fråga om skitont i häl
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    fråga om skitont i häl

    Jag har det sedan ngn månad tillbaka. Har köpt specialskor med en sula som ska göra så hälkudden blir tjockare och kiropraktor sagt det är slemsäcksinflammation.

    Men, det blir bara sämre. Gör skitont och måste alltid ha skor även inne. På morgonen är det så ont så jag får liksom tvinga mig att stå på foten tills det lättar.

    Någon som känner igen och har tips eller goda råd?
  2. 1
    fråga om skitont i häl Jag har det sedan ngn månad tillbaka. Har köpt specialskor med en sula som ska göra så hälkudden blir tjockare och kiropraktor sagt det är slemsäcksinflammation.

    Men, det blir bara sämre. Gör skitont och måste alltid ha skor även inne. På morgonen är det så ont så jag får liksom tvinga mig att stå på foten tills det lättar.

    Någon som känner igen och har tips eller goda råd?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Njaee jag...

    har ju inte ont men jag vet att en del brukar stretcha ut hälsenan i en trapp och det "kan" kanske hjälpa mot ditt spörsmål.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Njaee jag... har ju inte ont men jag vet att en del brukar stretcha ut hälsenan i en trapp och det "kan" kanske hjälpa mot ditt spörsmål.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Ett läkarbesök vore väl inte helt ur vägen? Lite inflammationshämmande medicin, kanske?
  6. 3
    Ett läkarbesök vore väl inte helt ur vägen? Lite inflammationshämmande medicin, kanske?
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Läkarebesök? De har...

    knappt tid med sånt Inflammationsdämpande var ett bra förslag.

    Hur är det med dig nuförtiden då Haqvin? Någon förbättring?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Läkarebesök? De har... knappt tid med sånt Inflammationsdämpande var ett bra förslag.

    Hur är det med dig nuförtiden då Haqvin? Någon förbättring?
  9. Kerstimärta
    #5
    Ont under hälen är inte hälsenan sa kiropraktorn....

    Jag trodde jag hade hälsporre.
  10. 5
    Ont under hälen är inte hälsenan sa kiropraktorn....

    Jag trodde jag hade hälsporre.
  11. Kerstimärta
    #6
    Jag var till läkare. Med ont knä och häl. Fick kortisonspruta i knät. Vilket nu är magiskt bättre efter även kiropraktors insats.

    Men hälen verkade både kiropraktor och läkare liksom tycka var petitess. Det blir bättre snart med sulorna. Typ så.

    Nå, snart kanske är två månader?
  12. 6
    Jag var till läkare. Med ont knä och häl. Fick kortisonspruta i knät. Vilket nu är magiskt bättre efter även kiropraktors insats.

    Men hälen verkade både kiropraktor och läkare liksom tycka var petitess. Det blir bättre snart med sulorna. Typ så.

    Nå, snart kanske är två månader?
  13. Kerstimärta
    #7
    Haqvin, hoppas också på bättring för dig!
  14. 7
    Haqvin, hoppas också på bättring för dig!
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Det går lite upp och ned. Just nu en del ömhet och stramande känslor i vänstra delen av buken, och en känsla av att bukväggen där "ger efter" vid krystningar, som bekymrar mig en smula. Ännu inget mer blod, dock. Får trösta mig med det.
  16. 8
    Det går lite upp och ned. Just nu en del ömhet och stramande känslor i vänstra delen av buken, och en känsla av att bukväggen där "ger efter" vid krystningar, som bekymrar mig en smula. Ännu inget mer blod, dock. Får trösta mig med det.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Tack för det!
  18. 9
    Tack för det!
  19. Kerstimärta
    #10


    Hoppas det blir mycket bättre snart. Får du vård eller undersökningar för de symptom du har?
  20. 10


    Hoppas det blir mycket bättre snart. Får du vård eller undersökningar för de symptom du har?
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Det är komplicerat men...

    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Det är komplicerat men... jag skrev "kan" kanske hjälpa.

    http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-o...halen/?ar=True
  23. Kerstimärta
    #12
    Japp, såg det! Gulle dig för det!
  24. 12
    Japp, såg det! Gulle dig för det!
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Hmm ok...

    ja det låter nåt bättre men står du under observation av någon doktor?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Hmm ok... ja det låter nåt bättre men står du under observation av någon doktor?
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Inte mycket till det ännu. VC-läkaren skrev ut bulkmedel som jag skulle "pröva" i minst en månad, utan att han egentligen gjorde några undersökningar alls. Modern primärvård har blivit "trial and error".
  28. 14
    Inte mycket till det ännu. VC-läkaren skrev ut bulkmedel som jag skulle "pröva" i minst en månad, utan att han egentligen gjorde några undersökningar alls. Modern primärvård har blivit "trial and error".
  29. Kerstimärta
    #15
    Fy vad dumt!
  30. 15
    Fy vad dumt!
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Det vore mycket sagt. Nej, knappast.
  32. 16
    Det vore mycket sagt. Nej, knappast.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Ok....

    men när har månaden gått? Dra dig inte för att byta läkare bara utifall du inte får gehör.

    Du har ju många sjuksköterskor på denna sajten, fråga dom också och du behöver bolla.

    Har de tagit ett blodvärde på dig?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Ok.... men när har månaden gått? Dra dig inte för att byta läkare bara utifall du inte får gehör.

    Du har ju många sjuksköterskor på denna sajten, fråga dom också och du behöver bolla.

    Har de tagit ett blodvärde på dig?
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Någon form av blodvärde kollade de - på min uppmaning! Vet dock inte vad det var eller vad resultatet blev. Antar att de hade agerat, om det var något alarmerande.

    Jag följer förstås hur symtomen förändras. Blir något påtagligt värre, så att det ger anledning till oro, så försöker jag ta ny kontakt med en annan läkare eller mottagning.

    Tack för din fråga om läget, Sp!
  36. 18
    Någon form av blodvärde kollade de - på min uppmaning! Vet dock inte vad det var eller vad resultatet blev. Antar att de hade agerat, om det var något alarmerande.

    Jag följer förstås hur symtomen förändras. Blir något påtagligt värre, så att det ger anledning till oro, så försöker jag ta ny kontakt med en annan läkare eller mottagning.

    Tack för din fråga om läget, Sp!
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Är du säker? Alltså, på att Smålandspappa inte har rätt?
    Går du på hårda golv (korridorer på vårdinrättningar t.ex kan ha matta direkt på betong, förödande för hälsenan).
    Det låter nämligen likt det jag hade för, ja jag vet inte, åtta år sen kanske.
    Fick köpa nya skor till jobbet. Min hälsena blev inflammerad men det är där den fäster under foten det gjorde ont så jag kunde inte sätta hälen i golvet ibland utan fick gå på tå..
    Slemsäcken kanske blev inblandad, inte vet jag, men dr tryckte på en punkt och ställde diagnosen så (för det kändes som jag blev knivhuggen i foten typ, om jag ska fantisera om grad av smärta).

    Diklofenak och nya skor, jag köpte Graninge vandringssandaler, funkade för mig.

    Du kan googla på inflammation i senfästet hälen, det är inte hälsporre jag hade för smärtan är bak i hälen och inte fram under hälen (svårt att beskriva men iaf inte lika lång fram som hälsporre).
  38. 19
    Är du säker? Alltså, på att Smålandspappa inte har rätt?
    Går du på hårda golv (korridorer på vårdinrättningar t.ex kan ha matta direkt på betong, förödande för hälsenan).
    Det låter nämligen likt det jag hade för, ja jag vet inte, åtta år sen kanske.
    Fick köpa nya skor till jobbet. Min hälsena blev inflammerad men det är där den fäster under foten det gjorde ont så jag kunde inte sätta hälen i golvet ibland utan fick gå på tå..
    Slemsäcken kanske blev inblandad, inte vet jag, men dr tryckte på en punkt och ställde diagnosen så (för det kändes som jag blev knivhuggen i foten typ, om jag ska fantisera om grad av smärta).

    Diklofenak och nya skor, jag köpte Graninge vandringssandaler, funkade för mig.

    Du kan googla på inflammation i senfästet hälen, det är inte hälsporre jag hade för smärtan är bak i hälen och inte fram under hälen (svårt att beskriva men iaf inte lika lång fram som hälsporre).
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20
    Tycker att det låter som hälsporre. Gör ont under hälen. Kan sitta i länge och det brukar hjälpa med hälsskydd i skorna och oftast mår man bäst av att ha skor jämt. Läs på nätet och se om det verkar stämma.
  40. 20
    Tycker att det låter som hälsporre. Gör ont under hälen. Kan sitta i länge och det brukar hjälpa med hälsskydd i skorna och oftast mår man bäst av att ha skor jämt. Läs på nätet och se om det verkar stämma.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar