e-bokstjänst?
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    e-bokstjänst?

    Allt fler bibliotek tar nu bort e-böcker för att det blir för dyrt för dem. Jag som konsumerar massor av böcker /år söker nu lämplig tjänst där jag kan låna fritt för en månatlig summa.

    Har förstås googlat lite, men undrar om någon av er provat något företag?

    OBS Jag är inte ett skvatt intresserad av ljudböcker, så inte Storytel och sånt
  2. 1
    e-bokstjänst? Allt fler bibliotek tar nu bort e-böcker för att det blir för dyrt för dem. Jag som konsumerar massor av böcker /år söker nu lämplig tjänst där jag kan låna fritt för en månatlig summa.

    Har förstås googlat lite, men undrar om någon av er provat något företag?

    OBS Jag är inte ett skvatt intresserad av ljudböcker, så inte Storytel och sånt
  3. Salander
    #2
    Ingen?
  4. 2
    Ingen?
  5. mandelblomma
    #3
    jag är tyvärr inte alls till någon hjälp. Är fast i pocketboksträsket
  6. 3
    jag är tyvärr inte alls till någon hjälp. Är fast i pocketboksträsket
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Tyvärr, läser och lyssnar...

    aldrig på böcker men däremot vet jag att man kan tanka ner hur mycket e-böcker man vill på vissa ställen men det kanske du inte vill förstås.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Tyvärr, läser och lyssnar... aldrig på böcker men däremot vet jag att man kan tanka ner hur mycket e-böcker man vill på vissa ställen men det kanske du inte vill förstås.
  9. Salander
    #5
    Å ja det är ju bra med pocket och så men jag är otålig och vill ofta läsa böckerna direkt när de kommer ut.
  10. 5
    Å ja det är ju bra med pocket och så men jag är otålig och vill ofta läsa böckerna direkt när de kommer ut.
  11. Salander
    #6
    Grejjen är väl att jag snart hamnar där. Biblioteken gör det allt svårare för lånarna ,och köpa är svindyrt. Nej jag vill helst inte bli olaglig men nu är det nära..
  12. 6
    Grejjen är väl att jag snart hamnar där. Biblioteken gör det allt svårare för lånarna ,och köpa är svindyrt. Nej jag vill helst inte bli olaglig men nu är det nära..
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Jag köper på amazon i Kindle format ( har den läsappen på ipaddan). Nya böcker brukar kosta mellan 10 och 15 USD och det tycker jag funkar om man inte läser fem i veckan. Jag köper kanske 2 per månad. Det finns i princip inga svenska titlar.

    Tar gärna del av eventuella bra tips du får!
  14. 7
    Jag köper på amazon i Kindle format ( har den läsappen på ipaddan). Nya böcker brukar kosta mellan 10 och 15 USD och det tycker jag funkar om man inte läser fem i veckan. Jag köper kanske 2 per månad. Det finns i princip inga svenska titlar.

    Tar gärna del av eventuella bra tips du får!
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Inga tips, men ungefär samma fråga... Jag läser ju, precis som du, mycket och fort så att enbart köpa e-böcker drar lätt iväg rent ekonomiskt. Mitt bibliotek har fortfarande e-böcker, men jag gissar att det är en tidsfråga.
  16. 8
    Inga tips, men ungefär samma fråga... Jag läser ju, precis som du, mycket och fort så att enbart köpa e-böcker drar lätt iväg rent ekonomiskt. Mitt bibliotek har fortfarande e-böcker, men jag gissar att det är en tidsfråga.
  17. Salander
    #9
    Hmm jag läser runt tre böcker/vecka så jag vill ogärna köpa alla titlar. Eller jag kan inte köpa alla.
  18. 9
    Hmm jag läser runt tre böcker/vecka så jag vill ogärna köpa alla titlar. Eller jag kan inte köpa alla.
  19. Salander
    #10
    Det här är det närmaste jag hittat en sån tjänst, men jag har alltså inte testat.
    http://www.e2go.se/om-unlimited
  20. 10
    Det här är det närmaste jag hittat en sån tjänst, men jag har alltså inte testat.
    http://www.e2go.se/om-unlimited
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Det är den jag kollat på också. Men jag har inte heller hört någon som testat, men det gäller väl att bita ihop och inse att de glada dagarna med bibliotekslån är över och prova själv helt enkelt!
  22. 11
    Det är den jag kollat på också. Men jag har inte heller hört någon som testat, men det gäller väl att bita ihop och inse att de glada dagarna med bibliotekslån är över och prova själv helt enkelt!
  23. Salander
    #12
    Ja. När något är för bra för att vara sant så är det ju ofta för bra för att vara sant (bibliotekslånen)
    Jag ska snika på alla bibliotek i omnejden så länge det går sen är det bara att slanta upp
  24. 12
    Ja. När något är för bra för att vara sant så är det ju ofta för bra för att vara sant (bibliotekslånen)
    Jag ska snika på alla bibliotek i omnejden så länge det går sen är det bara att slanta upp
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    Låter ungefär som min plan. Jag hoppas min kommun håller ut länge, den är hyfsat välbärgad så jag hoppas de tycker invånarna kan få ha sina e-böcker ett tag till
  26. 13
    Låter ungefär som min plan. Jag hoppas min kommun håller ut länge, den är hyfsat välbärgad så jag hoppas de tycker invånarna kan få ha sina e-böcker ett tag till
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Readly Books finns men har inte provat själv. Vet att Storytel ska börja m böcker snart också.
  28. 14
    Readly Books finns men har inte provat själv. Vet att Storytel ska börja m böcker snart också.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Alltså jag menade att Storytel ska börja m e-böcker. Hade autocorrect på Tror det är i augusti.
  30. 15
    Alltså jag menade att Storytel ska börja m e-böcker. Hade autocorrect på Tror det är i augusti.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar