Midazolam
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Midazolam

    Någon som vet varför man inte får sova när man tagit det?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Midazolam Någon som vet varför man inte får sova när man tagit det?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Det har jag aldrig hört. Brukar själv ta det när jag går till tandläkaren. Även min dotter.
    Men där emot ska man ta det lungt resten av dagen om man tagit det. Så man inte ramlar och slår sig. Efter som det är muskel avslappnade.
  4. 2
    Det har jag aldrig hört. Brukar själv ta det när jag går till tandläkaren. Även min dotter.
    Men där emot ska man ta det lungt resten av dagen om man tagit det. Så man inte ramlar och slår sig. Efter som det är muskel avslappnade.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Det visste jag inte och inte har vi fått information om detta heller (har buccolam till sonen som har EP). Däremot läste jag att person som fått buccolam skall övervakas få man kan bli så avslappnad att man slutar andas.
  6. 3
    Det visste jag inte och inte har vi fått information om detta heller (har buccolam till sonen som har EP). Däremot läste jag att person som fått buccolam skall övervakas få man kan bli så avslappnad att man slutar andas.
  7. mandelblomma
    #4
    klart man får sova. Jag ger det till mina patienter när de ska sova
  8. 4
    klart man får sova. Jag ger det till mina patienter när de ska sova
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Är nyfiken på bakgrunden till den frågan
  10. 5
    Är nyfiken på bakgrunden till den frågan
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Kan påverka andningen och cns dämpande. Därför är det viktigt att ha koll på andning och cirkulation. När jag kollar i FASS verkar det bara finnas för iv-administrering och då får man väl anta att sjukvårdspersonalen har koll oavsett om personen sover eller inte
  12. 6
    Kan påverka andningen och cns dämpande. Därför är det viktigt att ha koll på andning och cirkulation. När jag kollar i FASS verkar det bara finnas för iv-administrering och då får man väl anta att sjukvårdspersonalen har koll oavsett om personen sover eller inte
  13. mandelblomma
    #7
    finns oral till barn, ex inför tandläkarbesök om de är extremt rädda.
    Mina fick det innan deras sista operation, de blev ganska lulliga
  14. 7
    finns oral till barn, ex inför tandläkarbesök om de är extremt rädda.
    Mina fick det innan deras sista operation, de blev ganska lulliga
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Varför?

    SE svar ovan
  16. 8
    Varför?

    SE svar ovan
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Såg det nu, tack
  18. 9
    Såg det nu, tack
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar