Tvillingflickor
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Tvillingflickor

    Så det blir två! Och flickor också - guld när man redan har två grabbar. Bröderna heter Zeus och Neo, så vad ska deras småsystrar heta? Vi har spånat fram en shortlist, men släkten är där hela tiden och vill 'fylla på' )


    Vi är nere i följande: Irina, Fiona, Freja, Fatima, Selene, Sara, Leila, Leiah, Latifa.


    Vilka är finast och vilka passar i par? Vi vill INTE ha samma bokstav på dom, typ Freja och Fatima.


    Namn som vi har funderat på men strukigt av olika anledningar är Engla, Ylva, Stella, Sonja, Helga, Ronja, Anya, Elsa, Trilian, Daphne, Viola, Vendela, Julia, Minerva, Nora, Oxana, Ororo, Bianca, Bellona, Felicia, Diana, Una, Anthea, Inga, Nina. Skulle något av dom funka eller går dom fortfarande bort?


    Tips?
  2. 1
    Tvillingflickor Så det blir två! Och flickor också - guld när man redan har två grabbar. Bröderna heter Zeus och Neo, så vad ska deras småsystrar heta? Vi har spånat fram en shortlist, men släkten är där hela tiden och vill 'fylla på' )


    Vi är nere i följande: Irina, Fiona, Freja, Fatima, Selene, Sara, Leila, Leiah, Latifa.


    Vilka är finast och vilka passar i par? Vi vill INTE ha samma bokstav på dom, typ Freja och Fatima.


    Namn som vi har funderat på men strukigt av olika anledningar är Engla, Ylva, Stella, Sonja, Helga, Ronja, Anya, Elsa, Trilian, Daphne, Viola, Vendela, Julia, Minerva, Nora, Oxana, Ororo, Bianca, Bellona, Felicia, Diana, Una, Anthea, Inga, Nina. Skulle något av dom funka eller går dom fortfarande bort?


    Tips?
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    De enda av era förslag jag tycker funkar till brödernas namn är Fiona och Leiah. De andra är absolut för olika i stil.

    Av de tidigare ratade namnen gillar jag en del, typ Stella, Minerva, Bianca, Diana, men om ni en gång ratat dem kanske de inte känns så aktuella.
  4. 2
    De enda av era förslag jag tycker funkar till brödernas namn är Fiona och Leiah. De andra är absolut för olika i stil.

    Av de tidigare ratade namnen gillar jag en del, typ Stella, Minerva, Bianca, Diana, men om ni en gång ratat dem kanske de inte känns så aktuella.
  5. Medlem sedan
    Nov 2010
    #3
    Börjar med att skriva namnen i den ordningen jag tycker dem är finast.
    1. Leila
    2. Fiona
    3. Leiah (föredrar Leia)
    4. Freja
    5. Irina
    6. Sara
    7. Selene
    8. Latifa
    9. Fatima

    De namn som passar bäst ihop:
    Leiah och Fiona

    Stella, Daphne, Bianca och Una funkar bra, men ni har strukit dem av en anledning.

    Andra förslag:
    Aurora
    Cleo
    Enya
    Ilona
    Luna
    Minna

    Lycka till!
  6. 3
    Börjar med att skriva namnen i den ordningen jag tycker dem är finast.
    1. Leila
    2. Fiona
    3. Leiah (föredrar Leia)
    4. Freja
    5. Irina
    6. Sara
    7. Selene
    8. Latifa
    9. Fatima

    De namn som passar bäst ihop:
    Leiah och Fiona

    Stella, Daphne, Bianca och Una funkar bra, men ni har strukit dem av en anledning.

    Andra förslag:
    Aurora
    Cleo
    Enya
    Ilona
    Luna
    Minna

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Apr 2014
    #4
    Sara är väldigt fint! sen är Enya väldigt bra också tycker jag
  8. 4
    Sara är väldigt fint! sen är Enya väldigt bra också tycker jag
  9. Anonym
    #5
    Jag röstar på Freja & Sara! De andra faller mig inte riktigt i smaken. Kanske att Sara är lite för vanligt jämfört med killarnas namn och inte riktigt passar in pga det.

    Av namnen ni valt bort gillar jag Stella, Ronja, Anya och Nora - även om ni valt bort dem av en anledning kanske det är värt att smaka på dem igen?

    Andra förslag:
    Athea (ni hade Anthea som förslag, gillar detta bättre!)
    Alexia
    Elisa
    Selina
    Isa
    Embla
    Ofelia
    Isolde

    Lycka till!
  10. 5
    Jag röstar på Freja & Sara! De andra faller mig inte riktigt i smaken. Kanske att Sara är lite för vanligt jämfört med killarnas namn och inte riktigt passar in pga det.

    Av namnen ni valt bort gillar jag Stella, Ronja, Anya och Nora - även om ni valt bort dem av en anledning kanske det är värt att smaka på dem igen?

    Andra förslag:
    Athea (ni hade Anthea som förslag, gillar detta bättre!)
    Alexia
    Elisa
    Selina
    Isa
    Embla
    Ofelia
    Isolde

    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Aug 2014
    #6
    Av de namnet ni har kvar föredrar jag helt klart Freja och Sara.

    Om jag även får välja mellan namnet ni har tagit bort tyckte jag om Julia, Elsa och Felicia.

    Elsa och Julia skulle nog jag ha valt.
  12. 6
    Av de namnet ni har kvar föredrar jag helt klart Freja och Sara.

    Om jag även får välja mellan namnet ni har tagit bort tyckte jag om Julia, Elsa och Felicia.

    Elsa och Julia skulle nog jag ha valt.
  13. Medlem sedan
    Aug 2014
    #7
    Leiah (Leia) och Fiona!
  14. 7
    Leiah (Leia) och Fiona!
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Jag tycker definitivt Sara att en av dem ska heta Sara. Passar otroligt bra till brödernas namn. Zeus, Neo och Sara. Lite "enklare" namn, men ändå fyllt med karaktär. Sedan håller jag definitivt med om att namnen inte bör börja på samma bokstav. Jag tycker nog Sara och Freja eller Sara och Fatima.

    Lycka till!
  16. 8
    Jag tycker definitivt Sara att en av dem ska heta Sara. Passar otroligt bra till brödernas namn. Zeus, Neo och Sara. Lite "enklare" namn, men ändå fyllt med karaktär. Sedan håller jag definitivt med om att namnen inte bör börja på samma bokstav. Jag tycker nog Sara och Freja eller Sara och Fatima.

    Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Jag tycker definitivt att en av dem ska heta Sara. Passar otroligt bra till brödernas namn. Zeus, Neo och Sara. Lite "enklare" namn, men ändå fyllt med karaktär. Sedan håller jag definitivt med om att namnen inte bör börja på samma bokstav. Jag tycker nog Sara och Freja eller Sara och Fatima.

    Lycka till!
  18. 9
    Jag tycker definitivt att en av dem ska heta Sara. Passar otroligt bra till brödernas namn. Zeus, Neo och Sara. Lite "enklare" namn, men ändå fyllt med karaktär. Sedan håller jag definitivt med om att namnen inte bör börja på samma bokstav. Jag tycker nog Sara och Freja eller Sara och Fatima.

    Lycka till!
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    Jag tycker av era Irina och Fiona

    Mina andra förslag som jag tycker passar till Zeus och Neo

    Celia
    Nike
    Mejram
    Isolde
    Liora
    Livia
    Jolina
    Minnea
    Deliah
    Kendra
    Daisy
    Verona
    Eira
    Tindra
    Mika
    Lykke

    Lycka till
  20. 10
    Jag tycker av era Irina och Fiona

    Mina andra förslag som jag tycker passar till Zeus och Neo

    Celia
    Nike
    Mejram
    Isolde
    Liora
    Livia
    Jolina
    Minnea
    Deliah
    Kendra
    Daisy
    Verona
    Eira
    Tindra
    Mika
    Lykke

    Lycka till
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar