jag har ett lyxproblem ( enkät)
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    jag har ett lyxproblem ( enkät)

    min man vill att vi sticker själva tre nätter i september och jag får välja....och jag kan inte välja!
    Barcelona?
    Paris ( fast jag vill nog bada lite...)
    Prag?
    Venedig?
    Åhhh....*s*
    Vilken stad skulle ni välja för en weekendresa utan barn tre nätter och varför den staden?
  2. 1
    jag har ett lyxproblem ( enkät) min man vill att vi sticker själva tre nätter i september och jag får välja....och jag kan inte välja!
    Barcelona?
    Paris ( fast jag vill nog bada lite...)
    Prag?
    Venedig?
    Åhhh....*s*
    Vilken stad skulle ni välja för en weekendresa utan barn tre nätter och varför den staden?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Grannstaden, typ, eller närmsta stad som har bra restauranger och trevliga promenadstråk.. Bara en hotellhelg utan barn låter skönt... och utan en massa utgifter för resan finns större utrymme för de där bra restaurangerna.
  4. 2
    Grannstaden, typ, eller närmsta stad som har bra restauranger och trevliga promenadstråk.. Bara en hotellhelg utan barn låter skönt... och utan en massa utgifter för resan finns större utrymme för de där bra restaurangerna.
  5. mandelblomma
    #3
    jodå den är fin. Men den här gången vill vi lite länge.
    Vi kikade på olika spa och så lite närmare, men insåg att det blev typ lika dyrt
  6. 3
    jodå den är fin. Men den här gången vill vi lite länge.
    Vi kikade på olika spa och så lite närmare, men insåg att det blev typ lika dyrt
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    En hotellhelg utan barn låter hur skönt som helst i mina öron, utan behov av en massa spa och grejer. Så, jag hade valt en närliggande stad med bra käk. Så.
  8. 4
    En hotellhelg utan barn låter hur skönt som helst i mina öron, utan behov av en massa spa och grejer. Så, jag hade valt en närliggande stad med bra käk. Så.
  9. mandelblomma
    #5
  10. 5
  11. Gretah
    #6
    Det fick nog bli Prag isåfall. Tycker jag hört från så många att det är så fint där.
  12. 6
    Det fick nog bli Prag isåfall. Tycker jag hört från så många att det är så fint där.
  13. mandelblomma
    #7
    Har också hört mycket om den staden
  14. 7
    Har också hört mycket om den staden
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8
    Jag skulle välja Prag eftersom jag aldrig varit där. Annars är Barcelona fantastiskt. Oslo är jag också sugen på.
    Ha det gott!
  16. 8
    Jag skulle välja Prag eftersom jag aldrig varit där. Annars är Barcelona fantastiskt. Oslo är jag också sugen på.
  17. mandelblomma
    #9
    Barcelona är underbart, har varit där och maken flera gånger.
    Där finns ju både stad och hav dessutom...
    Men är sugen på både Prag och Paris.
    Oslo är riktig vackert, jobbar dör i bland
  18. 9
    Barcelona är underbart, har varit där och maken flera gånger.
    Där finns ju både stad och hav dessutom...
    Men är sugen på både Prag och Paris.
    Oslo är riktig vackert, jobbar dör i bland
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Berlin, för där finns hur mycket som helst att göra. Bra shopping, kultur, historia, nattliv och mat.

    Jag har varit i Prag två ggr, och där är fint, men jag har inte ätit bra där.

    Skulle kunna tänka mig Reykavik också.
  20. 10
    Berlin, för där finns hur mycket som helst att göra. Bra shopping, kultur, historia, nattliv och mat.

    Jag har varit i Prag två ggr, och där är fint, men jag har inte ätit bra där.

    Skulle kunna tänka mig Reykavik också.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Av de alternativen: Prag

    Venedig tror jag fortfarande är nerlusat med turister i september och man skall nog ha mer än tre dagar på sig där. Detsamma för Paris. Barcelona är en trevlig stad men jag har varit där redan så för min del hade det blivit Prag.

    Weenendresor till någon storstad är inget som direkt lockar mig annars. Men Edinburgh kunde varit trevligt för all del. Jag gillar den engelska miljön. Amsterdam kunde vara ett altenativ också, finns en hel del fina muséer.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Av de alternativen: Prag Venedig tror jag fortfarande är nerlusat med turister i september och man skall nog ha mer än tre dagar på sig där. Detsamma för Paris. Barcelona är en trevlig stad men jag har varit där redan så för min del hade det blivit Prag.

    Weenendresor till någon storstad är inget som direkt lockar mig annars. Men Edinburgh kunde varit trevligt för all del. Jag gillar den engelska miljön. Amsterdam kunde vara ett altenativ också, finns en hel del fina muséer.
  23. mandelblomma
    #12
    Reykavik är helmysigt! kan oxå vara ett alternativ, vi har varit där för några år sen.
    Berslin kan jag tänka mig,men där är mannen mnja...
  24. 12
    Reykavik är helmysigt! kan oxå vara ett alternativ, vi har varit där för några år sen.
    Berslin kan jag tänka mig,men där är mannen mnja...
  25. mandelblomma
    #13
    nejdå, är öppen för mer
    Tror som du om Venedig, men kan ändå tänka mig...
    Barcelona gillar jag då vi varit där förut så känns tre dagar ok ändå.
    Edinburgh skulle jag gilla, men ska till London i oktober...tänker att jag vill något annat. Och Amsterdam känns som ett hett alternativ, men maken säger som om Berlin...mnja.-
  26. 13
    nejdå, är öppen för mer
    Tror som du om Venedig, men kan ändå tänka mig...
    Barcelona gillar jag då vi varit där förut så känns tre dagar ok ändå.
    Edinburgh skulle jag gilla, men ska till London i oktober...tänker att jag vill något annat. Och Amsterdam känns som ett hett alternativ, men maken säger som om Berlin...mnja.-
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Jag skulle helst inte välja någon storstad alls. Speciellt eftersom vi ändå ska resa iväg lite längre en vecka i oktober. Det räcker och blir över för min del av miljöförstöringen, känner jag....

    Jag skulle välja ett mysigt hotell här i närheten i så fall. Om poängen är att vi ska vara själva, utan barn, så spelar det ju liksom ingen roll om vi är i Barcelona eller i Gränna, känner jag.
  28. 14
    Jag skulle helst inte välja någon storstad alls. Speciellt eftersom vi ändå ska resa iväg lite längre en vecka i oktober. Det räcker och blir över för min del av miljöförstöringen, känner jag....

    Jag skulle välja ett mysigt hotell här i närheten i så fall. Om poängen är att vi ska vara själva, utan barn, så spelar det ju liksom ingen roll om vi är i Barcelona eller i Gränna, känner jag.
  29. mandelblomma
    #15
    poängen är egentligen inte bara att vara banfria, utan att strosa i just en storstad, lite sol på näsan, äta gott , kika lite kultursaker som kanske inte gös när vi reser med barnen som museum och sånt
    Gränna är annars urmysigt
  30. 15
    poängen är egentligen inte bara att vara banfria, utan att strosa i just en storstad, lite sol på näsan, äta gott , kika lite kultursaker som kanske inte gös när vi reser med barnen som museum och sånt
    Gränna är annars urmysigt
  31. mandelblomma
    #16
    Vart blev det förresten i oktober?
  32. 16
    Vart blev det förresten i oktober?
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #17
    Ja, där är vi väldigt olika - jag är inte så mycket för okynnesresande ö h t. Om någon verkligen vill eller måste till ett visst ställe är det en sak, eller om man reser någon gång ibland...men att resa för resandets skull i tid och otid?..(och då menar jag flygresor)... Nej, den biten har jag jättesvårt att förstå. Varför måste man resa när man inte ens vet vart man vill?

    Vi åker till Italien i oktober.
  34. 17
    Ja, där är vi väldigt olika - jag är inte så mycket för okynnesresande ö h t. Om någon verkligen vill eller måste till ett visst ställe är det en sak, eller om man reser någon gång ibland...men att resa för resandets skull i tid och otid?..(och då menar jag flygresor)... Nej, den biten har jag jättesvårt att förstå. Varför måste man resa när man inte ens vet vart man vill?

    Vi åker till Italien i oktober.
  35. mandelblomma
    #18
    vad mysigt.
    Jodå jag vet vart jag vill, men det är så många ställen jag vill till bara
  36. 18
    vad mysigt.
    Jodå jag vet vart jag vill, men det är så många ställen jag vill till bara
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Ok.
  38. 19
    Ok.
  39. Misell
    #20
    Hmm, ja jag kan nog tänka mig alla de du föreslår, jag
    Men om du vill bada lite med skulle jag nog säga Barcelona där stranden ligger centralt. Då kan man hänga där på dagen och utforska staden på eftermiddag/kväll.
    I Venedig borde man väl iofs också kunna havsbada, men då får man nog åka utanför själva stan.
    Prag ska vara väldigt trevligt och Paris är ju romantiskt om inte annat
    Jag hade nog valt Barcelona.
  40. 20
    Hmm, ja jag kan nog tänka mig alla de du föreslår, jag
    Men om du vill bada lite med skulle jag nog säga Barcelona där stranden ligger centralt. Då kan man hänga där på dagen och utforska staden på eftermiddag/kväll.
    I Venedig borde man väl iofs också kunna havsbada, men då får man nog åka utanför själva stan.
    Prag ska vara väldigt trevligt och Paris är ju romantiskt om inte annat
    Jag hade nog valt Barcelona.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar