Efter hela sommaren ledigt ska de nu gå 2 eller 3 korta dagar nästa vecka, för att sen ha en ledig vecka igen till skolstart. Vi kunde nog trixat nästa vecka med, men de byter ju sen till 6-års och jag tänker att de ska få säga hejdå ordentligt till fröknarna.
Hur vi sen ska kunna få till dagarna med att passa tider igen till förskoleklass vete fåglarna...de sover till 10 minst och somnar riktigt sent på kvällarna.
Maken och jag har ju börjat jobba, men vi är fortfarande kvar i ledighetsmoden och det där med rutiner, städa och organisera upp oss känns lååångt borta denna nådens sommar 2014
Håller ni andra på tider och rutiner när ni är lediga eller blir ni som vi sommarlata?
I dag blev jag oplanerat hemma, jag kunde ju passa på att städa huset lite...men jag vill inte!
När man tittar in hos oss intalar jag mig själv att det är bohemiskt sommartrevligt bara. Badrocken som hänger på en stol, målarburkar och penslar framme i tvättstugan och lite små möbelprojekt på tidningspapper i några rum....
Att det är svårt att hitta matchande jobbstrumpor eller att det är dammigt på varenda hylla blundar jag för ett tag till tror jag.