Blä för hettan!
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Blä för hettan!

    Maken till uselt semesterväder var det länge sedan jag hade! Lyckligtvis undflydde jag hettan en vecka genom att ge mig upp i bergen och det är inte utan att jag redan längtar tillbaka.

    Att njuta av det här scenariot var en lisa för själen:
    DSC_0181.jpg

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Blä för hettan! Maken till uselt semesterväder var det länge sedan jag hade! Lyckligtvis undflydde jag hettan en vecka genom att ge mig upp i bergen och det är inte utan att jag redan längtar tillbaka.

    Att njuta av det här scenariot var en lisa för själen:
    DSC_0181.jpg
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Det var svalt och skönt dessutom

    Ibland kanske litet FÖR svalt...
    P6301607.jpg

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Det var svalt och skönt dessutom Ibland kanske litet FÖR svalt...
    P6301607.jpg
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Men det växlade snabbt

    Dagen efter såg det ut så här:
    P7011622.jpg

    Betydligt bättre!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Men det växlade snabbt Dagen efter såg det ut så här:
    P7011622.jpg

    Betydligt bättre!
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Själv är jag ganska nöjd med värmen - hellre det än junikylan vi hade i år. Det blir relativt billigt att roa barnen i värmen - glass och badstrand samt Internet. Med regn blir det bio och bowling vilket är betydligt dyrare och inte lika avkopplande för mig.

    Fast lite svalare än idag kan jag tänka mig. Borde måla, men det går väldigt trögt.
    Ha det gott!
  8. 4
    Själv är jag ganska nöjd med värmen - hellre det än junikylan vi hade i år. Det blir relativt billigt att roa barnen i värmen - glass och badstrand samt Internet. Med regn blir det bio och bowling vilket är betydligt dyrare och inte lika avkopplande för mig.

    Fast lite svalare än idag kan jag tänka mig. Borde måla, men det går väldigt trögt.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Junikyla?

    Det måste ha varit norrut någonstans, här hade vi fint väder i juni!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Junikyla? Det måste ha varit norrut någonstans, här hade vi fint väder i juni!
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Kom igen, det handlar om några veckor (MAX!) per år när vi värmeälskare kan få glädjas och njuta. Resten av året är ert, ni kan väl få låta oss ha de här veckorna utan att ständigt och jämt och överallt klaga och gnälla?

    Tids nog blir det nog ert väder, mörkt och kallt och då är det så resterande 48 veckor av året. Skillnaden är att nu kan ni gå in och sätta på AC'n, ni kan sitta i skuggan och ni kan VÄLJA. Är det jämngrått och kallt finns ingen sol att gå ut i, även om vi aldrig så mycket vill. Så kom igen, var lite hygglig och låt oss njuta i fred den här UNDERBARA, LJUVLIGA tiden.
  12. 6
    Kom igen, det handlar om några veckor (MAX!) per år när vi värmeälskare kan få glädjas och njuta. Resten av året är ert, ni kan väl få låta oss ha de här veckorna utan att ständigt och jämt och överallt klaga och gnälla?

    Tids nog blir det nog ert väder, mörkt och kallt och då är det så resterande 48 veckor av året. Skillnaden är att nu kan ni gå in och sätta på AC'n, ni kan sitta i skuggan och ni kan VÄLJA. Är det jämngrått och kallt finns ingen sol att gå ut i, även om vi aldrig så mycket vill. Så kom igen, var lite hygglig och låt oss njuta i fred den här UNDERBARA, LJUVLIGA tiden.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Var ungefär överallt i Mellansverige på midsommar. Mellan 7-14 grader verkade alla ha enligt Facebook - själv var jag i Italien. Även veckan efter hade vi ca 15-18 grader och rätt mycket regn.

    Håller med dig Triss. Det blir billigare för Christoffer att skaffa AC eller resa bort de tre veckor per år det är varmt än för dig och mig att resa bort alla veckor det är kallt. Jag kan Dick varmt rekommendera ljusrum på vintern för den som längtar efter sol och värme. Bättre än inget.
    Ha det gott!
  14. 7
    Var ungefär överallt i Mellansverige på midsommar. Mellan 7-14 grader verkade alla ha enligt Facebook - själv var jag i Italien. Även veckan efter hade vi ca 15-18 grader och rätt mycket regn.

    Håller med dig Triss. Det blir billigare för Christoffer att skaffa AC eller resa bort de tre veckor per år det är varmt än för dig och mig att resa bort alla veckor det är kallt. Jag kan Dick varmt rekommendera ljusrum på vintern för den som längtar efter sol och värme. Bättre än inget.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar