Hej från Laxå
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Hej från Laxå

    Lite dåligt med internet i semestertider men Laxå levererar.

    Nu har jag lärt mig hur illa en död kviga luktar och hur många maskar som kan kräla på ett kadaver samtidigt. Vi hade en vargattack på en kviga 100 m från boningshuset på landet. Mina föräldrar märkte inget förrens det började lukta jäkligt illa och de var på plats den större tiden då angreppet skedde. Ja det var kanske det mest spännande som hänt där de senaste åren.

    Härligt med lita badsemester är det, nu drar vi till västkusten och förmodat mågot sämre väder.
    tjoho



  2. 1
    Hej från Laxå Lite dåligt med internet i semestertider men Laxå levererar.

    Nu har jag lärt mig hur illa en död kviga luktar och hur många maskar som kan kräla på ett kadaver samtidigt. Vi hade en vargattack på en kviga 100 m från boningshuset på landet. Mina föräldrar märkte inget förrens det började lukta jäkligt illa och de var på plats den större tiden då angreppet skedde. Ja det var kanske det mest spännande som hänt där de senaste åren.

    Härligt med lita badsemester är det, nu drar vi till västkusten och förmodat mågot sämre väder.
    tjoho
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Kanske kan bli intressant att bekant sig med döda, illaluktande sälar då, till omväxling?

    Ja, det är väl sämre väder på gång, åtminstone tillfälligt. Åker ni allra längst ut i kustbandet är dock chansen till hyggligt väder betydligt större, eftersom molnen brukar hålla sig lite innanför kustlinjen. I synnerhet i norra Bohuslän, som ligger i skydd av norska huvudet. Det brukar riva ned det mesta regnet, så att det sedan klarnar upp över havet till Bohuskusten.
  4. 2
    Kanske kan bli intressant att bekant sig med döda, illaluktande sälar då, till omväxling?

    Ja, det är väl sämre väder på gång, åtminstone tillfälligt. Åker ni allra längst ut i kustbandet är dock chansen till hyggligt väder betydligt större, eftersom molnen brukar hålla sig lite innanför kustlinjen. I synnerhet i norra Bohuslän, som ligger i skydd av norska huvudet. Det brukar riva ned det mesta regnet, så att det sedan klarnar upp över havet till Bohuskusten.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Huga så äckligt. Men ja samtidigt lite spännande, speciellt för dig som är biolog va
  6. 3
    Huga så äckligt. Men ja samtidigt lite spännande, speciellt för dig som är biolog va
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Badat i Unden? Haha, inser att jag inte kan ett skit om Laxå, sjön kanske inte ens ligger i närheten där..
    Usch, kadaver kan vara den äckligaste lukt som finns faktiskt.

    Själv var jag på Ikea, det var svalt
  8. 4
    Badat i Unden? Haha, inser att jag inte kan ett skit om Laxå, sjön kanske inte ens ligger i närheten där..
    Usch, kadaver kan vara den äckligaste lukt som finns faktiskt.

    Själv var jag på Ikea, det var svalt
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Tjingtjon...

    det var häftigt med kvigan, det skulle jag vilja ha sett. Spännande.

    Ha det så trevligt på västkusten. Håller tummarna att ni får bra väder.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Tjingtjon... det var häftigt med kvigan, det skulle jag vilja ha sett. Spännande.

    Ha det så trevligt på västkusten. Håller tummarna att ni får bra väder.
  11. Kerstimärta
    #6
    Oj, det var dramatik då!

    Hoppas ni slipper illalukt vid västerhavet.
  12. 6
    Oj, det var dramatik då!

    Hoppas ni slipper illalukt vid västerhavet.
  13. Salander
    #7
    Urk! Vår soptunna luktar ungefär samma nu och dr är fluglarvodling. Borde vara förbjudet att bara hämta matkompost varannan vecka i Juli

    Hoppas i får en fortsatt bra semester utan flera lik på vågen
  14. 7
    Urk! Vår soptunna luktar ungefär samma nu och dr är fluglarvodling. Borde vara förbjudet att bara hämta matkompost varannan vecka i Juli

    Hoppas i får en fortsatt bra semester utan flera lik på vågen
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar