Hur klarar man värmen?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Hur klarar man värmen?

    Nu får jag panik faktiskt. Det ska ju bli så varmt....jag har suttit i flera veckor ju utan att kunna tänka. Typ.

    och så ska det bli ÄNNU varmare. Hur hanterar ni detta? Ni som har svårt för värmen då?
  2. 1
    Hur klarar man värmen? Nu får jag panik faktiskt. Det ska ju bli så varmt....jag har suttit i flera veckor ju utan att kunna tänka. Typ.

    och så ska det bli ÄNNU varmare. Hur hanterar ni detta? Ni som har svårt för värmen då?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Vi blöter frottéhanddukar som vi fryser inte, sedan har vi petflaskor med vatten som vi fryser in.
    Jag har även tvättat mattor och annat som man behöver vattenslangen till
  4. 2
    Vi blöter frottéhanddukar som vi fryser inte, sedan har vi petflaskor med vatten som vi fryser in.
    Jag har även tvättat mattor och annat som man behöver vattenslangen till
  5. mandelblomma
    #3
    Nu förstår jag inte problemet
    Man badar om man är ledig och inte så mycket mer och om man iobbar så åker man till stranden efter jobbet. Direkt liksom med badväskan i bilen alltid.
  6. 3
    Nu förstår jag inte problemet
    Man badar om man är ledig och inte så mycket mer och om man iobbar så åker man till stranden efter jobbet. Direkt liksom med badväskan i bilen alltid.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Gömmer mig i källaren

    Det blir faktiskt lättare när jag återgår till jobbet om en vecka, där har vi luftkonditionering. Hemma flyr jag hettan på det enda sätt jag kan här, genom att hålla mig i källaren.

    Något som verkligen irriterar mig är när meteorologerna säger att "Det fina vädret fortsätter" och med det menar 30+ grader!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Gömmer mig i källaren Det blir faktiskt lättare när jag återgår till jobbet om en vecka, där har vi luftkonditionering. Hemma flyr jag hettan på det enda sätt jag kan här, genom att hålla mig i källaren.

    Något som verkligen irriterar mig är när meteorologerna säger att "Det fina vädret fortsätter" och med det menar 30+ grader!
  9. Kerstimärta
    #5
    Ja, frottehanddukar låter bra. Tack för det tipset.
  10. 5
    Ja, frottehanddukar låter bra. Tack för det tipset.
  11. Kerstimärta
    #6
    Ja, du är inte sån så du inte klarar värme. Jag tappar helt hjärnfunktioner som det varit nu. Vet inte vad som händer när det sen blir varmare. Får ångest bara av tanken.

    Kan ju inte ligga i badkaret dygnsvis när jag dessutom ska jobba.
  12. 6
    Ja, du är inte sån så du inte klarar värme. Jag tappar helt hjärnfunktioner som det varit nu. Vet inte vad som händer när det sen blir varmare. Får ångest bara av tanken.

    Kan ju inte ligga i badkaret dygnsvis när jag dessutom ska jobba.
  13. Kerstimärta
    #7
    Ja, källare låter lockande. Men det har vi ej.

    Nå, har nu riggat en arbetsplats i tvättstugan. Med en kalluftsblåsgrej. Typ luftkonditionering, fast inte....billigt skit.

    Haha, precis. Fint väder? Jojo, skitvarmt menar de...
  14. 7
    Ja, källare låter lockande. Men det har vi ej.

    Nå, har nu riggat en arbetsplats i tvättstugan. Med en kalluftsblåsgrej. Typ luftkonditionering, fast inte....billigt skit.

    Haha, precis. Fint väder? Jojo, skitvarmt menar de...
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Har tyvärr inga...

    bra tips mer än att inte göra så mycket. Ska man göra något så får man röra på sig sakta.

    Jag har inga problem med värmen mer än att det kan vara lite svårt att sova på natten om det är varmt inne.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Har tyvärr inga... bra tips mer än att inte göra så mycket. Ska man göra något så får man röra på sig sakta.

    Jag har inga problem med värmen mer än att det kan vara lite svårt att sova på natten om det är varmt inne.
  17. Gretah
    #9
    Jag ligger stilla. Antingen i sängen med dörr å fönster öppna... Eller på altanen i hängmatta då skuggan är där.
    Läser lite, kollar nåt på play eller spelar lite bubble witch eller så
    Måste jag göra nåt, tar jag lite i taget. Hänga tvätt, paus. Vattna blommor, paus. Åka el gå och handla, paus länge med mycket vatten... Ja typ så.
    Jag lider dock med folk som jobbar inom vården eller olika utejobb...
  18. 9
    Jag ligger stilla. Antingen i sängen med dörr å fönster öppna... Eller på altanen i hängmatta då skuggan är där.
    Läser lite, kollar nåt på play eller spelar lite bubble witch eller så
    Måste jag göra nåt, tar jag lite i taget. Hänga tvätt, paus. Vattna blommor, paus. Åka el gå och handla, paus länge med mycket vatten... Ja typ så.
    Jag lider dock med folk som jobbar inom vården eller olika utejobb...
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Man jobbar...vi hade sjutton grader på jobbet häromdagen och jag gick och frös. Hemma har jag alla fönster på vid gavel, nätterna har inte varit supervarma här iallafall. Nu har jag semester och då skall jag svalka mig med att bada i Bottenviken!
  20. 10
    Man jobbar...vi hade sjutton grader på jobbet häromdagen och jag gick och frös. Hemma har jag alla fönster på vid gavel, nätterna har inte varit supervarma här iallafall. Nu har jag semester och då skall jag svalka mig med att bada i Bottenviken!
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Jag säger som Sp: man får gå ned i varvtal, hålla sig undan solen, svalka sig med kallt vatten, svala duschar och liknande. Tänk på det pissklimat vi har under åtminstone åtta månader av året!
  22. 11
    Jag säger som Sp: man får gå ned i varvtal, hålla sig undan solen, svalka sig med kallt vatten, svala duschar och liknande. Tänk på det pissklimat vi har under åtminstone åtta månader av året!
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Jag avskyr värmen och mår ganska dåligt av den.
    Vi fryser in handdukar för att svalka oss med (torra). Vi har två bordsfläktar som är igång inne vid behov, oftast för att svalka katten för han mår inte heller väl av värmen. Ofta ligger han utsträckt på golvet framför en av fläktarna.
    Min arbetsplats är ganska väl luftkonditionerad så där är skönt att vara.
    Jag håller mig undan från stranden och andra utomhusaktiviteter på dagen och är ute på kvällen istället.
    Duschar svalt några gånger om dagen och dricker mycket iskall dryck.
  24. 12
    Jag avskyr värmen och mår ganska dåligt av den.
    Vi fryser in handdukar för att svalka oss med (torra). Vi har två bordsfläktar som är igång inne vid behov, oftast för att svalka katten för han mår inte heller väl av värmen. Ofta ligger han utsträckt på golvet framför en av fläktarna.
    Min arbetsplats är ganska väl luftkonditionerad så där är skönt att vara.
    Jag håller mig undan från stranden och andra utomhusaktiviteter på dagen och är ute på kvällen istället.
    Duschar svalt några gånger om dagen och dricker mycket iskall dryck.
  25. Kerstimärta
    #13
    Tja, olika grader av värmeproblem då!

    Själv så blir jag i normal högsommarvärme riktigt seg. Men, i den värmen de nu annonserar, erkänner jag blir rädd.
  26. 13
    Tja, olika grader av värmeproblem då!

    Själv så blir jag i normal högsommarvärme riktigt seg. Men, i den värmen de nu annonserar, erkänner jag blir rädd.
  27. Kerstimärta
    #14
    Ja, man får försöka ta det så. Just ett steg i taget och tänka ut det långt innan....
  28. 14
    Ja, man får försöka ta det så. Just ett steg i taget och tänka ut det långt innan....
  29. Kerstimärta
    #15
    Jag ska jobba en del....men bara hemma.

    Bad är helt klart skönt!
  30. 15
    Jag ska jobba en del....men bara hemma.

    Bad är helt klart skönt!
  31. Kerstimärta
    #16
    Nå, jag gillar det övriga vädret. Så, nej det kan inte försvara detta hemska varma....
  32. 16
    Nå, jag gillar det övriga vädret. Så, nej det kan inte försvara detta hemska varma....
  33. Kerstimärta
    #17
    Frysta handdukar var en ny grej. Har en hylla där nu.

    Gissar att den som ej mår illa åt värmen inte förstår hur andra kan liksom helt bli galet avstängda eller påverkade av den.
  34. 17
    Frysta handdukar var en ny grej. Har en hylla där nu.

    Gissar att den som ej mår illa åt värmen inte förstår hur andra kan liksom helt bli galet avstängda eller påverkade av den.
  35. Medlem sedan
    Nov 2008
    #18
    Hur använder ni de frysta handdukarna..?
  36. 18
    Hur använder ni de frysta handdukarna..?
  37. Medlem sedan
    Nov 2000
    #19
    Bordsfläkten är min trogna vän och ständiga följeslagare hemma, dag som natt. På jobbet är det lite värre, där gäller det att bara ignorera. Le och se glad ut. Funkar rätt hyfsat ändå, tycker jag.
  38. 19
    Bordsfläkten är min trogna vän och ständiga följeslagare hemma, dag som natt. På jobbet är det lite värre, där gäller det att bara ignorera. Le och se glad ut. Funkar rätt hyfsat ändå, tycker jag.
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #20
    Åh, det är efter person och situation, men ibland i nacken, på fötterna, pannan, bara att torka av sig med dom på kroppen svalkar
  40. 20
    Åh, det är efter person och situation, men ibland i nacken, på fötterna, pannan, bara att torka av sig med dom på kroppen svalkar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar