Tänk vad roligt (fN och aff) det vore
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Tänk vad roligt (fN och aff) det vore

    Vad roligt det hade varit om man kunde ha sökt att få upp en tidsperiod, t.ex. Inlägg Oäf datum-datum och få upp sidorna som de ligger och inte enstaka inlägg. Med tanke på att det dels var roligare här förr, dels hände en del knepigheter som påstådda "kapningar" av användare, men också som inspiration till nya ämnen..
    Synd att arkivet funkar rätt trist så jag inte ens kan söka egna trådstarter.

    Alltså, aff skulle kunna vara så mkt mer, men det kanske inte är möjligt som det är kodat (alltså att koda så).

    Ja, det var alles, det slog mig bara att det kunde gjorts annorlunda..
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  2. 1
    Tänk vad roligt (fN och aff) det vore Vad roligt det hade varit om man kunde ha sökt att få upp en tidsperiod, t.ex. Inlägg Oäf datum-datum och få upp sidorna som de ligger och inte enstaka inlägg. Med tanke på att det dels var roligare här förr, dels hände en del knepigheter som påstådda "kapningar" av användare, men också som inspiration till nya ämnen..
    Synd att arkivet funkar rätt trist så jag inte ens kan söka egna trådstarter.

    Alltså, aff skulle kunna vara så mkt mer, men det kanske inte är möjligt som det är kodat (alltså att koda så).

    Ja, det var alles, det slog mig bara att det kunde gjorts annorlunda..
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag håller med dig. Att söka på en enskild medlem förstår jag att man inte vill att det ska gå, det vill inte jag heller. Men att söka på sig själv borde väl inte vara precis kärnfysiknivå för en programmerare?...(säger jag som inte har en aning om programmering).
    Sökfunktionen suger faktiskt ganska hårt. Som det är nu, om man söker på ett visst ord så får man upp en lista med trådar - men man ser inte datumen på dem. Då får man klicka sig in på tråden för att se. Bara en sån sak är ju lite trist...

    De där "kapningarna", ja...åh, jag har speciellt en sån i tydligt minne. Det var så genomskinligt men alla förväntades bara nicka och tycka synd om och låtsas tro...*s*. Sånt kan vara både tragiskt, irriterande och underhållande.

    Just för inspiration till nya ämnen är ju arkivet jättebra! Jag kommer ofta på nya infallsvinklar när jag läser gamla trådar. Det borde ju vara främjande för ett forum som aff?
  4. 2
    Jag håller med dig. Att söka på en enskild medlem förstår jag att man inte vill att det ska gå, det vill inte jag heller. Men att söka på sig själv borde väl inte vara precis kärnfysiknivå för en programmerare?...(säger jag som inte har en aning om programmering).
    Sökfunktionen suger faktiskt ganska hårt. Som det är nu, om man söker på ett visst ord så får man upp en lista med trådar - men man ser inte datumen på dem. Då får man klicka sig in på tråden för att se. Bara en sån sak är ju lite trist...

    De där "kapningarna", ja...åh, jag har speciellt en sån i tydligt minne. Det var så genomskinligt men alla förväntades bara nicka och tycka synd om och låtsas tro...*s*. Sånt kan vara både tragiskt, irriterande och underhållande.

    Just för inspiration till nya ämnen är ju arkivet jättebra! Jag kommer ofta på nya infallsvinklar när jag läser gamla trådar. Det borde ju vara främjande för ett forum som aff?
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Eller hur!

    Jag fattar att man inte ska kunna spåra andra, men sig själv?
    Vad tänkte jag på förr, hur var jag, osv.
    Det är alldeles för tidsödande att söka på ord dessutom kommer inte alltid träff fast man vet att man skrev exakt så, ja eller den kanske kommer men på sidan 37. Och dessutom är det väl bara TS som står med nick, så då ser jag inte om det var jag eller någon annan som använde formuleringen.

    Inte alltid det handlat om rafflande grejer när jag sökt utan t.ex recept jag vet att jag lagt på Mat&dryck men inte kan hitta för att söksvaren är helt irrationella.

    Och när det gäller Våra barnsnacken, vore det säkert roligt för fler än mig att kunna söka inlägg på datum till datum.

    Men näe, sökfunktionen här är oanvändbar. För den är inte vad det nu heter när den kan söka på olika ändelser i slutet av ordet. T.ex bebistid, bebistiden, bebistidens i en sök. Tror jag inte iaf, för jag hittar inte inlägg jag vet finns, men om jag använder google kan jag hitta dem ibland.

    Tänk allt roligt trams från förr man kunde läsa, om det gick att söka?
  6. 3
    Eller hur!

    Jag fattar att man inte ska kunna spåra andra, men sig själv?
    Vad tänkte jag på förr, hur var jag, osv.
    Det är alldeles för tidsödande att söka på ord dessutom kommer inte alltid träff fast man vet att man skrev exakt så, ja eller den kanske kommer men på sidan 37. Och dessutom är det väl bara TS som står med nick, så då ser jag inte om det var jag eller någon annan som använde formuleringen.

    Inte alltid det handlat om rafflande grejer när jag sökt utan t.ex recept jag vet att jag lagt på Mat&dryck men inte kan hitta för att söksvaren är helt irrationella.

    Och när det gäller Våra barnsnacken, vore det säkert roligt för fler än mig att kunna söka inlägg på datum till datum.

    Men näe, sökfunktionen här är oanvändbar. För den är inte vad det nu heter när den kan söka på olika ändelser i slutet av ordet. T.ex bebistid, bebistiden, bebistidens i en sök. Tror jag inte iaf, för jag hittar inte inlägg jag vet finns, men om jag använder google kan jag hitta dem ibland.

    Tänk allt roligt trams från förr man kunde läsa, om det gick att söka?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar