vad äter ni med risotto?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    vad äter ni med risotto?

    Om man inte har flerrättersmiddag, visst kan man väl grilla typ entrecote och äta till?

    Och en grönsallad?
  2. 1
    vad äter ni med risotto? Om man inte har flerrättersmiddag, visst kan man väl grilla typ entrecote och äta till?

    Och en grönsallad?
  3. mandelblomma
    #2
    vi äter det ofta som egen rätt, inte sällan en helt vegetarisk risotto. Men visst kan man äta det som tillbehör med ex. entrecote
    Himla gott är det i alla fall!
  4. 2
    vi äter det ofta som egen rätt, inte sällan en helt vegetarisk risotto. Men visst kan man äta det som tillbehör med ex. entrecote
    Himla gott är det i alla fall!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Jag tror att det blir väldigt tungt med entrecote till. Vi brukar ha antingen pilgrimsmusslor eller ett vegetariskt tillbehör som grillad sparris.
  6. 3
    Jag tror att det blir väldigt tungt med entrecote till. Vi brukar ha antingen pilgrimsmusslor eller ett vegetariskt tillbehör som grillad sparris.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Har aldrig testat men det fungerar säkert. Fast då skulle jag hellre satsa på annan rätt till entrecoten faktiskt t.ex potatiskaka, färskpotatis med parmesan och örter eller liknande.
  8. 4
    Har aldrig testat men det fungerar säkert. Fast då skulle jag hellre satsa på annan rätt till entrecoten faktiskt t.ex potatiskaka, färskpotatis med parmesan och örter eller liknande.
  9. Salander
    #5
    Njae, det är väl en egen rätt.
  10. 5
    Njae, det är väl en egen rätt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Vi brukar äta med kyckling eventuellt inlindad i parma om vi äter något till risotton. Tycker kött skulle bli för mäktigt.
  12. 6
    Vi brukar äta med kyckling eventuellt inlindad i parma om vi äter något till risotton. Tycker kött skulle bli för mäktigt.
  13. Pyssling
    #7
    Jag skulle tycka att det blev alldeles för mycket med entrecote till, vi brukar äta risotto som egen rätt, ev med grillad sparris till. Eller luft-torkad skinka, det passar bra till och är lite lagom lätt.
  14. 7
    Jag skulle tycka att det blev alldeles för mycket med entrecote till, vi brukar äta risotto som egen rätt, ev med grillad sparris till. Eller luft-torkad skinka, det passar bra till och är lite lagom lätt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Vi äter risotto som hel rätt utan något till oftast. Ibland grillar vi litet sparris eller äter en bit rökt lax till.
  16. 8
    Vi äter risotto som hel rätt utan något till oftast. Ibland grillar vi litet sparris eller äter en bit rökt lax till.
  17. Kerstimärta
    #9
    Tack hörni för svaren!

    Jag brukar verkligen tänka på risotto som egenkärt.

    Men, skulle nu servera den till några där jag misstänker det inte uppskattas....av alla.

    Så en rejäl grönsallad samt kraftigt kött tänkte jag servera till.
  18. 9
    Tack hörni för svaren!

    Jag brukar verkligen tänka på risotto som egenkärt.

    Men, skulle nu servera den till några där jag misstänker det inte uppskattas....av alla.

    Så en rejäl grönsallad samt kraftigt kött tänkte jag servera till.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar