eftersom inget händer här
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    eftersom inget händer här

    bidrar jag med ett inlägg om vårdkrisen, eller närmare bestämt sjuksköterskebristen....( igen innan jag beger mig till kojs.
    http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle19277867.ab

    jag tänker i bland då jag jobbar, att det kanske är tur att patienterna inte alltid förstår hur illa det är....
  2. 1
    eftersom inget händer här bidrar jag med ett inlägg om vårdkrisen, eller närmare bestämt sjuksköterskebristen....( igen innan jag beger mig till kojs.
    http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle19277867.ab

    jag tänker i bland då jag jobbar, att det kanske är tur att patienterna inte alltid förstår hur illa det är....
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Det borde ju ge effekter

    När landstingen upptäcker att de inte längre har monopol utan att arbetskraften kan söka sig andra alternativ så borde det ge upphov till en reaktion tycker man. Däremot är det inget som säger att denna reaktion är särskilt snabb...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Det borde ju ge effekter När landstingen upptäcker att de inte längre har monopol utan att arbetskraften kan söka sig andra alternativ så borde det ge upphov till en reaktion tycker man. Däremot är det inget som säger att denna reaktion är särskilt snabb...
  5. mandelblomma
    #3
    nej det kommer nog ta ett tag innan man hinner göra något mer konkret som ger effekt. Tyvärr hinner vi tappa en massa duktig personal innan, vilket såklart leder till en sämre patientsäkerhet som kommer eller redan gör; generera i mer vårdskador.
  6. 3
    nej det kommer nog ta ett tag innan man hinner göra något mer konkret som ger effekt. Tyvärr hinner vi tappa en massa duktig personal innan, vilket såklart leder till en sämre patientsäkerhet som kommer eller redan gör; generera i mer vårdskador.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Min dotter är specialutbildad sjuksköterska som jobbar på sjukhus. Hon funderar på att jobba ett tag i Norge, det är dock inte lönen som är det viktigaste för att testa i annat land utan mest utmaningen och att lära sig mer. Men den bättre lönen gör ju att möjligheten finns att testa på
  8. 4
    Min dotter är specialutbildad sjuksköterska som jobbar på sjukhus. Hon funderar på att jobba ett tag i Norge, det är dock inte lönen som är det viktigaste för att testa i annat land utan mest utmaningen och att lära sig mer. Men den bättre lönen gör ju att möjligheten finns att testa på
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    I så fall går det ju bra att utmana sig även i Litauen, t.ex.
  10. 5
    I så fall går det ju bra att utmana sig även i Litauen, t.ex.
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Känns säkrare för min del i Norge...fast usch terrorhotet som var där nyligen. Sedan underlättar det ju att få boende ordnat och resor betalda osv...
  12. 6
    Känns säkrare för min del i Norge...fast usch terrorhotet som var där nyligen. Sedan underlättar det ju att få boende ordnat och resor betalda osv...
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Det gör ju det...
  14. 7
    Det gör ju det...
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Följde inte länken då uppkopplingen här är så långsam men jag kan bara instämma i din sista mening..
  16. 8
    Följde inte länken då uppkopplingen här är så långsam men jag kan bara instämma i din sista mening..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar