Grilla en dag som denna
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2014
    #1

    Grilla en dag som denna

    Det är en så otroligt solig dag och det blir till att grilla idag. Finns inget bättre än att sätta tänderna i en saftig stek med familjen när solen går ner. Kalv med Morbergs grillsås och rött vin till det, kan inte slå fel. Har ni tankar på att grilla ikväll och vad är då er nyckel till en lyckad middag? Kärlek!
  2. 1
    Grilla en dag som denna Det är en så otroligt solig dag och det blir till att grilla idag. Finns inget bättre än att sätta tänderna i en saftig stek med familjen när solen går ner. Kalv med Morbergs grillsås och rött vin till det, kan inte slå fel. Har ni tankar på att grilla ikväll och vad är då er nyckel till en lyckad middag? Kärlek!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Japp, vi ska grilla ikväll! Funderar på fläskfilé, tillbehör brukar bli foliepaket med champinjoner/lök/krydda, ibland lite sparris, selleri och/eller morötter, även det på grillen så klart. Någon form av kall sås. Vitlöksbröd till, kommer bli en kall öl också.
  4. 2
    Japp, vi ska grilla ikväll! Funderar på fläskfilé, tillbehör brukar bli foliepaket med champinjoner/lök/krydda, ibland lite sparris, selleri och/eller morötter, även det på grillen så klart. Någon form av kall sås. Vitlöksbröd till, kommer bli en kall öl också.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Nja, kärlek grillar vi inte.
    Men en fin bit nöt, t ex en entrecote eller en ryggbiff, lagom medium rare och så har den fått ligga i marinad länge innan.
    Det, och så ugnsrostad vitlökspotatis med timjan eller basilika eller nåt. Och en hemmagjord bearnaise, helst - fast annars går det bra med vanlig på burk.

    Men idag äter vi sill å potäter.
  6. 3
    Nja, kärlek grillar vi inte.
    Men en fin bit nöt, t ex en entrecote eller en ryggbiff, lagom medium rare och så har den fått ligga i marinad länge innan.
    Det, och så ugnsrostad vitlökspotatis med timjan eller basilika eller nåt. Och en hemmagjord bearnaise, helst - fast annars går det bra med vanlig på burk.

    Men idag äter vi sill å potäter.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Tulpan då? Det grillar ni väl ?

    Hur får ni nöten att inte ramla ner genom gallret???

    Solsting? Jag? Neeeejdå
  8. 4
    Tulpan då? Det grillar ni väl ?

    Hur får ni nöten att inte ramla ner genom gallret???

    Solsting? Jag? Neeeejdå
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Nej vi har inga planer på att grilla ikväll. Det blir kall mat hela dagen. Ikväll tonfisk- resp. quornsallad. Annars grillar vi lite allt möjligt, från flintastek till fläskfilé, och gärna tillbehören också (potatis i foliepaket t ex, grillad lök, tomater, majskolvar).
  10. 5
    Nej vi har inga planer på att grilla ikväll. Det blir kall mat hela dagen. Ikväll tonfisk- resp. quornsallad. Annars grillar vi lite allt möjligt, från flintastek till fläskfilé, och gärna tillbehören också (potatis i foliepaket t ex, grillad lök, tomater, majskolvar).
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Vi grillar förstås bara kokosnötter! Annars går det ju inte.

    Stackars dig som har solsting! *tulpan*
  12. 6
    Vi grillar förstås bara kokosnötter! Annars går det ju inte.

    Stackars dig som har solsting! *tulpan*
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Tänkte väl det...
  14. 7
    Tänkte väl det...
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Jag är inte så stort fan av grillat, antagligen för att jag inte är ett fan av kött.

    Här blir det vilken minut som helst potatis, gratinerad broccoli, skinka, legymsallad och dallassallad. Själv är jag mest sugen på senapen, det skulle jag kunna ha till nästan allt! Ja, pepparrot glömde jag, det göttaste!
  16. 8
    Jag är inte så stort fan av grillat, antagligen för att jag inte är ett fan av kött.

    Här blir det vilken minut som helst potatis, gratinerad broccoli, skinka, legymsallad och dallassallad. Själv är jag mest sugen på senapen, det skulle jag kunna ha till nästan allt! Ja, pepparrot glömde jag, det göttaste!
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Nää det blir..

    öl och macka här, räcker för mig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Nää det blir.. öl och macka här, räcker för mig.
  19. mandelblomma
    #10
    i kväll blir det chilikyckling vingar och tacopaj. Fixade stommen tidigt i morse så nu går det fort att sno ihop.
    Nyckeln till en lyckad middag är trevligt sällskap, bra råvaror och kärlek till maten och dem man lagar maten till
  20. 10
    i kväll blir det chilikyckling vingar och tacopaj. Fixade stommen tidigt i morse så nu går det fort att sno ihop.
    Nyckeln till en lyckad middag är trevligt sällskap, bra råvaror och kärlek till maten och dem man lagar maten till
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Har grillat en gång den här sommaren. Grilla är överskattat och en osedvanligt besvärligt och omständigt sätt att laga mat. Nu när det finns en spis i huset.

    Kärlek låter inte som något man blir mätt på. Men jag trampar iväg till Konsum och handlar, och läser innantill på paketet eller i kokboken. OCh det går att överleva så också.
    Grannbarnen tycker jag lagar sååå god mat, deras mamma frågade just hur jag gör? Men det är nog mer det att andras mat är mer spännande
  22. 11
    Har grillat en gång den här sommaren. Grilla är överskattat och en osedvanligt besvärligt och omständigt sätt att laga mat. Nu när det finns en spis i huset.

    Kärlek låter inte som något man blir mätt på. Men jag trampar iväg till Konsum och handlar, och läser innantill på paketet eller i kokboken. OCh det går att överleva så också.
    Grannbarnen tycker jag lagar sååå god mat, deras mamma frågade just hur jag gör? Men det är nog mer det att andras mat är mer spännande
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Instämmer beträffande grillad mat! Våldsamt överskattat.
  24. 12
    Instämmer beträffande grillad mat! Våldsamt överskattat.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Jo kan faktiskt...

    hålla med här. Har man inte har grillat nu eller i helgen så verkar många tycka att man är rent av dum i huvudet och mindre vetande. Det som är sååååå härligt och såååå faaantastikt myyyysigt, gott och avslappande.

    Har grillat en gång den här sommaren. Grilla är överskattat och en osedvanligt besvärligt och omständigt sätt att laga mat.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Jo kan faktiskt... hålla med här. Har man inte har grillat nu eller i helgen så verkar många tycka att man är rent av dum i huvudet och mindre vetande. Det som är sååååå härligt och såååå faaantastikt myyyysigt, gott och avslappande.

    Har grillat en gång den här sommaren. Grilla är överskattat och en osedvanligt besvärligt och omständigt sätt att laga mat.
  27. Kerstimärta
    #14
    Grillat är bara för gott!

    Vi har i år gått över från kol till gasol. Och det är konstigt nog godare oftast nu. (Jag har varit emot gasol i typ 30 år för man vill ju åt kolsmaken).

    Ikväll åt vi på lokal hela familjen för en son fyller år.

    Men grillat, det blir det till helgen, typ imorgon och på lördag. Bästa grillen är där man sitter vid vattnet med en bonfire som brinner ner till glöd. Tyvärr har vi inte de möjligheterna längre. Så, gasolgrillen är min vän!
  28. 14
    Grillat är bara för gott!

    Vi har i år gått över från kol till gasol. Och det är konstigt nog godare oftast nu. (Jag har varit emot gasol i typ 30 år för man vill ju åt kolsmaken).

    Ikväll åt vi på lokal hela familjen för en son fyller år.

    Men grillat, det blir det till helgen, typ imorgon och på lördag. Bästa grillen är där man sitter vid vattnet med en bonfire som brinner ner till glöd. Tyvärr har vi inte de möjligheterna längre. Så, gasolgrillen är min vän!
  29. Medlem sedan
    Jan 2014
    #15
    Ska ni grilla så ska ni ha Morbergs såser till! Vansinnigt goda tycker jag
  30. 15
    Ska ni grilla så ska ni ha Morbergs såser till! Vansinnigt goda tycker jag
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar