För andra sommaren i rad
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    För andra sommaren i rad

    håller en av våra grannar på att bygga nån slags altan. Så det är motorsåg-banka-motorsåg-banka dagarna i enda. Nu hörde jag deras barn skrika "Pappa, kan du inte vara tyyyyst!!! Var tyst!!"
    Och jag kan bara i mitt stilla sinne hålla med, kan han inte vara tyst.......
  2. 1
    För andra sommaren i rad håller en av våra grannar på att bygga nån slags altan. Så det är motorsåg-banka-motorsåg-banka dagarna i enda. Nu hörde jag deras barn skrika "Pappa, kan du inte vara tyyyyst!!! Var tyst!!"
    Och jag kan bara i mitt stilla sinne hålla med, kan han inte vara tyst.......
  3. Gretah
    #2
    Är det samma granne som bygger altan eller en annan granne?
    Förra sommaren byggdes det efter våran gata... Vi byggde altan, grannen byggde ut och byggde in sin lilla farstkvist eller vad man ska kalla det... En annan granne byggde garage och lite längre bort byggdes också altan och las tak
    Den här sommaren är det mer stlltje på byggandet. Tillochmed vi är klara med fasaden!!! Nu ska skiten målas, men det låter ju inte så mycket.
  4. 2
    Är det samma granne som bygger altan eller en annan granne?
    Förra sommaren byggdes det efter våran gata... Vi byggde altan, grannen byggde ut och byggde in sin lilla farstkvist eller vad man ska kalla det... En annan granne byggde garage och lite längre bort byggdes också altan och las tak
    Den här sommaren är det mer stlltje på byggandet. Tillochmed vi är klara med fasaden!!! Nu ska skiten målas, men det låter ju inte så mycket.
  5. Medlem sedan
    Apr 2013
    #3
    Samma granne. Han gör det själv. Tror t.om det är tredje sommaren när jag tänker efter.
  6. 3
    Samma granne. Han gör det själv. Tror t.om det är tredje sommaren när jag tänker efter.
  7. Gretah
    #4
    jösses....
  8. 4
    jösses....
  9. Medlem sedan
    Apr 2013
    #5
    Jag vet. Så jag förstod barnets uppgivenhet...
  10. 5
    Jag vet. Så jag förstod barnets uppgivenhet...
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Säg till honom att han får bygga på vår och höst i stället - när han har kommit hem från sitt skitviktiga jobb.
  12. 6
    Säg till honom att han får bygga på vår och höst i stället - när han har kommit hem från sitt skitviktiga jobb.
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Är det inte det som är den icke-regniga sommarens typiska (o)ljud?
    Jag tycker mig inte ha hört mycket annat än
    knabba-knabba-knabba
    banka-banka-banka
    motorsåg-såg-såg
    skruvdragare, bzzzz-bzzz-bzzz
    jordfräs-fräs-fräs
    gräsklippo, brum-brum-brum
    häcksax, kxx-kxx-kxx
    interfolierat med någon hund vov-vov-vov och VOFF-VOFF-VOFF
    och barnaskrik i alfabetets alla vokalder
    Jag har en granne om stannar upp ibland och dricker coca-cola
    varefter man hör ett ljudligt
    brrraaaaaap
    och sen släpper han en massiv
    blloooort
    Man tycker att han kunde ha gjort
    sin blort
    efter att han startat sin Klippo

    Allt från kl 07 00 till kl 22 00
  14. 7
    Är det inte det som är den icke-regniga sommarens typiska (o)ljud?
    Jag tycker mig inte ha hört mycket annat än
    knabba-knabba-knabba
    banka-banka-banka
    motorsåg-såg-såg
    skruvdragare, bzzzz-bzzz-bzzz
    jordfräs-fräs-fräs
    gräsklippo, brum-brum-brum
    häcksax, kxx-kxx-kxx
    interfolierat med någon hund vov-vov-vov och VOFF-VOFF-VOFF
    och barnaskrik i alfabetets alla vokalder
    Jag har en granne om stannar upp ibland och dricker coca-cola
    varefter man hör ett ljudligt
    brrraaaaaap
    och sen släpper han en massiv
    blloooort
    Man tycker att han kunde ha gjort
    sin blort
    efter att han startat sin Klippo

    Allt från kl 07 00 till kl 22 00
  15. Medlem sedan
    Apr 2013
    #8
    *asg* ja det är exakt samma här...en annan granne som klipper gräset, stannar och harklar sig så det låter som han 1.kräks eller 2.fått nåt i halsen. Det håller på halva dagarna. Hörs över hela kvarteret hans harklingar och loskor...
  16. 8
    *asg* ja det är exakt samma här...en annan granne som klipper gräset, stannar och harklar sig så det låter som han 1.kräks eller 2.fått nåt i halsen. Det håller på halva dagarna. Hörs över hela kvarteret hans harklingar och loskor...
  17. Medlem sedan
    Apr 2013
    #9
    Var han jobbar vet jag inte, och inte spelar det någon roll huruvida det är ett viktigt jobb heller. Fast, nästan alla jobb är väl relativt viktiga? Förutom vissa politikers möjligtvis, men sett en annan historia.
  18. 9
    Var han jobbar vet jag inte, och inte spelar det någon roll huruvida det är ett viktigt jobb heller. Fast, nästan alla jobb är väl relativt viktiga? Förutom vissa politikers möjligtvis, men sett en annan historia.
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Han skulle kanske behöva ett rejält andningsskydd:
    http://www.granngarden.se/product/ha...-m-sr-100-m-l-
  20. 10
    Han skulle kanske behöva ett rejält andningsskydd:
    http://www.granngarden.se/product/ha...-m-sr-100-m-l-
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar