behöver förslag!!!!
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Dec 2012
    #1

    behöver förslag!!!!

    Jag och min sambo ska ha barn i oktober. Behöver hjälp med förslag på namn!!
    Min sambo har två barn sen innan Hillewi och Ludwig. Min sambo skulle gärna vilja ha namn med w. Jag ogillar skarpt namn med w som inte uttalas som ett w. Själv tänker jag på att vi ska gilla namnet, inte på att det måste matcha syskonens på något speciellt sätt.de flesta namn passar ju ändå ihop.

    tar tacksamt emot alla förslag
  2. 1
    behöver förslag!!!! Jag och min sambo ska ha barn i oktober. Behöver hjälp med förslag på namn!!
    Min sambo har två barn sen innan Hillewi och Ludwig. Min sambo skulle gärna vilja ha namn med w. Jag ogillar skarpt namn med w som inte uttalas som ett w. Själv tänker jag på att vi ska gilla namnet, inte på att det måste matcha syskonens på något speciellt sätt.de flesta namn passar ju ändå ihop.

    tar tacksamt emot alla förslag
  3. Medlem sedan
    Nov 2010
    #2
    Ni kanske kan kompromissa och välja antingen ett namn där W uttalas som W eller ett namn med V. Fin idé att knyta ihop namnen med V-ljud.

    Namn med V:
    Edvin
    Gustav
    Ivar

    Svea
    Elvira
    Malva

    Kanske ett namn som börjar på V:
    Vilhelm
    Valter
    Valdemar

    Vanja
    Viola
    Vendela

    Andra namn jag tycker passar:
    August
    Edvard
    Julius
    Melker
    Sigvard

    Astrid
    Ingrid
    Judith
    Ottilia
    Sigrid
    Teodora

    Lycka till!
  4. 2
    Ni kanske kan kompromissa och välja antingen ett namn där W uttalas som W eller ett namn med V. Fin idé att knyta ihop namnen med V-ljud.

    Namn med V:
    Edvin
    Gustav
    Ivar

    Svea
    Elvira
    Malva

    Kanske ett namn som börjar på V:
    Vilhelm
    Valter
    Valdemar

    Vanja
    Viola
    Vendela

    Andra namn jag tycker passar:
    August
    Edvard
    Julius
    Melker
    Sigvard

    Astrid
    Ingrid
    Judith
    Ottilia
    Sigrid
    Teodora

    Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar