En obekväm händelse i dag.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    En obekväm händelse i dag.

    Fick ett kuvert idag adresserat till mig och mannen.I kuvertet låg ett kuvert, och det stod "tack för inget" på, vilket var handskrivet.Det låg också en datorskriven lapp med texten " alla stölder polisanmäls"Det känns ju inte alls bra, kan jag säga. Någon påstår att vi tagit något eller inte betalt för något som man ska betala för.....Vi har verkligen inte gjort något sådant, men tanken på att någon tror det är Detta är ju verkligen inte hela världen, men smulan knepigt. Mina regplåtar blev stulna i fredags, men jag tvivlar på att det har något samband.
  2. 1
    En obekväm händelse i dag. Fick ett kuvert idag adresserat till mig och mannen.I kuvertet låg ett kuvert, och det stod "tack för inget" på, vilket var handskrivet.Det låg också en datorskriven lapp med texten " alla stölder polisanmäls"Det känns ju inte alls bra, kan jag säga. Någon påstår att vi tagit något eller inte betalt för något som man ska betala för.....Vi har verkligen inte gjort något sådant, men tanken på att någon tror det är Detta är ju verkligen inte hela världen, men smulan knepigt. Mina regplåtar blev stulna i fredags, men jag tvivlar på att det har något samband.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Men fy så obehagligt! Om de nu ville ha tillbaka nåt som de tror att ni har stulit kunde de väl ha gett sig tillkänna?...
    Nä fy, och inget kan man ju göra...väl?
  4. 2
    Men fy så obehagligt! Om de nu ville ha tillbaka nåt som de tror att ni har stulit kunde de väl ha gett sig tillkänna?...
    Nä fy, och inget kan man ju göra...väl?
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Nä, det lät inget vidare, riktigt obehagligt.
  6. 3
    Nä, det lät inget vidare, riktigt obehagligt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Någon kan ha gjort något fuffens med hjälp av en bil med era registreringsplåtar - som sedan har spårats till er. Ni har väl anmält stölden, utgår jag från.
  8. 4
    Någon kan ha gjort något fuffens med hjälp av en bil med era registreringsplåtar - som sedan har spårats till er. Ni har väl anmält stölden, utgår jag från.
  9. Salander
    #5
    Vad obehagligt!
  10. 5
    Vad obehagligt!
  11. Kerstimärta
    #6
    Usch så hemskt. Har också råkat ut för en som "visste" saker som inte alls hade hänt.

    Läskigt. Och obehagligt. Och inte roligt.

    Hoppas det slutar där.
  12. 6
    Usch så hemskt. Har också råkat ut för en som "visste" saker som inte alls hade hänt.

    Läskigt. Och obehagligt. Och inte roligt.

    Hoppas det slutar där.
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Obehagligt, har du lämnat detta till polisen?
  14. 7
    Obehagligt, har du lämnat detta till polisen?
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Usch, sjukt! Jag skulle nog prata med polisen iaf, för det låter stört. Typ ofredande. IFALL något värre händer, så finns det noterat.
    Menar inte att skrämma dig men folk har ju typ lagt sopor i folks trädgårdar eller dylikt, det låter som om ni har fått en rättshaveristtyp på halsen.
  16. 8
    Usch, sjukt! Jag skulle nog prata med polisen iaf, för det låter stört. Typ ofredande. IFALL något värre händer, så finns det noterat.
    Menar inte att skrämma dig men folk har ju typ lagt sopor i folks trädgårdar eller dylikt, det låter som om ni har fått en rättshaveristtyp på halsen.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Det känns bra att ni håller med om att det är obehagligt....Tack raringar

    Berättar mer om jag kommer fram till något!
  18. 9
    Det känns bra att ni håller med om att det är obehagligt....Tack raringar

    Berättar mer om jag kommer fram till något!
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Och ja, plåtstölden är anmäld och jag kommer att ringa polisen imorgon och berätta om det hemska brevet
  20. 10
    Och ja, plåtstölden är anmäld och jag kommer att ringa polisen imorgon och berätta om det hemska brevet
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Varför skulle det inte finnas samband?

    Den som stjäl nummerplåtar gör det högst troligt för att begå brott och ha en bil som inte kan spåras tillbaka till dem själva. Det låter snarare högst troligt för mig att det finns ett samband.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Varför skulle det inte finnas samband? Den som stjäl nummerplåtar gör det högst troligt för att begå brott och ha en bil som inte kan spåras tillbaka till dem själva. Det låter snarare högst troligt för mig att det finns ett samband.
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Bra där! Rapporteringsskyldighet till oss ingår i medlemsskapet här, men det visste du säkert
  24. 12
    Bra där! Rapporteringsskyldighet till oss ingår i medlemsskapet här, men det visste du säkert
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Skumt...

    och obehagligt, jag vet inte hur man hanterar sånt. Hade nog tagit ett snack med en konstapel.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Skumt... och obehagligt, jag vet inte hur man hanterar sånt. Hade nog tagit ett snack med en konstapel.
  27. Gretah
    #14
    "Tack för inget" kan man ju undra över... Har ni köpt nåt nyligen på blocket, eller av nån bekants bekant... Eller ärvt nåt???
    Och vaddå "alla stölder polisanmäls"? Jamen då är det väl bara personen ifråga anmäler er då!
    Väldigt obehagligt skulle jag tycka
  28. 14
    "Tack för inget" kan man ju undra över... Har ni köpt nåt nyligen på blocket, eller av nån bekants bekant... Eller ärvt nåt???
    Och vaddå "alla stölder polisanmäls"? Jamen då är det väl bara personen ifråga anmäler er då!
    Väldigt obehagligt skulle jag tycka
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Usch, läskigt. Vi fick plåtarna stulna för några år sedan och den som stal dem tog springnota på säkert fem bensinmackar innan de tröttnade. Dess bättre var bilen de satte dem på inte särskilt lik vår så det var lätt att bevisa att det inte var vi. Lägg till detta till polisanmälan av de stulna plåtarna om det nu finns något samband!
  30. 15
    Usch, läskigt. Vi fick plåtarna stulna för några år sedan och den som stal dem tog springnota på säkert fem bensinmackar innan de tröttnade. Dess bättre var bilen de satte dem på inte särskilt lik vår så det var lätt att bevisa att det inte var vi. Lägg till detta till polisanmälan av de stulna plåtarna om det nu finns något samband!
  31. Gretah
    #16
    Jamen fy ja! Så kan det ju faktiskt vara i 71:an Nikas fall också. Det kanske är mackägaren som knåpat ihop brevet som en varning att de har eller kommer bli polisanmälda. Bilen med de stulna regplåtarna som kanske stulit bensin blev fångad på övervakningskamera.
  32. 16
    Jamen fy ja! Så kan det ju faktiskt vara i 71:an Nikas fall också. Det kanske är mackägaren som knåpat ihop brevet som en varning att de har eller kommer bli polisanmälda. Bilen med de stulna regplåtarna som kanske stulit bensin blev fångad på övervakningskamera.
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17
    Låter som nån ny slags scam? Klart det har samband med era skyltar tycker jag, varför inte? Och om det var normala människor så inte skickar man såna brev. Jag hade varit orolig för ev fortsättning, om jag ska vara ärlig. Sök och se om någon annan råkat ut för liknande, eller nån slags utpressning. Det låter inte bra.
  34. 17
    Låter som nån ny slags scam? Klart det har samband med era skyltar tycker jag, varför inte? Och om det var normala människor så inte skickar man såna brev. Jag hade varit orolig för ev fortsättning, om jag ska vara ärlig. Sök och se om någon annan råkat ut för liknande, eller nån slags utpressning. Det låter inte bra.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Verkligen obehagligt! Det mest sannolika är nog ändå att någon använt skyltarna de stal, som exempelvis till det som "FruFet" beskriver.

    Dock är det som den utsatte gör helt förkastligt. H*n ger sig på ett brottsoffer istället för en brottsling. Nu var det inte särskilt hotfullt, men obehagligt ändå. Inte smart på något vis.
  36. 18
    Verkligen obehagligt! Det mest sannolika är nog ändå att någon använt skyltarna de stal, som exempelvis till det som "FruFet" beskriver.

    Dock är det som den utsatte gör helt förkastligt. H*n ger sig på ett brottsoffer istället för en brottsling. Nu var det inte särskilt hotfullt, men obehagligt ändå. Inte smart på något vis.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar