Hyperemesis
Januaribarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jul 2014
    #1

    Hyperemesis

    Hej alla!
    En liten stödgrupp för oss med kraftigt illamående/kräkningar.
    Andra gången för min del. Droppad och doserad.
    Vore "kul" att dela knep, medicin etc med andra.
  2. 1
    Hyperemesis Hej alla!
    En liten stödgrupp för oss med kraftigt illamående/kräkningar.
    Andra gången för min del. Droppad och doserad.
    Vore "kul" att dela knep, medicin etc med andra.
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Var själv väldigt illamående, fick tipset om åksjuketabletter. Blev lite bättre men var fruktansvärt trött istället och höll på somna på jobbet så snart jag satte mig. Men var värt det när jag mådde som sämst.
    Alltid ha kräkpåsar med. Nu vecka 15 så är illamåendet över men spyr fortfarande lite då och då. Håll ut, det går nog över om ett tag.
  4. 2
    Var själv väldigt illamående, fick tipset om åksjuketabletter. Blev lite bättre men var fruktansvärt trött istället och höll på somna på jobbet så snart jag satte mig. Men var värt det när jag mådde som sämst.
    Alltid ha kräkpåsar med. Nu vecka 15 så är illamåendet över men spyr fortfarande lite då och då. Håll ut, det går nog över om ett tag.
  5. Medlem sedan
    Jul 2014
    #3
    Det är som sagt andra gången för min del och hoppas på att det blir som sist, dvs mildras efter vecka 20.
    Är i vecka 16 nu.
    De mediciner jag testat:
    Receptfritt såsom Postafen
    Lergigan
    Primperan
    Ondasetron
    Utöver det, tens och akupunktur.
    Eftersom jag tidigare provat diverse visste jag vad som inte funkade. Lergigan har illamående som biverkning tex.
    Jag har nu fått testa medicin intravenöst och överlever på ondasetron. Dropp på akuten och skulle egentligen behöva det regelbundet, men det är svårt med ett barn hemma.
    Det är tyst om denna sjukdom och jag hoppas att alla kräver vård och medicin. Första gången var jag helt ensam, trodde det skulle vara så. Hade jag inte fått diagnos Hyperemesis av en kunnig läkare så hade jag inte stått på mig. Denna gång har jag träffat på många pajasläkare som vägrat skriva ut medicin samtidigt som de googlat hyperemesis.
  6. 3
    Det är som sagt andra gången för min del och hoppas på att det blir som sist, dvs mildras efter vecka 20.
    Är i vecka 16 nu.
    De mediciner jag testat:
    Receptfritt såsom Postafen
    Lergigan
    Primperan
    Ondasetron
    Utöver det, tens och akupunktur.
    Eftersom jag tidigare provat diverse visste jag vad som inte funkade. Lergigan har illamående som biverkning tex.
    Jag har nu fått testa medicin intravenöst och överlever på ondasetron. Dropp på akuten och skulle egentligen behöva det regelbundet, men det är svårt med ett barn hemma.
    Det är tyst om denna sjukdom och jag hoppas att alla kräver vård och medicin. Första gången var jag helt ensam, trodde det skulle vara så. Hade jag inte fått diagnos Hyperemesis av en kunnig läkare så hade jag inte stått på mig. Denna gång har jag träffat på många pajasläkare som vägrat skriva ut medicin samtidigt som de googlat hyperemesis.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Uscha, det där låter jobbigt! Skönt att du fått hjälp så hoppas jag det snart blir bättre för dig.
  8. 4
    Uscha, det där låter jobbigt! Skönt att du fått hjälp så hoppas jag det snart blir bättre för dig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar