nästa 10-tal och när jag är där ska jag köpa mig ett armband som jag gått och spanat på ett tag.

    När jag sedan varit nere på det 10-talet i ett år kommer den STORA belöningen, en tautering som betyder mycket för mig.


    Sen lägger jag ju fortfarande *undan en 100-lapp per kilo jag går ner, så när jag tycker jag är klar (har inget definitivt slutmål) ska jag shoppa


    Oftast är jag riktigt stolt över att ha gått ner mina kilon, och känner mig ganska smal, men sen påminner jag *mig själv om att det jag väger nu fortfarande klassas som övervikt i BMI-skalan (och jag vet, den kan man ha synpunkter på men det är MIN måttstock) och att jag bara väger lite mindre än jag gjorde första gången jag började på VV och tyckte jag var JÄTTEtjock.*


    Jag är inte klar, jag måste påminna mig om det ibland, men jag är på god väg. Och idag tänker jag njuta av att vara "nästan-normalviktig".


    För er som har Instagram vill jag också tipsa om att följa jagtogbeslutet, där kommer upp många bra inspirationsbilder.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Helt galet. ....

    Bra jobbat!!!! Härligt med massa delmål och ett litet belöningssystem!!! Borde jag oxå ha Delmål har jag iofs (Viktväktarna) och har idag 1 kg kvar till mitt 10% delmål!!! Blev -0,4kg den här veckan (sämsta veckan hittills vad gäller både mat och viktnedgång) men det har bara givit mig motivation att kämpa ännu hårdare den här veckan!!! Vill gå ner det där kilot till nästa onsdag. Sen är det semester och då är mitt ända mål +-0 i 3 veckor, sen hårdkörning igen. Väger nu 76,6 kg och startade på 84 kg.
  4. 2
    Helt galet. .... Bra jobbat!!!! Härligt med massa delmål och ett litet belöningssystem!!! Borde jag oxå ha Delmål har jag iofs (Viktväktarna) och har idag 1 kg kvar till mitt 10% delmål!!! Blev -0,4kg den här veckan (sämsta veckan hittills vad gäller både mat och viktnedgång) men det har bara givit mig motivation att kämpa ännu hårdare den här veckan!!! Vill gå ner det där kilot till nästa onsdag. Sen är det semester och då är mitt ända mål +-0 i 3 veckor, sen hårdkörning igen. Väger nu 76,6 kg och startade på 84 kg.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Bra jobbat och grattis
  6. 3
    Bra jobbat och grattis
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Grattis till dig också
  8. 4
    Grattis till dig också
  9. Ännu en tjockis
    #5
    Tack och grattis till dig också!

    Vi är faktiskt jätteduktiga båda två
  10. 5
    Tack och grattis till dig också!

    Vi är faktiskt jätteduktiga båda två
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Grattis, bra jobbat! Jag minns också att man fick någon symbolisk belöning på VV när man gått ned 10% av ursprungsvikten, typ en nyckelring eller något. Heja!
  12. 6
    Grattis, bra jobbat! Jag minns också att man fick någon symbolisk belöning på VV när man gått ned 10% av ursprungsvikten, typ en nyckelring eller något. Heja!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Grattis även till dig!
  14. 7
    Grattis även till dig!
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Bra jobbat
  16. 8
    Bra jobbat
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar