Dressing/sås till räksallad?
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Dressing/sås till räksallad?

    Jag ska göra en sallad på grönsaker, ost och räkor i eftermiddag och bjuda min svägerska på det. Är urdålig på egna röror som passar. Jag har creme fraiche som stomme så att säga, men sen då? Vad brukar du röra ihop?
  2. 1
    Dressing/sås till räksallad? Jag ska göra en sallad på grönsaker, ost och räkor i eftermiddag och bjuda min svägerska på det. Är urdålig på egna röror som passar. Jag har creme fraiche som stomme så att säga, men sen då? Vad brukar du röra ihop?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Rhode Island tycker jag passar bra. Lite majonnäs, tomatpuré, chilisås, créme fraiche/gräddfil och lite salt och peppar.
  4. 2
    Rhode Island tycker jag passar bra. Lite majonnäs, tomatpuré, chilisås, créme fraiche/gräddfil och lite salt och peppar.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Jag skulle rört ihop lika delar creme fraiche och majonnäs (eller ännu hellre gräddfil och majonnäs, men nu var det creme fraiche du hade). Kryddat med lite chilisås, salt, svartpeppar och dill. Och citron.
  6. 3
    Jag skulle rört ihop lika delar creme fraiche och majonnäs (eller ännu hellre gräddfil och majonnäs, men nu var det creme fraiche du hade). Kryddat med lite chilisås, salt, svartpeppar och dill. Och citron.
  7. Gretah
    #4
    Creme fraiche och majonnäs och chilisås har jag. Och salt å peppar förstås.
    Då kan jag röra ihop det
  8. 4
    Creme fraiche och majonnäs och chilisås har jag. Och salt å peppar förstås.
    Då kan jag röra ihop det
  9. Gretah
    #5
    Vad bra att du och thess hade liknande tips för det här fixar jag ju
  10. 5
    Vad bra att du och thess hade liknande tips för det här fixar jag ju
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Oj, jag läste inte ens hennes inlägg innan jag skrev - och så blev det jättelika
    Men citron tycker jag är gott i! Och dill är ju som gjort för räkor..
  12. 6
    Oj, jag läste inte ens hennes inlägg innan jag skrev - och så blev det jättelika
    Men citron tycker jag är gott i! Och dill är ju som gjort för räkor..
  13. Gretah
    #7
    Det är helt perfekt, för citron har jag också
  14. 7
    Det är helt perfekt, för citron har jag också
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar